שתף קטע נבחר

בעקבות תחקיר כלבוטק: דיון דחוף במשרד התקשורת

התחקיר גילה כי סלקום ופלאפון פועלות ברשלנות בניוד המספרים, ולא הטמיעו נהלים בתהליך אימות נתוני הזהות של פונים המבקשים להתנייד. משרד התקשורת: בכוונת השר לפתוח בהליך שימוע להטלת עיצומים כספיים על החברות שנהגו ברשלנות

תגובה נזעמת של משרד התקשורת למחדלים לכאורה ברפורמת ניידות המספרים, אשר הוצגו בתוכנית כלבוטק אתמול בערב (ד'). "בכוונת השר לפתוח בהליך שימוע להטלת עיצומים כספיים על החברות שנהגו ברשלנות", נכתב בהודעה שפרסם המשרד. שתי החברות אשר נמצאו לכאורה כמפרות את הוראות המשרד הן סלקום ופלאפון.

 

"משרד התקשורת רואה בחומרה רבה את ממצאי תחקיר כלבוטק, שהצביעו על מקרי רשלנות של ניוד כפוי של לקוחות בקרב שתי חברות סלולריות. שר התקשורת, אריאל אטיאס, יקיים מחר (היום א.ט) דיון דחוף בלשכתו בהשתתפות מנכ"ל המשרד ושאר אנשי המקצוע במשרדו", נכתב בהודעה.

 

"נהלי המשרד קובעים כי על החברה הקולטת לבצע בדיקת זהות מדוקדקת של הפונה באמצעות הצגת אמצעי זיהוי כגון תעודת זהות ובדיקת זיקה של הפונה למספר הטלפון באמצעות חשבון טלפון או חוזה התקשרות. ואכן, הוכח מהכתבה כי אצל חברות התקשורת שפעלו לפי הנהלים הללו (א.ט. - פרטנר ומירס) לא התבצעו ניודים כפויים. עובדה זו סתרה לחלוטין את טענותיהן של החברות הרשלניות (א.ט. - סלקום ופלאפון) כאילו המשרד ביטל את הצורך של הפונה המבקש להתנייד להוכיח בעלותו על המספר באמצעות הזדהות על-ידי תעודת זהות וחשבון טלפון. טענת החברות הללו, כאילו המשרד ביטל את הצורך להזדהות באמצעות תעודת זהות או מסמך מזהה אחר, הנה שקרית!".

 

"חברות אלו פעלו ברשלנות ולא הטמיעו את הנהלים המחמירים של משרד התקשורת בתהליך אימות נתוני הזהות של הפונה המבקש להתנייד. החברות שהעבירו את מספר הטלפון מבלי שבדקו את זהות הפונה, הפרו את הוראות תוכנית הניידות והן חשופות לתביעה אזרחית".

 

במסגרת תחקיר שבצעה התוכנית כלבוטק הוצגו מספר מקרים בהם תחקירניה הצליחו לנייד מספרי טלפון בין חברות סלולריות ללא הסכמת בעל המספר. בצורה זו השתלטו התחקירנים באופן לא חוקי על מספרי טלפון של אנשים ללא ידיעתם והסכמתם. הדבר אפשר להם לקבל שיחות והודעות טקסט אשר היו מיועדים לבעל המספר המקורי. התחקרינים אף הצליחו לנייד למספר שעות את מספרו הסלולרי של ראש הממשלה אהוד אולמרט. מהתחקיר עולה לכאורה כי סלקום ופלאפון לא ממשו את הוראות משרד התקשורת ולא עמדו בנהלי זיהוי הלקוח אשר מבקש להתנייד. נהלים אלו מחייבים הצגת תעודה מזהה ומסמך המעיד על בעלות על הקו". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אריאל אטיאס עם מנכ"ל פלאפון, גיל שרון
צילום: י. הדרי
מומלצים