שתף קטע נבחר

גיסו של ראש הממשלה: "אובמה אנטישמי"

חגי בן-ארצי אמר כי הנשיא האמריקני אינו מסמפט את ראש הממשלה ואת העם היהודי. לדבריו, נתניהו ממשיך בקו של שבעת ראשי הממשלה הקודמים. "כשמגיע נשיא אנטישמי לאמריקה - זה המבחן שלנו להגיד אנחנו לא מוותרים", הוא אמר

בזמן שראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנסה לחמם את היחסים עם ארצות-הברית, קרוב משפחתו תוקף בחריפות את הנשיא האמריקני: חגי בן-ארצי, גיסו של ראש הממשלה, אמר הבוקר (יום ד'): "כשמגיע נשיא אנטישמי לאמריקה - זה המבחן שלנו להגיד 'אנחנו לא מוותרים'".

בראיון בגלי צה"ל נשאל בן-ארצי על היחסים הקרירים בין נתניהו לממשל בוושינגטון. גיסו של ראש הממשלה אמר מה צריך לעשות, עם הלחץ שלא לבנות במזרח ירושלים: "הוא צריך להמשיך את מה שאמרו שבעת ראשי הממשלה מאז מלחמת ששת

 הימים - מלוי אשכול, וגולדה ורבין. ברגע שהאמריקנים ניסו להתערב במה שקשור לירושלים - אמרנו להם מילה אחת פשוטה - 'לא'".

 

לדבריו, לראש הממשלה אסור לעשות ויתורים בבירה. "ירושלים היא בירת עם ישראל ובירת מדינת ישראל והיא שלמה ומאוחדת ופעם הראשונה מזה 2,000 שנה יהודים יכולים להגיע בחופשיות לכותל המערבי ולמקומות הקדושים, ואנחנו לא נוותר על זה אפילו במילימטר. ואם אתם רוצים לחולל על זה משבר - תחוללו משבר. זה היה הקו לא של בנימין נתניהו, זה היה הקו של שבעת ראשי ממשלה לפניו".

 

בהמשך הראיון הוא הסביר מדוע לדעתו אובמה לא אוהב את ישראל. "הוא לא רק לא מסמפט את ראש הממשלה. הוא לא מסמפט את עם ישראל. 20 שנה ישב הנשיא אובמה אצל הכומר ג'רמיה רייט, שהוא אנטישמי ואנטי ישראלי ואנטי יהודי. הוא ישב שם על הספסל לפניו, אז שלא יספרו לי שהוא לא מסמפט את ביבי. הוא לא מסמפט את עם ישראל וכשמגיע נשיא אנטישמי לאמריקה זה המבחן שלנו להגיד אנחנו לא מוותרים, אנחנו עם של 4,000 שנה אתה בעוד שנה שנתיים תעבור ותיעלם ומי יזכור אותך. וירושלים לעולם תשב".

 

בן-ארצי אמר כי אם הנשיא האמריקני היה מסתייג מדבריו של הכומר, הוא לא היה מגיע לדרשותיו במשך זמן כה רב. "תחשוב בהגיון, אם היית שומע על מישהו שישב 20 שנה בכנסייה, ושמע כל שבוע דרשה של כומר אנטישמי ולא קם אחרי שבועיים ועזב, אתה לא היית חושב שהוא מזדהה איתו? היום כפוליטיקאי שרץ לנשיאות הוא הרי חייב להסתיר את זה, אבל זה כל פעם מתפרץ מבפנים ואני חושב שאנחנו צריכים להגיד את זה ברור ופשוט - יש נשיא אנטישמי באמריקה לצערנו, זה יוצר

 מצב קשה למדינת ישראל, אבל אנחנו על האינטרסים העמוקים שלנו - ירושלים והקשר שלנו אליה לא מעלים אפילו על הדעת לוותר על זה.

 

בסיום הראיון הוא חזר על דבריו נגד אובמה, וקרא לא לוותר לאמריקנים. "ביבי יודע בדיוק מה דעתי על אובמה. מה שהוא אומר לי בשיחות פרטיות אני כמובן לא חושף. אני לא חוזר בי שנייה - כל התרגילים שאובמה עושה. חיכיתי לרגע הזה כבר שנה- אמרתי, יגיע איזה רגע שהאנטישמי הזה שישב 20 שנה אצל הכומר רייט יתפרץ והרגע הזה התפרץ וזה רגע של מבחן בשבילנו, לא להתכופף ולהגיד לו - האנטישמיות לא תנצח".

 

מלשכתו של נתניהו נמסר בתגובה, כי הוא "מסתייג ולחלוטין אינו מסכים" עם הדברים: "זו אינה הפעם הראשונה שראש הממשלה חולק מכל וכל על אמירות של מר בן-ארצי, שחלק מהן כוונו בעבר כלפי מר נתניהו עצמו".

 

Read this article in English

 

  • ומה דעתכם? האם אתם תומכים בדעתו של בן-ארצי או לא? סמנו והגיבו

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חגי בן-ארצי. מסר לנתניהו
צילום: אוהד צויגנברג
הכומר רייט ואובמה
צילום: AP
מומלצים