שתף קטע נבחר

רוסיה: ולדימיר פוטין חשף את ממשלתו החדשה

נשיא רוסיה לשעבר, בתפקידו כראש ממשלה, הגיש למחליפו את רשימת שרי ממשלתו החדשה. שרי ההגנה, החוץ והאוצר הקודמים יישארו בתפקידם. מדבדב לפוטין: אאשר את המינויים

ימים ספורים לאחר מינויו לראש ממשלת רוסיה נפגש היום (ב') הנשיא לשעבר ולדימיר פוטין עם הנשיא הטרי דמיטרי מדבדב, והגיש לאישורו את הרכב ממשלתו החדשה. שרי האוצר, החוץ וההגנה יישארו בתפקידם, בעוד שראש הממשלה לשעבר ויקטור זובקוב מונה לסגן ראש הממשלה הראשון ושר שטחי הדיג.

 

פוטין הודיע בין היתר על הקמת משרד חדש - התיירות והספורט - ועל הפרדת משרד האנרגיה והתעשייה לשני משרדים נפרדים. ראש מטהו של פוטין לשעבר בקרמלין, סרגיי סוביאנין, מונה לראש מטהו בממשלה. סגן ראש הסגל בקרמלין לשעבר איגור סצ'ין מונה אף לסגן ראש ממשלה. סרגיי לברוב יישאר שר החוץ, סרגיי איבאנוב יישאר שר ההגנה.


דמיטרי מדבדב, ולדימיר פוטין, היום בקרמלין (צילום: רויטרס)

 

הטלוויזיה הממשלתית הציגה צילומים בהם נראה פוטין אומר למדבדב בפגשיה שהרשימה כוללת כמה שמות חדשים. "כפי שסיכמנו, המסמכים הדרושים בנוגע למבנה הממשלה והמינויים האישיים מוכנים", אמר פוטין למדבדב, "אני מבקש ממך לבחון אותם ואם יש צורך, נעבור עליהם ביחד". מדבדב השיב כי יאשר את כל ההחלטות הנחוצות, משום מהשניים עבדו על מבנה הממשלה ביחד בחודשיים האחרונים.

 

ולדימיר פוטין מונה לראש ממשלה ביום חמישי שעבר, פחות מיממה לאחר שמחליפו מדבדב מונה לנשיא. הפרלמנט הרוסי, "דומא", אישר את מינויו ברוב של 392 תומכים מול 56 מתנגדים. המינוי ברוב גדול לא הפתיע, משום שפוטין עומד בראש הסיעה המרכיבה יותר משני-שליש מחברי בית הנבחרים.

 

בנאומו הראשון כנשיא, אמר אתמול מדבדב כי הוא "מחויב להתפתחות החופש האזרחי והכלכלי". עוד אמר מדבדב כי בכוונתו "להעניק תשומת לב מיוחדת לעקרונות הבסיסיים של החוק. עלינו

להעניק כבוד אמיתי לחוק ולהתגבר על הניהיליזם החקיקתי, הפוגע בהתפתחות המודרנית".

 

פוטין אומנם טען בעבר כי אינו רואה שום בעיה בעבודה משותפת עם מדבדב, עמו הוא חולק עמדות משותפות, אך ההיסטוריה הרוסית הוכיחה אחרת במהלך השנים. כך למשל יריבויות בין הנשיא לשעבר, בוריס ילצין, לבין ראשי הממשלות רבי העצמה שכיהנו תחתיו, הובילו על-פי רוב להתפטרותם של האחרונים. פוטין עצמו העדיף בימיו כנשיא ראשי ממשלה חלשים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בתפקיד רה"מ: פוטין
צילום: AP
צילום: AFP
שר החוץ נותר סרגיי לברוב
צילום: AFP
שר ההגנה, סרגיי איבאנוב
צילום: איי פי
מומלצים