שתף קטע נבחר

צה"ל משיב לחיים את התזמורת הקאמרית

אחרי 15 שנות הפסקה, התזמורת הקאמרית של צה"ל חוזרת: שלושה קונצרטים נערכו כפיילוט לעיני חיילים שנהנו מיצירות של מוצארט, בשילוב הופעה של רוני דלומי. המנצח אייל עין הבר: "צריך להציג חייל ישראלי במדים אוחז בכינור ולא רק ב-M16"

אחרי שהתבשרו כי הלהקות הצבאיות המתוגברות יתפסו את מקומן של הופעות הזמרים האזרחיים, חיילי צה"ל צפויים לקבל מנת תרבות יוצאת דופן: התזמורת הקאמרית של צה"ל, שמורכבת מכ-30 חיילי חובה במעמד של מוזיקאים מצטיינים, הוקמה לאחרונה מחדש, וצפויה להופיע בפני החיילים ביחידות השונות.

 

הקמתה של התזמורת המתחדשת מתרחשת 15 שנים לאחר שהפסיקה לפעול, במסגרת חיל החינוך שבאגף כוח אדם. שלושה קונצרטי פיילוט נערכו במרכז למוזיקה במשכנות שאננים בירושלים, באוניברסיטת תל-אביב ובמרכז למוזיקה ברעננה. הקונצרטים זכו לשבחים מקהל החיילים שהגיע מאגף המודיעין, מחילות האוויר והחינוך ומגורמי מקצוע שהגיעו להאזין.

 

בעקבות ההצלחה מארגנים בצה"ל תוכנית למפגש תקופתי של חברי התזמורת, המנגנים ב-20 כלי קשת ושמונה כלי נשיפה. המטרה היא להעניק את החוויה התרבותית לחיילים מהיחידות השונות, ועל מנת להקל על קהל שלא צפה בקונצרטים, לשלב גם זמרים-חיילים כדוגמת רוני דלומי, שהופיעה בקונצרט הפיילוט עם שני שירים.

 

"קהל החיילים הגיב בדממה לאורך הקונצרט. בסיומו מחא כפיים בהתרגשות, ולנגנים היה פשוט ברק בעיניים", סיפר ל-ynet המנצח וחבר התזמורת הפילהרמונית הישראלית, אייל עין הבר,

שיזם יחד את הרעיון לפני כחצי שנה יחד עם מנהל המרכז למוזיקה בירושלים, הד סלע, והשניים קיבלו אור ירוק נלהב מענף התרבות באכ"א, בפיקודו של סא"ל מושיק אביב.

 

עין הבר הוסיף: "לקח זמן להתארגן כי החיילים שמנגנים משרתים בבסיסים שונים תחת מפקדים שונים, ובתום ארבעה ימי הכנות והאזנה אישית ציוותנו אותם לקונצרט. החשש היה איך חיילים ללא רקע במוזיקה קלאסית יגיבו, ולכן חיפשתי מכנה משותף רחב אך לא נמוך מידי, אז נבחרו יצירותיו של מוצרט, מה שתפס את האנשים. החיילים-נגנים הרגישו שבמקביל לעבודתם כחיילים, מישהו מעריך את כישרונם". המנצח קרא למנף את התזמורת להופעות גם בחו"ל "כהסברה נהדרת שתראה לעולם שחיילי צה"ל במדים אוחזים, לא רק ב-M16, אלא גם בכינור".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החיילת-זמרת רוני דלומי. הופיעה בפני החיילים לצד התזמורת הקאמרית
צילום: טומי כהן
לאתר ההטבות
מומלצים