שתף קטע נבחר

כמה יעלה לכם מנוי לבריכה? השוואת מחירים

יש בריכות בהן עדיף לרכוש כרטיסיה, יש כאלה בהן משתלם לרכוש מנוי ויש כאלה שלא יקחו מכם תשלום נוסף אם תביאו איתכם את הילד. לקראת החופש הגדול או עבור אלה שמנצלים את הקיץ כדי לחזור לכושר, סקרנו מחירים ב-11 בריכות. וגם: כמה דברים שחשוב לבדוק לפני הרכישה

עם פתיחת עונת הרחצה אשר החלה "פורמלית" בתחילת-אמצע חודש מאי, ובין אם בשל הרצון להתחיל ולהיכנס לשיגרת כושר גופני כדי להיכנס לבגדי הקיץ החשופים או מסיבות רפואיות, רבים שוקלים לחזור או להתחיל ולשחות - ענף הספורט היחיד עליו יש כנראה קונצנזוס בכל הקשור לתרומתו לבריאות שלנו.

 

מתכוננים לחופש הגדול :

 

אז איפה יהיה לכם הכי משתלם לעשות את זה? סקרנו 11 בריכות בשלוש הערים הגדולות (ירושלים, תל-אביב וחיפה) ובסביבתן. גם אם אינכם גרים באזורים אלו, המחירים יעניקו לכם אינדיקציה להשוואה.

 

פה לא תצליחו לשחות: בררו היטב לגבי שעות העומס, טרם הרכישה (צילום: חיים דדוש) (צילום: חיים דדוש)
פה לא תצליחו לשחות: בררו היטב לגבי שעות העומס, טרם הרכישה(צילום: חיים דדוש)

 

את הבדיקה חילקנו לשלושה חלקים: עבור הרווק (או לחלופין בעל המוטיבציה היחיד במשפחה שמעוניין במנוי), עבור זוג מבוגרים ועבור זוג מבוגרים + ילד בן 8. 

 


אופציה א - מנוי למבוגר אחד*

אופציה א' - מנוי למבוגר אחד*
מתנ"ס נווה אליהו (ראשל"צ) 1,890
בית החייל (ירושלים) 1,900
ישובי גדרות (סמוך לגדרה) 2,705
הלימודית (תל-אביב) 2,770
הטכניון (חיפה) 3,076
אוניברסיטת תל-אביב 3,564
נווה אילן 3,600
קאנטרי גלי הדר (ראשל"צ) 3,688
בריכת ירושלים 4,300
הולמס פלייס מודיעין 4,428

*כל המחירים חושבו לפי עלות ל-12 חודשים. המחירים נורמלו למחיר לחודש ואז הוכפלו ב-12 כדי לייצר "עלות שנתית" אחידה וברת השוואה בין כל האופציות שנבדקו

 

במקרה של רוכש המנוי הבודד, ובמידה שמטרתו היא אימוני שחייה בלבד (למרות שברוב הבריכות כבר ניתן למצוא חדרי כושר כתוספת הכלולה במחיר וללא יכולת הפרדה בין השניים),  ניתן לראות כמעט מיד כי מתנ"ס נווה אליהו בראשון לציון הוא הזול ביותר עם 1,890 שקל לשנה של פעילות.

 

את המקום השני תופסת בריכת בית החייל בירושלים, אחריה בריכת גדרות שהנה מעין קאנטרי הכולל חדר כושר (המחיר של בריכה זו משתנה לפי כמות התשלומים שייבחר רוכש המנוי לממש) ובמקום הרביעי הבריכה הלימודית של תל-אביב. במקום האחד לפני אחרון ממוקמת בריכת ירושלים ובמקום האחרון והיקר ביותר נמצאת הולמס פלייס מודיעין שהגדירה את עצמה בסניף זה כחדר כושר משפחתי, עם תשלום חודשי של 369 שקל במקרה של מנוי שנתי עבור הבריכה וכלל המתקנים למתאמן יחיד.

