"אני לא יהודייה, אני בת ישראל" אמרה מדונה בראיון בלעדי לעיתון “Irish Independent” ושיתפה את הכתב, בריאן היאט, בהגיגיה לגבי מגוון של נושאים, ביניהם לימודי איסלאם, הופעות בגיל 56, קניה ווסט והדור הצעיר וגם על מזלות. אבל מה שבאמת תפס לנו את העין בראיון, היה היחס של המלכה אסתר ליהדות.
2 צפייה בגלריה
אז את באה לעשות שבת?
אז את באה לעשות שבת?
אז את באה לעשות שבת?
(צילום: gettyimages)
מדונה סיפרה שהיא לא משייכת עצמה לקבוצה דתית מסויימת: "אני מתחברת לכמה טקסים דתיים מכמה מערכות אמונה שונות, ואני רואה חוט שמקשר בין כולן. לא התגיירתי. למדתי קבלה כמו שאתה יודע, במשך הרבה שנים, ואני עושה הרבה דברים שאולי גורמים לאנשים לחשוב שאני יהודייה אבל הטקסים האלה מתקשרים למה שאני מכנה 'עץ נסיבות החיים' וקשורים הרבה יותר לזה שאני בת ישראל, לא יהודייה".
"השבטים של ישראל היו קיימים לפני שהדת היהודית הייתה קיימת, וחייבים לפעול לפי ההסטוריה. אז אני יהודיה? אני מתכוונת, אולי אנשים אחרים יאמרו שכן, אני עושה הרבה דברים שיהודים עושים אבל אני אומר שאני עושה הרבה דברים שאנשים עשו עוד לפני היהדות. אני מאמינה שהטקסים שאני מקיימת הם עמוקים יותר מדת. שהם מכילים את כל הדתות כולל יהדות, איסלאם ונצרות".
כשהייט הפנה את תשומת ליבה של המלכה האם לכך שהיא לובשת צלב, היא ענתה: "אני אוהבת צלבים. אני רגישה לנושא של ישו והצלב. ישו היה יהודי ואני מאמינה שהוא גם היה זרז, הקדים את זמנו, ואני מאמינה שהוא פגע בהרבה אנשים בגלל שהמסר שלו היה לאהוב את השכן שלך כמו שאתה אוהב את עצמך. במילים אחרות, אף אחד לא טוב יותר ממישהו אחר. הוא חיבק את כל האנשים, בין אם הם היו קבצנים ברחוב או זונות והוא התריע בפני היהודים שלא אכפו את חוקי התורה. לכן הוא טלטל כלובים של הרבה אנשים". המדור כבר שם דמי הרשמה לשיעורי דת עם מדונה בימי ראשון.
2 צפייה בגלריה
הכי ישראלית שיש!
הכי ישראלית שיש!
הכי ישראלית שיש!