שתף קטע נבחר

רוסיה: שני מטוסי קרב התנגשו באוויר, טייס נהרג

מטוסי יחידת "האבירים הרוסים" היו בטיסת אימונים לקראת מפגן אווירי. ברוסיה דווח: הטייס שנהרג הוא מפקד היחידה

טיסת אימונים לקראת מפגן אווירי ברוסיה הסתיימה היום (א') באסון, כששני מטוסי קרב רוסיים התנגשו באוויר. בתאונה נהרג טייס אחד, וכמה בני אדם נפצעו אחרי שאחד המטוסים התרסק לתוך בתיהם.

 

מטוסי הקרב מסוג "סוחוי", Su-27, היו חלק מהצוות האווירובטי הרוסי "האבירים הרוסים", שהתכונן לקראת מפגן בתערוכת MAKS-2009. היריד, הגדול והחשוב ביותר של תעשיית האוויר והחלל של רוסיה, ייפתח ביום שלישי.

 

דובר חיל האוויר הרוסי ולדימיר דריק אמר כי המטוסים התנגשו סמוך לנמל התעופה ז'וחובסקי, מזרחית למוסקבה, במקום שבו תוכנן להערך המופע האווירי. דריק מסר ששלושה טייסים נפלטו ממטוסיהם אחרי ההתנגשות. אחד מהם נהרג, ושני האחרים חולצו במצב "משביע רצון".


אחד המטוסים פגע בבתים סמוך לנמל התעופה (צילום: AP)

 

סוכנויות ידיעות רוסיות דיווחו כי הטייס שנהרג היה

 מפקד יחידת "האבירים הרוסים". עוד דווח כי אשה, שאחד המטוסים פגע בביתה, נפצעה באורח קשה וכי עוד ארבעה בני אדם נוספים נפצעו על הקרקע. המטוס השני נחת בשטח פתוח.

 

בשנים האחרונות ידע חיל האוויר הרוסי, שרבים ממטוסיו מיושנים ומקורם בעידן הסובייטי, שורה של תאונות. מוקדם יותר השנה, קורקעו כל מטוסי ה-Su-24 אחרי ששניים מהם התרסקו בתוך שלושה ימים. בשנה שעברה, שתי התרסקויות של מטוסי MiG-29 הובילו לקרקוע כל המטוסים מאותו הדגם. חקירה העלתה כי חלק ניכר מהם כבר לא בטוחים לטיסה, והם הוצאו משירות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עשן מעל מקום ההתרסקות
צילום: AFP
שרידי המטוס שנפל בשטח פתוח
צילום: AFP
מומלצים