שתף קטע נבחר

מכר חשיש לחברים בעבודה, ההרשעה בוטלה

איש טלוויזיה נהג לרכוש כמות של סם ולחלק לחבריו לעבודה תמורת עמלה. השופט התחשב במצבו המשפחתי וביטל את ההרשעה שלו

מידת הרחמים: שופט השלום בתל אביב שמאי בקר התחשב במצבו של איש טלוויזיה שהורשע בכך שנהג למכור חשיש לחברים לעבודה. אחרי ששמע על משבר משפחתי שעבר הנאשם, ואחרי שקיבל את המלצת שירות המבחן, ביטל השופט בקר את ההרשעה וציין שלא מדובר ב"סחר בסמים".

 

פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:

 

על פי כתב האישום שהוגש ב-2011 נהג הנאשם למכור לארבעה חברים לעבודה כמויות קטנות של חשיש תמורת כמה מאות שקלים בכל פעם. הוא נעצר והודה במיוחס לו באופן שהחמיר והרחיב את האישומים נגדו.

 

הנאשם, בן 39 וללא עבר פלילי, הסביר שבתיאום עם חבריו היה קונה כמות של חשיש, מחלק את החומר בין הארבעה, ולוקח עמלה מסוימת שמימנה את צריכתו העצמית בלבד. הוא הביע צער על מעשיו וסיפר שבאותה שנה הוא היה בעיצומם של גירושים קשים ומשבר עמוק.

 

שירות המבחן קיבל את גישת הנאשם, שלפיה "מלחמת העולם" שהתחוללה בביתו היא שהביאה אותו לצרוך סמים, והסחר פשוט "התלווה" לכך. בשירות כל כך התרשמו מאישיותו עד שאפילו לא המליצו על צו מבחן ושירות לתועלת הציבור.

 

גם השופט שמאי בקר היה שותף לדעה זו. לדבריו, כשהנאשם מבצע "שליחות" או "תורנות", התמונה בעצם פחות חמורה. כלומר, הנאשם לא קם ביום בהיר אחד והחליט להפוך לסוחר סמים, אלא ביצע סחר "אגבי" לצריכה העצמית שלו.

 

השופט ציין שהעבירות אמנם בוצעו לאורך שנה ולא במקרה בודד, "אולם מדובר באדם כבן 40, וכאשר בית המשפט משקיף על כל שנותיו, על המשבר האישי שפקד אותו, על התנהלותו לפניו ואחריו, הרי שניתן – באמצעות משקפיים 'מיוחדים' וסלחניים – להתבונן על אותה שנה כעל תקופה יוצאת דופן".

 

אולם את מרבית דבריו הקדיש השופט לנזק שעלול להיגרם לנאשם, אם יורשע. במישור התעסוקתי עלולה הרשעה לחסל את הקריירה שלו הן כעיתונאי והן בתפקידים אחרים שבהם הוא משמש, ולפגוע קשות בפרנסתו.

 

בהתחשב במכלול הנזקים הפוטנציאליים הללו, המשיך השופט, הרשעת הנאשם עלולה "להפיל את השמיים על ראשו". בסופו של דבר בוטלה ההרשעה ועל הנאשם הוטלו 360 שעות של שירות לתועלת הציבור.

 

  • הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקידן
  • ב"כ המאשימה: עו"ד אילנית נחום
  • ב"כ הנאשם: עו"ד גיא פלנטר
  • עו"ד אורי קינן עוסק במשפט פלילי
  • הכותב לא ייצג בתיק

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים