שתף קטע נבחר

מזכ"ל שלום עכשיו עושה מילואים בהתנחלות

יריב אופנהיימר, שבדרך כלל נאבק קשות בבנייה בהתנחלויות, עלה על מדי ב' ויצא להגן על מתנחלים באזור מבוא דותן: "זו חובתי האזרחית. מקווה שביום שהפקודה תשתנה מאבטחה לפינוי - חבריי בימין ינהגו כמוני"

מזכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר עסוק בדרך כלל במאבק עיקש נגד הבנייה בהתנחלויות, אך השבוע ובמשך השבועיים הקרובים הוא הוצב לשירות מילואים באופן אירוני בשמירה על מתנחלים בגבעה בצפון השומרון. "הוא מוזמן להתגורר באחד מיישובינו", אמר ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה.  

 

מרגע שהוזמן לשירות מילואים ביהודה ושומרון לפני כחודש וחצי, לא היו ליריב אופנהיימר ספקות שהוא יגיע למתקן הגיוס ויעלה על מדי ב'. בתחילת השבוע זה קרה. אופנהיימר וחבריו יצאו ממתקן החיול לעבר משימת אבטחה סמוך להתנחלות מבוא דותן בצפון השומרון.

מגן על תושבי המאחזים. יריב אופנהיימר ()
מגן על תושבי המאחזים. יריב אופנהיימר
 

כמי שעוסק במסגרת עבודתו ב"שלום עכשיו" בחזון הקמתה של מדינה פלסטינית, בהפסקת הבנייה בהתנחלויות ובפינוי המאחזים הבלתי חוקיים, יצרו המילואים קונפליקט מובנה. "זו חובתי האזרחית. אני רוצה להאמין שביום שהפקודה תשתנה מאבטחה לפינוי - חבריי בימין ינהגו כמוני", כתב אופנהיימר בדף הפייסבוק שלו.

  

בעבר, בגלל עבודתו בתנועת השמאל הוצע לאופנהיימר לשרת בתפקיד קרבי פחות, אך הוא סירב והעדיף להמשיך לשרת עם חבריו לגדוד החי"ר במילואים. עבור אופנהיימר, שכבר נשלח לפעילויות בגדה המערבית, זו הפעם הראשונה שבה הוצב לבצע פטרולים ושמירות בתוך מאחז. "כל הזמן תושבים באים אליו לדבר ולשאול אותו שאלות", סיפר המילואימניק רועי. "הם מדברים על החיים שלהם במקום כזה ומנסים לשכנע אותו למה חשוב לגור כאן. למרות הפער האידיאולוגי, השיחות מתקיימות באווירה טובה".

  

לפני כניסת שבת, כך מספרים המילואימניקים, הגיעו לג'יפ הסיור שלהם זוג מתקוע בכדי לבחון מעבר לאותה הגבעה בצפון השומרון. חבריו של אופנהיימר מעידים כי ברגע שאופנהיימר יצא מהרכב וניגש אליהם, הם היו בהלם. "כל הסיטואציה הזאת פשוט הזויה", סיפר אחד המילואימניקים. "הם דיברו כמה דקות ואז אותו מתנחל הוציא את הטלפון והצטלם איתו. אנחנו רואים כל הזמן מצבים כאילו מתוך סרט, אבל נראה ששני הצדדים לומדים מזה הרבה".

  

ראש מועצה אזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר בשיחה עם ynet: "שמחנו מאוד לגלות כי יריב אופנהיימר הוא אחד החיילים המשרתים במילואים באזור מבוא דותן שבשומרון". מסיקה עקץ את אופנהיימר והזכיר כי בשל עתירה שהגישה שלום עכשיו, התקבלה תוכנית הבנייה של היישוב ברוכין, דבר שזיכה את אופנהיימר בתואר "אזרח כבוד של השומרון". "כאזרח כבוד של השומרון וכחייל מילואים אשר משרת באזורנו ונחשף לנופים המדהימים במקום, אנו מזמינים בחום את יריב אופנהיימר לעבור לגור באחד מיישובינו", אמר מסיקה. 

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שומר על מתנחלים. מזכ"ל שלום עכשיו
מומלצים