שתף קטע נבחר

צעירות מצ'צ'ניה הונו את דאעש באלפי דולרים

כמה נשים הצליחו להוציא במרמה כ-200 אלף רובלים מפעילי ארגון הטרור בתואנות שווא כי יגיעו לסוריה ויתחתנו עמם. בראיון לכלי תקשורת רוסי סיפרה אחת מהן על השיטה. הרשויות ברוסיה עצרו אותן לחקירה

 

כלי תקשורת ברוסיה מדווחים כי כמה נשים ממוצא צ'צ'ני עוכבו לחקירה בחשד שהונו פעילי דאעש ברשת ושכנעו אותם לשלוח להן אלפי דולרים "לצורכי נסיעות" בתואנה כי יינשאו להם בסוריה.

 

בראיון לאתר הרוסי Life News סיפרה אחת משלוש הנשים המעורבות בפרשה, המתגוררות בצ'צ'ניה, כי פעילי הג'יהאד פנו אליהן לפני כמה חודשים דרך הרשתות החברתיות. 

הביעה רצון להתחתן עם פעיל דאעש ולקחה את כספו ()
הביעה רצון להתחתן עם פעיל דאעש ולקחה את כספו

"הוא ניסה לגרום לי לבוא אליו ואמר: 'בואי לסוריה, יהיה לך טוב כאן'", סיפרה האישה שהזדהתה כמרים. בתגובה, ענתה לו שאין לה כסף לטוס למדינה. היא סיפרה שהוא אמר לה שישלח לה עשרת אלפים רובלים (168 דולרים). אולם אחרי שקיבלה את הכסף בעבור כרטיס לכיוון אחד החליטה לחסום אותו ברשת ולקחה את הכסף לעצמה.

 

אחרי שהניסיון הראשון נחל הצלחה, החליטה קבוצת הנשים להונות עוד כמה פעילים העוסקים בגיוס לארגון הטרור הפועל ברוסיה ובעיראק. הן המשיכו להערים על הלוחמים ולגרום להם לחשוב כי הן מעוניינות להצטרף לפועלם במזרח התיכון והצליחו לחלץ מהם כ-200,000 רובלים (3,357 דולרים).

 

עם זאת, מזימתן נחשפה על ידי שירותי הביטחון הרוסיים שעקבו אחר פעילותן ברשת. "פעילי 'המדינה האיסלאמית' לא קונים אף פעם את כרטיסי הטיסה למגוייסיהם משום שאז יעלו על עקבותם ביתר קלות". אמר ולרי זולוטריוב מהסוכנות הממשלתית למאבק בקיצוניות לעיתון רוסי. "במקום הם שולחים את הכסף באמצעות הרשת".

 

אלפי נשים מהאזור המוסלמי החצי-אוטונומי ברוסיה טסו למזרח התיכון והצטרפו

לשורות דאעש. הארגון הג'יהאדיסטי גם מפרסם מגזיני וסרטוני תעמולה המכוונים לקהל הצ'צ'ני.

 

"מרים" אמרה כי היא מכירה נשים שהסכימו להצעותיהם של אנשי דאעש ושגם היא פותתה לקבל את ההצעה של הלוחמים. "אני מכירה הרבה בנות שהלכו לשם", סיפרה ל-Life News, "אחת מהן דווקא הסתדרה טוב".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים