שתף קטע נבחר

האם מותר לגדל צב יבשה בבית או לשחררו בחזרה לטבע?

 
מצאנו צב יבשה בוגר בעיר ובסוף השבוע נצא לשחררו בטבע. איזה מזון כדאי לתת לו והאם לאפשר לו מגע עם ילד בן שנה וחצי ועם נשים בהיריון? (כרמל, פתח-תקווה)
 
כל הכבוד על האכפתיות ומקווה שלא תתפתו להשאירו אצלכם כחיית מחמד. כשאתם נוסעים לשחררו בחזרה לטבע, נסו למצוא אזור נטול כלבים וחתולים, הרחק מכבישים סואנים. הצב מיועד לחיות בטבע ורשות הטבע והגנים אוסרת על גידול צבים על פי חוק.
 
בזמן שהצב שוהה אצלכם, יש לספק לו תזונה בסיסית צמחונית בלבד, המבוססת על ירקות ירוקים ועבים (תערובות בייבי-סלט שלא מכילות רק חסות), ירקות מגוררים, פטרוזיליה, כוסברה, נענע, שמיר, אורגנו, בזיליקום ועוד.

 

יש לאפשר לו כלי מים שטוח שלתוכו יוכל להיכנס ולשתות, לרחוץ ולעשות את צרכיו. חשוב לדאוג לחשיפה לשמש (מקור לחום+UV) ומצד שני שתמיד תהיה לו אפשרות לברוח אל הצל, אם חם מדי בשמש.

 

הגיל המומלץ למגע עם זוחלים הוא מגיל חמש, כך שהילד הינו צעיר מדי ויש להרחיקו מהצב. זוחלים נחשבים כנשאים של חידק בשם סלמונלה, שמוכר לנו מתעשיית הבשר, העוף והביצים. מבחינה סטטיסטית, אנשים רבים נדבקים בחיידק ממזון בישראל, מעטים מאד, אם בכלל, מזוחלים. כך שלא צריכים לפתח היסטריה, אך חשוב מאוד למנוע מגע פקו-אוראלי (צואת/הפרשות הצב אל פיהם של בני אדם).

 

כדאי לרחוץ את הידיים במים וסבון לאחר כל מגע עם הצב, כולל מגע מקיף, טיפול באזור המחייה שלו. אישה בהיריון צריכה לשמור על היגיינה בסיסית כדי להמנע מזיהום חידקי בזמן ההריון (ובכלל). ושוב, חוזר על המלצתי לשחרר את הצב בהקדם האפשרי ואני בטוח שהצב יודה לכם על כך. כדאי גם לחטא את הבית לאחר מכן (ד"ר עמיר מאורר)

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים