שתף קטע נבחר

צפו: עידן רייכל שר בדמעות לפצוע "צוק איתן"

מי שנכח בהופעתו של עידן רייכל במרכז הירידים בתל אביב, לא הצליח להישאר אדיש לסיפורו של אוהד בן ישי, פצוע "צוק איתן" שהגיע למרות הקשיים לצפות בזמר. רייכל, מצדו, סיפר בדמעות על גבורתו של החייל, על תהליך השיקום הארוך ואף הקדיש שיר לאמו "הלביאה". צפו

בחודש הבא תצוין שנה למבצע "צוק איתן" המעלה בקרב רבים זיכרונות של אובדן, כאב וסיפורי גבורה. סיפור שכזה הוא שהביא אמש (שבת) את הזמר עידן רייכל לדמעות, במהלך הופעתו בביתן 2 החדש במרכז הירידים בתל אביב. רגעים לפני שביצע את השיר "בלילה", סיפר הזמר לקהל על אוהד בן ישי, החייל שנפצע קשה במהלך המבצע והצליח להגיע להופעה, על אף שבשנה שעברה הדבר לא היה נראה אפשרי כלל. צפו בסרטון המרגש.

  

"באחת השבתות בתל השומר, קיבלתי טלפון (ובו נשאלתי) אם אני יכול להביא את הפסנתר", נזכר רייכל בקיץ שעבר, אז הופיע בבתי חולים וביקר חיילים שנפצעו במהלך הלחימה.

 

"לא היו הרבה אנשים, אבל היה שם את אוהד בן ישי, הפצוע הכי קשה מ'צוק איתן'. הוא איבד את היכולת לדבר. ישבנו אחד מול השני והוא חייך, חיוך שאמר הכל. דיברתי עם אמא שלו ארוכות, על כל תהליך השיקום הזה. לראות בזווית העין פה את אוהד בן ישי - אין תמונת ניצחון יפה מזו". בתגובה לדבריו של רייכל, מחא הקהל כפיים שניות ארוכות. אוהד, שנכח במקום ונמצא עדיין בתהליך שיקום, הגיב בחיוך מבויש.

 

אוהד בן ישי, לוחם סיירת אגוז, נפצע קשה מרסיסים במהלך מבצע "צוק איתן" ופונה אז לבית החולים סורוקה במצב קשה. הסמל בן ה-19 נפגע קשה בראשו, ולא הצליח לדבר מאז הפציעה. כן שותק החצי הימני של גופו.

 

אוהד בן ישי בבית החולים (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
אוהד בן ישי בבית החולים(צילום: טל שחר)

"אני מאוד נהנה מההופעות הגדולות עם הלהקה, אבל באמת שההופעות 'אחד על אחד' במהלך 'צוק איתן' היו רגעים מכוננים", מספר רייכל. "הייתי בביקורים חוזרים בסורוקה ובתל השומר ונוצר קשר גם עם חיילים, גיבורים אמיתיים, וגם עם המשפחות. בסופו של דבר אני לא מומחה לשיקום, אין לי הבנה בזה. אני חושב שהחיילים והמשפחות שפגשתי, מהר מאוד הבינו את המצב החדש - לא הדחיקו. 

 

"ליוויתי אותם בימים הראשונים של ההכרה במצב הזה,לקראת שיקום אמיתי של מילימטר אחרי מילימטר, צעדים קטנים. לפעמים העניין הוא להציב לעצמך איזושהי מטרה ולהגשים אותה. אוהד בן ישי שם לעצמו מטרה להצליח להוציא מילה. התנצלתי אמש בפני אוהד, אמרתי לו שאני לא מקדיש לו שום שיר אלא לאמא שלו אריקה, שהיא לביאה אמיתית. חשבתי עליו בשיר 'בלילה', בשורות כמו 'אתה כאן, יש עוד זמן והכל ישתנה'. ב'מחכה' אני שר 'הדברים הטובים עוד מחכים לנו מעבר לפינה'". 

 

עידן רייכל במהלך ההופעה ()
עידן רייכל במהלך ההופעה

"זה קטע מאוד מרגש. הוא פשוט מדהים", אומרת אריקה, אמו של אוהד. "עידן ביקר לפני מספר חודשים בתל השומר. הוא אפילו לא ביקר אותנו, הוא פשוט היה בלובי של השיקום וישב עם הפסנתר, ובשיא הענווה והצניעות קצת הנעים לנו את הזמן. אני לא יודעת למה אבל הוא התביית על אוהד ועליי. אני לא יודעת איך הוא זכר את הקטע הזה. אתמול הוא הוכיח שהוא זוכר. זה היה מאוד מרגש. זה לא מספיק להיות זמר גדול, צריך להיות אדם גדול - והוא כזה. להיות בן אדם זה משהו שלא לומדים בשום אקדמיה למוזיקה. הרגישות הזו, הצניעות, הוא פשוט מדהים".

 

בעוד אוהד ממשיך בתהליך השיקום האיטי שלו ומסוגל כעת לומר כ-30 מילים בעברית, אמו מספרת כי המחווה בהופעה נגעה בו במיוחד. "הוא כל הזמן מסתכל על הסרטון. זה היה ממש מרגש. קהל של אלפים פשוט נעמדו על הרגליים והריעו זמן די ארוך, זה פשוט לא פסק, זה רק התגבר".

 

"שי סימן טוב, חייל נוסף שפגשתי מיד אחרי הפציעה, הציב לעצמו מטרה - 'עוד כך וכך שבועות אני מתכנן להגיע להופעה שלך'", המשיך רייכל. "הגשמת היעדים האלה, לראות פתאום בקהל גם את שי סימן טוב אחרי מספר שבועות וגם את אוהד בן ישי - אתה רואה שעבורם זה לא סתם להגיע להופעה, זו דרך אינסופית. זה מרגש מאוד לראות את האנשים האלה, שהם באמת השראה מאוד גדולה. זו גבורה רצינית".

 

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עידן רייכל. זוכר את הפצועים
לאתר ההטבות
מומלצים