 

מנוי לזוג זול יותר

כשפנינו לבדוק את המחירים עבור זוג, המצב מעט השתנה, אך לא משמעותית. רבות מן הבריכות מכירות בצורך בני זוג להירשם יחד, ומוזילות את העלות המשותפת. בבריכת נווה אליהו נאמר לנו שכל אדם משלם את אותו המחיר, אך נרמז כי כנראה שתהיה הנחה קטנה (10%) אם שני בני הזוג ירשמו.

 


אופציה ב - מנוי לשני מבוגרים*

אופציה ב' - מנוי לשני מבוגרים*
בית החייל (ירושלים) 3,300
מתנ"ס נווה אליהו (ראשל"צ) 3,402
ישובי גדרות (סמוך לגדרה) 4,020
הטכניון (חיפה) 4,567
הלימודית (תל-אביב) 5,000
נווה אילן 5,700
קאנטרי גלי הדר (ראשל"צ) 6,475
אוניברסיטת תל-אביב 7,128
הולמס פלייס מודיעין 7,668
בריכת ירושלים 7,710

*כל המחירים חושבו לפי עלות ל-12 חודשים. המחירים נורמלו למחיר לחודש ואז הוכפלו ב-12 כדי לייצר "עלות שנתית" אחידה וברת השוואה בין כל האופציות שנבדקו

 

את המקום הראשון והזול ביותר תופסת הפעם בריכת בית החייל בירושלים, מיד אחריה ובמקום השני עם 10% הנחה אפשריים בריכת נווה אליהו, בריכת גדרות שוב במקום השלישי ובמקומות האחרונים הולמס פלייס מודיעין ובריכת ירושלים מתחלפים בהתאמה.

 

לא כל הבריכות מציעות מנוי "משפחתי"

כשפנינו לבדוק מה עלות מנוי לשני מבוגרים וילד, רוב הבריכות נתנו לנו הצעת מחיר מיידית, אך לא כולן נענו. אלו שלא נתנו הצעה, לא נכנסו לרשימה הבאה:

 


אופציה ג - מנוי למבוגר + ילד*

אופציה ג' - מנוי לשני מבוגרים + ילד*
ישובי גדרות (סמוך לגדרה) 4,440
בית החייל (ירושלים) 4,500
הלימודית (תל-אביב) 5,000
מתנ"ס נווה אליהו (ראשל"צ) 5,292
הטכניון (חיפה) 5,612
נווה אילן 6,900
קאנטרי גלי הדר (ראשל"צ) 7,617
הולמס פלייס מודיעין 8,988
בריכת ירושלים 10,230

*כל המחירים חושבו לפי עלות ל-12 חודשים. המחירים נורמלו למחיר לחודש ואז הוכפלו ב-12 כדי לייצר "עלות שנתית" אחידה וברת השוואה בין כל האופציות שנבדקו

 

את המקום הראשון תופסת בגאון בריכת גדרות, מורידה את בית החייל אל המקום השני. במקום השלישי נמצאת הבריכה הלימודית בתל אביב אשר ציינה במפורש כי זוג, עם ילד או בלעדיו, מקבל את אותו המחיר - הצעה בהחלט ראויה לציון. את המקום האחרון תופסת שוב בריכת ירושלים עם מחיר הגבוה ביותר מפי שניים מההצעה הנמוכה בטבלה ואשר עומד על כ-10,230 שקל לשנה.

 

ואפשר גם בכרטיסיה

הבריכות אשר לא נמצאות ברשימה (וחלק מאלו שכן) הציעו פתרון יצירתי אחר. "מדוע להתחייב לשנה שלמה עבור ילד שלא בטוח יגיע", אמרה עובדת מתנ"ס נווה אליהו, "קחו כרטיסיה!". אז לצורכי ההשוואה, בחרנו את כרטיסיות המבוגר אשר כוללות ימי שבת (לעתים ישנן כרטיסיות ילד או כרטיסיות חול או כל הצלבה ביניהן, חלקן לפי 5 "ניקובים", אחרים לפי 10, 11 ו-12) והשוונו בין כולם לפי המחיר ל"ניקוב":

 


