שתף קטע נבחר

פיתוח ישראלי מונע כוויות באמבטיה אצל ילדים

אביזר בטיחותי חדש פרי פיתוח כחול לבן החוסם זרימת מים בטמפרטורה גבוהה עשוי למנוע מאות מקרי כוויות המתרחשים מידי שנה באמבטיה.. אב טיפוס של המכשיר יוצג במסגרת תערוכת טכנולוגיה 2007 וכבר עורר הדים ברחבי העולם

כ-1500 מקרי כוויות מתרחשים מידי שנה בישראל, 66.8% מהם כתוצאה ממים חמים תוך רחצה בעיקר בקרב ילדים וקשישים. על בעיה זו בא לענות "חם חסם" - אביזר פרי פיתוח ישראלי המונע זרימת מים בטמפרטורה גבוהה. המכשיר יוצג לראשונה במסגרת תערוכת טכנולוגיה 2007.

 

חם-חסם הוא שסתום בטיחותי אוטומטי מבוסס על מערכת מכאנית. האביזר ממוקם בין ברז האמבט לצינור המוביל וחוסם את זרימת המים החמים כאשר המים עולים על טמפרטורה של 49-50 מעלות צלסיוס. החסימה מתבצעת באופן מיידי ואוטומטי.

 


 

את הרעיון הגה גלעד וולף, ישראלי שהיה עד למקרה כוויה קשה במקום מגוריו בכפר מימון. הוא חבר לחברת איגוס-אם המתמחה בניהול פרוייקטים הנדסיים, ויחד פיתחו את המוצר. כעת תרה החברה אחר משקיעים פוטנציאליים להשלמת תהליך הייצור.

 

בישראל, כמו במקומות נוספים בעולם, נחקק לאחרונה חוק המגביל את טמפרטורת המים החמים בבית, אך שלב יישום החוק עדיין נראה רחוק. המצב דומה במדינות אחרות בעולם, ובחברה צופים שהמוצר יימכר בהצלחה בכל רחבי העולם. לדברי המפתחים, חם חסם צפוי להימכר במחיר סמלי כך שיוכל להימצא בכל בית אב. הוא יוכל גם להשתלב באביזרי הסניטציה הנמכרים בשוק.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חם חסם. בלי כוויות באמבטיה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים