שתף קטע נבחר

מתנה מהמינהל: הנחה למי שיבנה בית בחצר

יש לכם בית צמוד קרקע? בקרוב תוכלו לבנות יחידת דיור נוספת על המגרש - ולקבל ממינהל מקרקעי ישראל פטור מתשלום אלפי שקלים. ראש המינהל: המטרה היא להגדיל היצע הבתים

בעלי בתים צמודי קרקע יוכלו להוסיף יחידות דיור נוספות על המגרש ויהיו פטורים מתשלום של אלפי שקלים למינהל מקרקעי ישראל. כך עולה מהחלטה חדשה של מינהל מקרקעי ישראל.

 

במסגרת ההחלטה, מינהל מקרקעי ישראל יפטור את החוכרים בבתים צמודי קרקע מתשלום דמי היתר בעת ביצוע תוספת בנייה, כולל יחידה נוספת, זאת בתנאי שהשטח הכולל של כל היחידות לא יעלה על 240 מ"ר בנוי. בעבור השטחים שמעבר ל‭240-‬ מ"ר יגבה המינהל דמי היתר בשיעור של ‭31%‬ בלבד מהערך המעודכן לזכויות הבנייה הנוספות. באזורי עדיפות לאומית א' וקו העימות לא יגבה המינהל כלל דמי היתר עבור כל תוספת בנייה מבוקשת.

 

מההחלטה עולה כי הטבה זו תינתן אך ורק לבעלי חוזי חכירה מהוונים למטרת מגורים בקרקע עירונית, שבהם דמי החכירה שולמו מראש ל‭49-‬ שנה לפחות. החלטת המינהל תיכנס לתוקף לאחר חתימתם של הבינוי והשיכון ושר האוצר.

 

לדברי מנהל מינהל מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, מטרת המהלך היא להביא לניצול מיטבי של קרקעות, לעודד חוכרים לבצע שינויים בקרקעותיהם, ולהגדיל את היצע יחידות הדיור‭".‬מועצת מקרקעי ישראל החליטה על מתן פטורים והקלות בתשלום דמי היתר בעת תוספות בנייה, שינוי ניצול בקרקע, ושינוי ייעודה. המדינה מוכנה לוותר על הכנסותיה מתשלום דמי ההיתר על תוספות הבנייה ובלבד שדבר זה יביא לניצול טוב יותר של הקרקע הבנויה‭."‬

 

משמעות ההחלטה היא ש‭130-‬ אלף בעלי בתים צמודי קרקע במרכז הארץ (לא כולל אזורי עדיפות לאומית) שיש להם מגרשים בגודל 280 מ"ר עד דונם אחד יוכלו (בכפוף לאישור ועדות התכנון) להוסיף יחידת דיור נוספת על המגרש ללא תשלום כלשהו למינהל - כל עוד שטח הבנייה הכולל של שתי היחידות יהיה 240 מ"ר.

 

בשנת 2011 פנו למינהל כ‭3,900-‬ חוכרים בבקשות לתוספות בנייה. תקבולי המינהל מתוספות בנייה למגורים בשנת 2011 הסתכמו בכ‭310-‬ מיליון שקל.

 

הידיעה התפרסמה במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים