שתף קטע נבחר

פי שניים מתאבדים בצה"ל ב-2014

15 חיילים, בהם שני חיילים בודדים ביחידות קרביות, שמו קץ לחייהם בשנה החולפת - לעומת שבעה ב-2013. בשנה החולפת נפטרו 105 חיילים, בהם 67 הרוגים בצוק איתן

תמרור אזהרה בצה"ל: 15 חיילים התאבדו בשנה החולפת לעומת שבעה חיילים ששמו קץ לחייהם ב-2013 - כך עולה מסיכום נתונים הנפגעים לשנת 2014. בין המתאבדים בשנה שהסתיימה, שני חיילים בודדים מיחידות קרביות. גורם בכיר באכ"א אמר בהתייחסו לנתונים כי "צריך לזכור שעד לפני חמש שנים, ממוצע המתאבדים השנתי בצבא עמד על כ-30".

 

עוד בחדשות:

התוצאות והדרמות בליכוד: ארדן ראשון

הסערה בדרך: "בשבוע הבא - שלג בירושלים"

 

בנוגע לשני המתאבדים מהיחידות הקרביות אמר הגורם באכ"א כי "לא הבינו את הפערים בטיפול בהם בטרם התאבדותם, אבל זה בהחלט דורש מאיתנו המשך לימוד וטיפול בחיילים בודדים. בקרוב תתכנס ביחד עם בכירי אכ"א ועדה מייעצת אזרחית שבוחנת את הסיבות שגורמים להתאבדות בקרב בני נוער וצעירים שאינם בצבא, כדי ללמוד ולזהות מגמות שיסייעו לנו בהתמודדות עם התופעה".

 

הגורם הבכיר באכ"א אמר עוד בהתייחסותו למקרי האובדנות בצבא כי "אנחנו בתהליכים של ניתוח כל מקרה התאבדות לגופו באמצעות התאמת ועדת החקירה בראשות אלוף משנה לכל מקרה ומקרה, בנוסף לחקירת מצ"ח שנפתחת ובדיקות של המחלקה לבריאות הנפש בחיל הרפואה. בעבר לא הבינו את הקשר בין אירועים מבצעיים לאובדנות, אבל כן ידענו לתת את הדגש בטיפול פרטני במחלקות בחטיבות קרביות, בין היתר באמצעות חלוקת שאלונים לחיילים לבדיקה האם הם מזהים מצוקות אצל חבריהם".

 

נתוני סיכום מניין הנפגעים ב-2014 העלו עוד כי בשנה החולפת מתו בסך הכול 105 חיילים, מתוכם 70 בפעילות מבצעית (67 במבצע "צוק איתן" ועוד שלושה באירועי ירי דו-צדדי בעוטף עזה,

 בתאונת דרכים בשומרון ובפיגוע הדקירה בתל אביב). 13 מההרוגים מתו בתאונות אזרחיות ו-15 שמו כאמור קץ לחייהם.

 

מקרב הפצועים באורח קשה עדיין מטופלים או מאושפזים 115 חיילים במצב קשה מאירועים שונים, רובם ממבצע "צוק איתן".

 

עוד עולה מהנתונים כי שבעה חיילים מתו בשנה החולפת כתוצאה ממחלות - נתון דומה לשלוש שנים האחרונות, כשבקרב חללים מתאונות דרכים נרשמה ירידה של שמונה הרוגים בתאונות השנה לעומת 14 ב-2013. לצד זאת, 18 חיילים נפצעו קשה בתאונות דרכים לעומת 10 ב-2013.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב זיתון
רוב הפצועים - ממבצע "צוק איתן"
צילום: יואב זיתון
מומלצים