שתף קטע נבחר

"מנהיג צפון קוריאה אכל את הארנבות שלי"

מנהיג צפון קוריאה על הכוונת: מומחה גרמני שפיתח זן של ארנבי ענק ומכר 12 מהם לצורך פיתוח תוכנית מזון במדינה, מאשים את המנהיג קים ג'ונג איל כי אכל אותן כשחגג את יום הולדתו. זו לדעתו הסיבה לכך שביטלו במפתיע את ביקורו המתוכנן במקום.

 

קרל סזמולינסקי, בעל חווה בגרמניה, מכר את הארנבות שנחשבות לגדולות ביותר בעולם לממשל בפיונגיאנג. זאת לאחר שהצליח להשביח את הגזע ולגרום לארנבים להפוך לגדולים במיוחד: כל ארנב הגיע למשקל של 10.5 קילוגרם, וגודלו כשל כלב. הוא העביר 12 ארנבים וארנבות לצרכי רבייה במדינה הקומוניסטית, והם המתינו לו על פי התכנון בגן חיות בפיונגיאנג, עד להגעתו לשם. סזמולינסקי אמור היה להגיע למקום כדי לגרום לכך שימליטו כמה שיותר צאצאים, למען תושביה הרעבים של צפון קוריאה. 

 

אך בכיר בממשל התקשר אל החוואי בשבוע שעבר והודיע לו על ביטול הביקור. לפיכך הוא חושד כי הארנבים הלכו בדרך כל בשר, והועלו קורבן ביום הולדתו של השליט הבלתי מעורער. זאת למרות שאין בידו כל הוכחה לכך.

 

"זו הנחה, לא טענה מוצקה", הדגיש סזמולינסקי. "אינני סבור שהם בחיים עדיין, לדעתי מישהו אכל אותם". הוא אף התריע: "צפון קוריאה לא תזכה לקבל עוד ארנבים ממני, הם לא צריכים לטרוח ולשאול". עם זאת, הוא מדגיש כי אין לו רגשות סנטימנטליים לארנבים שהוא נוהג לגדל. "הם נועדו לאכילה, למעשה הם כמו חזירים. אבל הארנבים שנשלחו לצפון קוריאה נשלחו לשם לצרכי רבייה", הדגיש. לדבריו, 12 הארנבים יכולים היו להביא לעולם 60 צאצאים בכל שנה.

 

אך שגרירות צפון קוריאה בברלין הכחישה את הטענות כאילו הארנבים נאכלו. הדובר מטעמם הסביר כי הם אכן נוצלו לטובת תוכנית שיפור המזון במדינה.

 

בתוך כך מסר סזמולינסקי, כי הוא עומד בקשר עם נציגים של מדינות נוספות כדי לפתח את ענף היייצוא החדש שלו. בין השאר הוא קיים מגעים עם רוסיה שמעוניינת ב-400 ארנבי ענק, וכן עם גורמים בארה"ב ובקמרון. "גם סין שולחת משלחת כדי לבחון את הזן שפיתחתי. ייתכן שהם יבקשו ממני להגיע לשנגחאי", הוסיף בגאווה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
זן הארנב הענקי. ארכיון
צילום: רויטרס
ארנב ממוצע. ארכיון
מומלצים