שתף קטע נבחר

דיווח: "סוהא תקבל 22 מיליון דולר לשנה"

כמה תקבל אלמנתו של ערפאת מהרשות הפלסטינית? הדיווחים על כך סותרים, אבל עיתון איטלקי מדווח היום כי מדובר בסכום של 22 מיליון דולרים לשנה. את הסכום הזה נאלץ אבו מאזן להבטיח אישית, לאחר הסנקציות שבהן נקטה סוהא בבית החולים "פרסי", שבו אושפז ערפאת

כמה היא תקבל? סוהא ערפאת תקבל 22 מיליון דולרים לשנה - זהו ההסכם שהושג מעל מיטתו של יאסר ערפאת הגוסס, ואיפשר את ניתוקו ממכשירי ההחייאה בבית החולים "פרסי" בפאריז. כך מדווח היום (ה') העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה".

 

 

לפי הדיווח, לאלמנתו של יאסר ערפאת הובטח אישית על ידי מחמוד עבאס (אבן מאזן) כי תקבל 22 מיליון דולרים מדי שנה. זאת, על בסיס הסכום שערפאת עצמו שלח לרעייתו ביולי האחרון, 11 מיליון דולרים - כדי לכסות על הוצאותיה בפאריז במשך שישה חודשים.

 

אבו מאזן והבכירים הפלסטינים נאלצו להגיע להסכם עם סוהא, לאחר ש"קבעה עובדות בשטח" בהתאם לחוק הצרפתי ולמעשה מנעה מבכירי הרשות לראות את ערפאת או לקבל החלטות על גורלו. אי לכך, הגיעו בכירי הרשות למסקנה כי עדיף לשלם לה - ולסיים את הסיפור.

 

הכסף שינתן לסוהא יגיע מ"ההון הסודי" של הרשות הפלסטינית, שנוהל על ידי הראיס באופן אישי. מדובר בהון בגודל דימיוני כמעט, ששוויו  מוערך בכ-4 מיליארד דולרים, שנוהל במספר חשבונות בנק - בתל אביב, לונדון וציריך. באשר לעתידם אין כרגע שום ודאות.

 

הכספים הללו אמורים להיות חיוניים לרשות הלאומית הפלסטינית, המצויה במצב של משבר פיננסי. סך ההוצאות למשכורות חודשיות שעל הרשות לשלם מגיע לכ-185 מיליון דולרים. מנגד, סובלת הרשות מגירעון אדיר, של כ-135 מיליון דולרים לחודש.

 

על פי הדיווח, המצב הפיננסי הפלסטיני לא צפוי להשתפר, שכן הסיוע והתרומות לרשות נמצאים בירידה תלולה ומתמשכת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
סוהא. 22 מיליון בשנה
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
אבו מאזן. נאלץ לוותר
צילום: רויטרס
מומלצים