שתף קטע נבחר

יאיר נגד שלי: התנחלויות על חשבון מעמד הביניים

הסערה במערכת הפוליטית בעקבות דבריה של יו"ר העבודה באולפן ynet על המתנחלים לא שוככת. יאיר לפיד תוקף: "זו חוסר אחריות של הגברת יחימוביץ', על חשבון מעמד הביניים הישראלי". הראיון המלא ישודר כאן ב-13:00

ההתנחלויות והנושא המדיני חוזרות לסדר היום הפוליטי, חמישה שבועות בדיוק לפני הבחירות. אחרי הסערה שעוררו דבריה של שלי יחימוביץ' באולפן ynet בעניין התמיכה התקציבית במתנחלים, תוקף אותה יאיר לפיד ומזהיר מהמשך הפגיעה במעמד הביניים בישראל. הראיון המלא עם לפיד ישודר ב-ynet ב-13:00.

 

כל עדכוני בחירות 2013 - באתר הבחירות של ynet

הסיפורים הכי חמים - לפני כולם - בפייסבוק של ynet

 

"ודאי שאתה לא יכול למחוק בני אדם. אבל מה ראינו? מאז הוקמה ממשלת נתניהו ההשקה בהתנחלויות עלתה ב-38 אחוז. היות ומספר המתנחלים לא עלה ב-38 אחוז, הם מעלים את ההשקעה בהתנחלויות, כולל כאלו שלא יהיו במדינה אחרי ההסכם, על חשבון מעמד הביניים הישראלי", אמר לפיד.

 

לדבריו, "הגברת יחימוביץ' נותנת לזה גיבוי - להעברת כספים מהמסים של מעמד הביניים

 הישראלי להתנחלויות שיהיו מחוץ למדינת ישראל בהסכם עתידי. זה דבר חסר אחריות, אני לא מבין את זה".

 

בראיון אתמול הסבירה יחימוביץ' כי "אתה לא יכול להתייחס אל תושבי התנחלויות שקמו על-פי חוק והחלטות ממשלת ישראל - רובן נשלטו על-יד מפלגת העבודה - כפושעים. אתה לא יכול למחוק בני אדם, לממשלה יש אחריות לדאוג לילדים שם". היא גם ביקשה להזכיר שהעבודה אינה מפלגת שמאל, וגם לא הייתה כזו מעולם, אף לא בימי יצחק רבין.

 

בתגובה לדברי לפיד אמר יו"ר צוות התגובות בעבודה, ח"כ איתן כבל, אמר כי "בניגוד למפלגות אחרות שחזקות בדיבורים, מפלגת העבודה הובילה ותוביל גם בעתיד את המו"מ המדיני על בסיס מתווה קלינטון, שביוביל לשתי מדינות לשני עמים". לדבריו, "התפיסה כאילו בשל הפתרון המדיני הנדרש ניתן להפקיר לגורלם מאות אלפי אזרחי ישראלים, היא פופוליסטית וחלולה ואינה מתכתבת עם המציאות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יאיר לפיד. "לא מבין את זה"
צילום: בני דויטש
מומלצים