אופציה ד - ניקוב בכרטיסיה*

אופציה ד' - ניקוב בכרטיסיה*
מתנ"ס נווה אליהו (ראשון לציון) 27.80
בריכה עירונית (מודיעין) 33.33
הלימודית (תל-אביב) 37.50
בית החייל (ירושלים) 37.50
ישובי גדרות (סמוך לגדרה) 40
בריכת ירושלים 50
הולמס פלייס מודיעין 50
נווה אילן 52.50
אוניברסיטת תל-אביב 56
הטכניון (חיפה) 65.45
קאנטרי גלי הדר (ראשל"צ) 70

*כל המחירים חושבו לפי עלות לניקוב

 

במקום הראשון והזול ביותר עם 27.8 שקל ל"ניקוב" נמצאת בריכת המתנ"ס של נווה אליהו. אחריה נכנסה לטבלה בריכה חדשה ישירות אל המקום השני - הבריכה העירונית של מודיעין (היא לא הופיעה בטבלאות הקודמות, לא מכיוון שאין לה תוכנית מנויים אלא מכיוון שהיא מגרילה את המנויים הללו, ואלה לא נותרו). במקום האחד לפני האחרון נמצא את בריכת הטכניון בחיפה ומיד אחריה את קאנטרי גלי הדר בראשל"צ במחיר לניקוב שהוא למעלה מפי 2.5 מהמחיר הזול בטבלה.

 

נציין כי ברוב הבריכות ניתן לרכוש וריאציות של כרטיסיות, כרטיסיית ימי חול עם תוספת תשלום  (בסך 20 או 10 שקלים) על כניסה בשבת, הפרשי שעות או ילדים מול מבוגרים - אך ההשוואה נערכה לפי רף זהה של כל הימים עבור מבוגר בכרטיסיה.

 

טיפים לפני רכישת מנוי

1. תושבי המקום מקבלים יותר: לא פעם נשאלנו מהיכן אנחנו, וכשביקשנו להבין מדוע הוסבר כי תושבי האיזור נהנים מהנחות נוספות.

 

2. האם אתם חבר בוועד עובדים או במועדון צרכנות כלשהו? אם יש לכם קשר לארגונים גדולים (לא רק "חבר" או קרנות השוטרים) כדאי לבדוק אילו הנחות מציעות הבריכות.

 

3. כמו שלא רוכשים אופניים ראשונים לילד ב-10,000 שקל אלא מתחילים באופניים פשוטים יותר, גם כאן לעתים עדיף יהיה לכם לקחת כרטיסיה: רובן לא מוגבלות בתאריכים ותוכלו לחסוך עוגמת נפש ובזבוז כסף במידה שלא תלכו לבריכה כפי שתיכננתם מראש. כדאי גם לבדוק וריאציות של כרטיסיות - יש לא מעט סוגים והתאמות שמוזילים משמעותית את העלויות.

 

4. ההצעות היקרות אינן בהכרח אלו יתאימו לכם יותר: אל תתבלבלו מהליכי מכירה מוצלחים, וזכרו למה באתם ועם מה אתם רוצים לצאת ביד. אל תתפתו, למשל, לשלם "עוד קצת" על תוספת לחדר כושר שבסוף לא תשתמשו בה. זאת, למרות שברוב הבריכות כבר ניתן למצוא חדרי כושר כתוספת הכלולה במחיר וללא יכולת הפרדה בין השניים.

 

5. בקשו לבקר בבריכה, עוד בטרם הרכישה, בשעות בהן אתם מתכוונים ללכת אליה. ייתכן שתגלו כי מדובר בשעה

עמוסה מאוד, ולא תוכלו לשחות בנחת כפי שתיכננתם. בנוסף לכך, בדקו האם יש שעות בלעדיות לשחיית מסלולים, בהן לא תוכלו, למשל, לבוא עם הילדים.

 

6. בקשו לעשות סיור במתקני הבריכה, ובייחוד במלתחות: מקלחות ושירותים מטונפים יכולים להוציא את החשק ולגרום למפח נפש (שהרי בשביל מה שילמנו סכומים כאלה גדולים?), ולהוות לעתים רמז להזנחה גם בשאר חלקי הבריכה. מנגד, יש בריכות מסוימות בהן רמת האחזקה יוצאת מן הכלל (אולי אפילו תקבלו מגבת בכניסה למקלחת), ההופכת את כל הביקור לחווייה נעימה הרבה יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים