שתף קטע נבחר

ג'מייקה אישרה אי-הפללה של צרכני מריחואנה

ארץ הרגאיי, שלקנאביס שורשים עמוקים בתרבותה, אישרה חוק שלפיו מותר להחזיק עד 56 גרם מריחואנה ולגדל 5 עציצים. ומה לגבי תיירים?

למרות התדמית של ג'מייקה, מריחואנה הייתה בלתי-חוקית - גם אם נפוצה - ברחבי המדינה במשך עשרות שנים. היא נצרכה כתרופה, שימשה את הרסטפארים לצורכי פולחין והוזכרה בשירים רבים במוזיקת הרגאיי המפורסמת של מדינת האי, אבל כל זאת ללא היתר חוקי להשתמש בה.

 

עוד חדשות בעולם :

 

הלילה (יום ג'), אחרי שנים ארוכות של ויכוח ציבורי בנוגע למעמדו התרבותי של הסם, ועל רקע השינויים בחוקי הסמים בכמה ממדינות ארה"ב, אישר הפרלמנט הג'מייקני באופן סופי חוק ההופך את ההחזקה של כמויות קטנות של מריחואנה וצריכתן לבלתי-פליליות. לפי החוק תוקם סוכנות רישוי שתקבע תקנות לתעשיית המריחואנה הרפואית החוקית.

 

התקנות אמורות בין השאר לקבוע הוראות לגבי גידול והפצה של מריחואנה לצרכים רפואיים ומדעיים. החוק החדש מוצג בג'מייקה גם כניצחון לחופש הדת, משום שכעת יוכלו חסידי התנועה הרוחנית הרסטפארית להשתמש במריחואנה באופן חופשי למטרות פולחן, בפעם הראשונה בתולדות מדינת האי.

מעשנים בג'מייקה. המדיניות כלפי סמים אחרים לא תרוכך (צילום: MCT) (צילום: MCT)
מעשנים בג'מייקה. המדיניות כלפי סמים אחרים לא תרוכך(צילום: MCT)

החוק קובע שהחזקה של עד 56 גרם מריחואנה תיחשב מעתה לעבירה קלה שיכולה לגרור אזהרה אבל לא רישום פלילי. בנוסף יותר גידול של עד חמישה צמחי קנאביס בכל בית. תיירים שיש להם היתר לצרוך מריחואנה רפואית בחו"ל יוכלו בקרוב לבקש אישורים המתירים להם לרכוש כמויות קטנות של מריחואנה ג'מייקנית, הידועה גם בשם "גנג'ה".

 

פיטר בנטינג, השר לביטחון פנים של ג'מייקה, אמר כי אין פירוש החוק שג'מייקה מתכוונת לרכך את עמדתה לגבי הסחר המסורתי בסמים או לגבי גידול של סמים בלתי חוקיים. ג'מייקה נחשבת זה שנים לספקית הגראס מספר אחת של ארה"ב ומדינות האיים באזור.

הג'מייקנים בונים גם על תיירות מריחואנה רפואית (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
הג'מייקנים בונים גם על תיירות מריחואנה רפואית(צילום: shutterstock)

גורמים רשמיים בג'מייקה מקווים שהמדינה תוכל להפוך כעת לשחקן משמעותי בתעשיית המריחואנה הרפואית ההולכת וצומחת, וכן בתיירות הרפואית ובפיתוח

של מוצרים הקשורים בצריכת מריחואנה.

 

בשנה שעברה הפכה אורוגוואי למדינה הראשונה בעולם שיוצרת שוק חוקי של מריחואנה. בארגנטינה הוכרזה ההחזקה של כמויות קטנות של מריחואנה כלא-פלילית על ידי בית המשפט העליון ב-2009. בצ'ילה מתיר החוק שימוש במריחואנה רפואית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:רויטרס
ג'מייקני מתנועת הרסטפארים מעשן
צילום:רויטרס
מומלצים