שתף קטע נבחר

עמיר פלג

פרשן ב־1,000 שקל / פלג בחמישי

בוני גינצבורג יצא מגדרו כדי להתחנף לעופר עיני בטלוויזיה, הוא רק שכח לציין את החלטורה שעשה לא מזמן בהתאחדות

היחצן 

ההתאחדות שילמה, בוני ליקק

 

"הם ניצחו. הם כן ניצחו. הם עשו עבודה מצוינת, הם עשו עבודה מצוינת שמה... כן ניצחנו וכן הצלחנו... האנשים האלה עשו עבודה מצוינת, עבודה מצוינת". כך, בלהט חסר מעצורים, נשמע בוני גינצבורג בדיון על הקרקס הישראלי־פלסטיני בקונגרס אופ"א.

 

 

 (איור: אופיר בגון) (איור: אופיר בגון)
(איור: אופיר בגון)

 

כן, ספרתם נכון. ארבע פעמים "עבודה מצוינת", שלוש פעמים ניצחון, ופעם אחת "הצלחנו" - בשני משפטים. תחי ההתאחדות לכדורגל, שמונה פעמים כיפאק ליו"ר עופר עיני ולפמלייתו.

 

לצדו ישב היועץ המשפטי של ההתאחדות אפרים ברק, שדיבר בנחת, אבל בוני היה ממש נסער. כשמישהו מהנוכחים העז להשמיע ביקורת על משלחתנו לציריך, החופר השרמנטי קפץ ממקומו כנשוך־נחש והשיב במקום נציג ההתאחדות. "מי זה בכלל ג'יבריל רג'וב?!", צווח כשעו"ד ברק נשאל על הצלחתו של יו"ר ההתאחדות הפלסטינית. "על זה אתם תוקפים ובוחנים אותו? לא!", הזדעק כשהוזכר נאומו המביך של עופר עיני בעברית.

 

עיני ורג'וב בקונגרס פיפ"א (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
עיני ורג'וב בקונגרס פיפ"א(צילום: רויטרס)

 

והכל לא היה מגוחך ושערורייתי כל־כך אלמלא מה שקרה שבוע וחצי קודם, בגמר הגביע בין מכבי ת"א להפועל באר־שבע בחיפה. בהפסקת המשחק ערכה ההתאחדות את טקס הגרלת היורו לנערות שייערך בקרוב, ולבמה עלה המנחה... בוני גינצבורג. המעגל נסגר בהשתנה פומבית על האתיקה ממרומי המקפצה: הפרשן, שאמור לבקר בין השאר את ההתאחדות, מחלטר אצלה ומקבל ממנה כסף!

 

מההתאחדות נמסר בתגובה: "לשמחתנו הרבה, בוני גינצבורג נענה לפנייתנו והסכים להנחות את הטקס, יש לציין באופן מקצועי לעילא. תמורת ההנחיה קיבל גינצבורג סכום צנוע של 1,000 שקלים".

 

בוני גינצבורג (צילום: ראובן שוורץ ) (צילום: ראובן שוורץ )
בוני גינצבורג(צילום: ראובן שוורץ )

 

אז נכון, גם בתוכניות אחרות בוני מדקלם טקסטים פרסומיים תוך כדי סימון חצים ועיגולים, במסווה של ניתוח טקטי רציני. אבל לבוא ליציע האינטרסנטים וללקק ככה למי ששילמו לו 100 שקל לדקה? אין גבול לחוצפה ולחרפה. אם כי יש לציין שהוא עשה זאת באופן דביק לעילא.

 

הנפוח  

תומר חמד חי בסרט

 

תומר חמד (צילום: EPA) (צילום: EPA)
תומר חמד(צילום: EPA)

 

תומר חמד הגיע לחופשת מולדת ומי ששמע אותו מתראיין, עלול היה לחשוב שנחת פה אחד החלוצים הטובים בעולם, שהוביל את קבוצתו לטרבל. "אני השחקן הבולט באלמריה", העיד הנחתום על עיסתו. "אני היחידי שמשחק ברמות האלה, אני הישראלי הבכיר באירופה". ביברס נאתכו, ליאור רפאלוב ורמי גרשון מגחכים.

 

נכון, הם משחקים בליגות פחות נחשבות, אבל בקבוצות יותר טובות. נאתכו שיחק וכבש בליגת האלופות (מול מנצ'סטר סיטי), רפאלוב הבקיע שער ניצחון בגמר הגביע הבלגי מול אנדרלכט והגיע עם קלאב ברוז' לרבע גמר הליגה האירופית, גרשון היה ציר מרכזי בזכיית גנט באליפות, בדרך לצ'מפיונס.

 

רמי גרשון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
רמי גרשון(צילום: AFP)

 

וחמד? הוא אמנם משחק בליגה שנחשבת לאחת הטובות בעולם בזכות ברצלונה, ריאל ואתלטיקו מדריד, עם עוד קבוצות גדולות כמו ולנסיה וסביליה, או בינוניות כסלטה ויגו וריאל סוסיאדד. אבל הוא עצמו משחק בקבוצה חלשה, מהדרג של אייבאר וקורדובה, שירדו אף הן לליגה השנייה. מישהו כאן מכיר שם של שחקן אחד מהקבוצות הללו? אולי כשיחתמו פעם בסכנין.

 

אבל תומר בטוח שהוא הישראלי הבכיר באירופה, למרות שאלמריה סיימה במקום ה־19, אחד מהסוף, והוא שוב ירד ליגה (בפעם הקודמת זה קרה עם מאיורקה). הבכיר פתח בהרכב ב־26 משחקים, ורק בשישה כבש. בסך הכל צבר שמונה שערים, שניים מהם בפנדלים. את שערו האחרון כבש בתחילת אפריל, בתבוסה 4:1 ללבאנטה, וכל יתר שעריו הובקעו אי שם בחורף. במאני־טיים, חלוץ הרכש נעלם. באשמת המאמן כמובן.

 

רונאלדו וחמד (צילום: AFP) (צילום: AFP)
רונאלדו וחמד(צילום: AFP)

 

"איפה שאני מתמודד ומה שאני עושה ברמות האלה, זה שווה קצת יותר משורה בעיתון או איזו פסקה", התבכיין נציגנו בתחתית הספרדית, וכשנשאל על תרומתו האפסית לנבחרת בשני הפסדיה האחרונים הוסיף: "קשה לשפוט אותי, כי נגד וויילס לא הגענו למצבים ומול בלגיה לא עברנו את החצי".

 

ממש לא קשה לשפוט. נגד הוולשים חמד נכנס כמחליף במחצית הראשונה, וכמעט לא נגע בכדור. מול הבלגים באמת לא עברנו את החצי עד ההפסקה, אבל אז נכנס בהתקפה טל בן־חיים במקום חמד והנבחרת השתלטה על המגרש. מה לעשות, יש עובדות ששוות יותר מאיזו שורה או פסקה בעיתון.

 

הטור המלא במוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איור: אופיר בגון
גינצבורג ועיני
איור: אופיר בגון
מומלצים