שתף קטע נבחר

טיל בליסטי חדש, תוצרת איראן: "ל-500 ק"מ"

לאחר הסכם הגרעין, טהרן מציגה פיתוחים מדאיגים: בנוכחות הנשיא רוחאני נחשף הטיל, שדרוג של "פאתח 110" המדויק שיכול להגיע עד גוש דן וישראל ניסתה לסכל את מעברו לחיזבאללה. "עבר בהצלחה את כל הניסויים"

 

 

איראן מציגה פיתוחים טכנולוגיים מדאיגים, זמן קצר לאחר ההגעה להסכם הגרעין ואיתו הסרת הסנקציות: בנוכחותו של נשיא איראן, חסן רוחאני, חשפה היום (שבת) טהרן לרגל יום תעשיות ההגנה במדינה טיל חדש מסוג "פאתח 313", שיכול להגיע למרחק של 500 ק"מ. למעשה מדובר בטיל בליסטי חדש מדור טילי ה"פאתח" המוכרים היטב אך לטווח קצר יותר.

 

הפאתח נחשב לאחד מהטילים המדויקים ביותר בתעשייה האיראית. בשנים האחרונות ייצרו באיראן את טיל "פאתח 110" במספר וריאציות והוא נמסר לכוחות המזוינים של איראן. לפי הפרסומים באיראן, משקלו של הטיל החדש קטן יחסית ונעשה בו שימוש בדלק מוצק וסינתטי. במקביל הורכבו עליו חיישנים חדשים שיוצרו בהתאם לטכנולוגיות משוכללות באיראן. לפי הטענות, הוא עבר בהצלחה יתרה את הניסויים שנעשו לו "ופגע בדיוק רב במטרות מזוויות רבות".

 

בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס" התרברבו ואמרו כי "בייצור הטיל החדש הזה איראן הצטרפה למועדון המדינות המעטות בעולם שיש ברשותן טכנולוגיה לייצר טילים לטווח של 500 ק"מ שמשוגרים באמצעות דלק מוצק וסיננטי והם בעלי דיוק מירבי בפגיעה במטרות".

 

הטיל החדש. שדרוג של פאתח 110 ()
הטיל החדש. שדרוג של פאתח 110

בכירי איראן בוחנים את פאתח 313 ()
בכירי איראן בוחנים את פאתח 313

בעבר יוחסה לחיל האוויר פגיעה במשלוח של טילי פאתח 110 שהגיעו מאיראן ויועדו לחיזבאללה. בסוף השנה שעברה הרבו אנשי חיזבאללה ובכירים במשמרות המהפכה האיראניים לדבר על טילי קרקע-קרקע איכותיים שאיראן סיפקה לחיזבאללה ואשר מאפשרים לארגון להגיע במדויק לעבר כל מטרה בכל שטח ישראל. ההערכה הייתה שהכוונה הייתה לדגם פאתח 110.

 

השנה טען חסן נסראללה כי ברשות חיזבאללה טילי פאתח 110, טילים מדויקים שיכולים להגיע עד אזור גוש דן, כבר מאז 2006. הטווח של הדגם החדש, כאמור, הוא גדול בהרבה. עם זאת, לאיראנים יש היסטוריה של הצגת כלי נשק שהפירוט המתלווה אליהם אינו תמיד נכון לאשורו.

 

בתוך כך, היום התפרסם מאמר של ד"ר כמאל לבוואני מהאופוזיציה הסורית, שטוען כי איראן עדיין מתכננת להשלים את החלק הצבאי של תוכניתה הגרעינית במרכזים שנמצאים בגבול סוריה-לבנון ולהציבם במערות באזורים שקשה להגיע אליהם בשטח הסורי. לטענתו של לבוואני, שאינו מתגורר בסוריה, איראן מרמה את העולם בכך שהיא חותמת על הסכם הגרעין, אך בינתיים ממשיכה לייצר את אמצעי הלחימה במקום הרחוק מפיקוח. זו הסיבה, לדבריו, שאיראן ובנות בריתה מתעקשים על כיבוש העיר האסטרטגית א-זבדאני שבגבול סוריה-לבנון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים