שתף קטע נבחר

מאמץ לחלץ במסוקים את הפגים הישראלים בנפאל: תינוקת במצב קשה

משרד החוץ מתכנן להטיס במסוקים 24 תינוקות בני כמה ימים שנולדו לישראלים באמצעות אם פונדקאית מנפאל להודו. תשעה מהם פגים ואחת במצב קשה

24 תינוקות בני כמה ימים שנולדו לישראלים בנפאל באמצעות אם פונדקאית מחכים עם הוריהם לסיוע, בעקבות רעידת האדמה הקטלנית שהכתה הבוקר (שבת) באזור. תשעה מהם פגים ואחת במצב קשה. ממשרד החוץ נמסר ל-ynet כי הוא מתכנן להטיס אותם במסוקים מנפאל להודו השכנה, משום שנמל התעופה בקטמנדו נסגר. מהודו יוטסו התינוקות לישראל. במשרד החוץ אומרים כי המהלך מורכב והוא נעשה "בשקיפות מול הנפאלים". 

 

מספר הטלפון בחדר המצב של משרד החוץ הוא 02-5303155

שירות חיפוש קרובים ושיתוף מידע על רעידת האדמה בגוגל

שירות דומה של הצלב האדום

נמצאים בנפאל? מכירים ישראלים שם? מוזמנים לכתוב לנו במייל האדום

 


אוהד חיטמן ורן הרוש ()
אוהד חיטמן ורן הרוש

 

 

הליך הפונדקאות ואישור האבהות בישראל סבוך. לפי החוק, אם התינוקות נולדו לאם פונדקאית מנפאל, אזי התינוק אזרח נפאלי. במקרה כזה, כדי לאפשר את הטסתו לישראל, יש לבצע בדיקת DNA שמאשרת שהישראלי הוא אב. רק אז שגרירות ישראל מנפיקה לתינוק דרכון ישראלי. שר הפנים גלעד ארדן הורה להסיר את כל החסמים כדי לאפשר הוצאה מהירה של התינוקות ולהביאם לארץ.

 

מוקדם יותר שוחח עם ynet עם המוזיקאי אוהד חיטמן, שנמצא בנפאל עם בן זוגו כדי לעבור הליך פונדקאות. בשבוע שעבר נולדו להם תאומים, בן ובת. האכלתי את הילדה בזמן שזה קרה. מדובר באסון גדול", סיפר. "אנחנו בקומת הקרקע וברגע הרעש הקומה השנייה קרסה. הצלחתי להוציא את שתי התינוקות שלי. כל הילדים בריאים.

 

"היה גשם ויש רוח, הילדים קטנים ואין לנו מחסה. אין לנו תרופות ולא אוכל מורתח לילדים. אנחנו מצפים ממדינת ישראל שתאפשר לנו לשוב מיד לארץ ולהשלים את תהליך האבהות. הצלחנו לחלץ כמה מטרנות וחיתולים. לא יודע איך נעבור את הלילה כאן כי האספקה עוד מעט נגמרת".

יוסי פיליבה, אב טרי, עדכן בפייסבוק מנפאל  ()
יוסי פיליבה, אב טרי, עדכן בפייסבוק מנפאל
 

רן, אחיו של עמרי לנצט, שנמצא בנפאל עם בנו בן השבוע, סיפר: "פינו אותו ועוד כמה משפחות לחצר השגרירות התינוקות באוהל וההורים בחוץ. ממה שהצלחתי להבין התרשמתי שאין להם חימום אבל הם עטופים בשמיכות רבות וההורים משגיחים. מקווים שלא יהיו רעידות משנה".

 

הלילה תצא לנפאל משלחת חלוץ של פיקוד העורף. לפי שעה מסתמן כי ישראל תשלח מטוס עם יחידת חילוץ והצלה של פיקוד העורף וכן בית חולים שדה שיוקם בקטמנדו. ישראל תציע לישראלים לחזור לארץ עם המטוס הזה. בינתיים הכול מתעכב משום שהשדה שם סגור.

 

גורם רשמי במשרד הפנים הנפאלי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מניין ההרוגים עומד על 1,457 בנפאל ויותר מ-1,700 בני אדם נפצעו. עוד 34 נהרגו בצפון הודו, שישה בטיבט ושניים נהרגו בבנגלדש. רעש האדמה אירע בעומק לא רב, מה שהגביר את עוצמת ההרס. מדובר ברעידת האדמה החזקה ביותר שהתרחשה בנפאל זה 81 שנים, שעוצמתה נמדדה ב-7.9 בסולם ריכטר. מוקד הרעש אירע 80 קילומטרים מזרחית לעיר השנייה בגודלה בנפאל, פוקרה. קריסת רשתות התקשורת מעיבה על מאמצי החילוץ וההצלה, מה שמעלה את החשש לאסון הומניטרי קשה במדינה הענייה בהימלאיה שבה מתגוררים 28 מיליון בני אדם.

 

משרד החוץ בירושלים מסר כי נכון לעכשיו לא ידוע על נפגעים ישראלים באסון, אולם ישנם כ-250 ישראלים מנותקי קשר בנפאל. בנוסף ידוע על 13 ישראלים וקבוצת מקומיים שנתקעו בטרק בגובה 3,500 מטרים בעקבות רעש האדמה. שחר זכאי, אחד המטיילים שנמצאים במסלול ה-kyanjin gompa ונתקעו בעקבות רעידת האדמה יצר קשר עם משפחתו דרך מכשיר לווייני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תאומים נולדו לאוהד חיטמן ולבן זוגו
מומלצים