שתף קטע נבחר

המפקח על האזרחות פוטר: "לא החלטה מקצועית"

מנכ"לית משרד החינוך הסבירה כי "בשל ליקויים באופן התנהלותו המקצועית", הוחלט לא להעניק קביעות לאדר כהן. אבל מורים בטוחים שסערת ספר האזרחות הובילה לפיטוריו: "שוברים את אמון האנשים שבחרו לחנך את ילדי ישראל"

המפקח על הוראת האזרחות אדר כהן פוטר הערב (יום א') מתפקידו, "בשל ליקויים באופן התנהלותו המקצועית". בהודעת משרד החינוך נאמר גם כי מנכ"לית המשרד, דלית שטאובר, הודיעה לכהן כי לא עמד בתקופת הניסיון ולכן החליטה שלא להעניק לו קביעות בתפקידו. "החלטת המנכ"לית התקבלה לאחר הליך מקצועי ממושך, ובשל הכשלים המקצועיים שמצאה באופן התנהלותו כמפקח המרכז", נכתב בהודעה.

 

עוד כתבות בערוץ החדשות

ה"זובור" בחטיבת כפיר: "מכות סופרמן" לחייל

חבריו של שטילוב: "שגיאה אחת היא כל ההבדל"

 

לאחרונה עמד כהן במרכז סערה ציבורית, בשל שינוי תוכנית הלימודים ופסילתו של ספר האזרחות "יוצאים לדרך אזרחית". על פי הנהלים, בתום ארבע שנות עבודה הנהלת המשרד התכנסה לדון בעתידו של כהן ורבים העריכו כי לאור הליקויים בתפקודו יוחלט שלא להעניק לו קביעות ולהחליפו במפמ"ר (מפקח מרכז) חדש. עם זאת, במערכת החינוך ובקרב המורים לאזרחות היו גם רבים שטענו כי אדר הוא מפמ"ר מצוין והסיבה לפיטוריו היא פוליטית ולא עניינית.

 

"אני מצר שהמשרד לא היה קשוב לקול של מורות ומורי האזרחות שקראו לשמור על שיקולים מקצועיים בקבלת ההחלטה", אמר אמנון אברמוביץ', מורה לאזרחות מירושלים. "הניסיון להציג את ההחלטה כמקצועית נראה תמוה מאוד, לאור העובדה שרוב מוחלט של המורים לאזרחות טוענים שאדר הוא אחד המפמ"רים המקצועיים ביותר. דווקא העובדה ששוב ושוב שוברים את האמון של האנשים, שבחרו להיות השליחים של המדינה היקרה הזו ולחנך את ילדי ישראל להיות לאזרחים טובים יותר - היא זאת שצריכה להעציב את כולנו".

 

המורה לאזרחות אמיר תדמור, דובר מטה המאבק נגד פיטוריו של אדר כהן, הוסיף: "מדובר בטעות מקצועית קשה מאוד. בכוונתנו לבחון את הדרכים המשפטיות להשארתו של אדר בתפקיד".

 

מנגד, מורה אחר לאזרחות ממחוז תל-אביב אמר: "אדר הוא איש מקסים שהשקיע את כל מרצו בעבודה ובאיכות ההוראה, אך לא ניתן להתעלם מכך שהוא אישר את הדפסתו של ספר האזרחות שנפסל ולכן ההחלטה לפטרו היא סבירה. לא יקרה שום אסון אם יבוא מפמ"ר חדש במקומו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המפקח אדר כהן. פוטר
צילום: עופר עמרם
המנכ"לית דלית שטאובר. "הליך מקצועי ממושך"
צילום: מוקי שוורץ
מומלצים