שתף קטע נבחר

כ-100 אלף מטיילים ברחבי הארץ: "טבע ושקט, הזדמנות לבלות"

עין גדי, מצדה וממשית כמו גם שמורות הטבע והנחלים בצפון, קיסריה וציפורי - התמלאו מבקרים לכבוד חול המועד סוכות. בני משפחה שהגיעו להחולה מהרצליה: "זו הזדמנות להיות אחד עם השני בלי קצב היומיום"

  

 
כ-100 אלף מטיילים פוקדים משעות הבוקר (יום ג') את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. תנועת מטיילים ערה נרשמת באזור הצפון באתרי המים: בשמורות הטבע נחל שניר, בניאס ותל דן. רבים הגיעו לאתרים שבהם מתקיימות פעילויות מיוחדות לחג סוכות, כגון בגנים הלאומיים קיסריה, ציפורי, ממשית וגם בעין גדי, מצדה ובית שערים.
 

 (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
(צילום: אביהו שפירא)

 (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
(צילום: אביהו שפירא)

2,000 מבקרים באגמון החולה (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
2,000 מבקרים באגמון החולה(צילום: אביהו שפירא)
 

לאגמון החולה הגיעו כ-2,000 מטיילים, שם מתקיים פסטיבל החקלאות וההתיישבות. תמר לוסטיגר מהרצליה מגיעה לשמורת החולה "כבר ארבע שנים קבוע". לדבריה, "נעים פה, הרבה טבע ושקט וזו הזדמנות להיות אחד עם השני בלי קצב היומיום". דנה טובי מנהריה הגיעה אף היא לאזור עם בני משפחתה: "שמענו שיש פסטיבל נחמד אז הגענו, ממש יפה פה".

 

אלקנה בן ישר, מנהל מו"פ צפון, סיפר כי באגמון מציגים את כל התוצרת החקלאית שמפותחת באזור הצפון. "זהו אסם הפירות של מדינת ישראל", הסביר, ופירט כי גם פרחים, ירקות לא בעונה, תות שדה בעונת החגים ופטריות - נמכרות ומוצגות שם בימי החג.

 

רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, מסרה כי "בציפורי מבקרים כאלף איש בפסטיבל יפהפה של מלאכות קדומות. בדרום, בפארק ממשית, עוד כאלף מטיילים נהנים מהשוק הנבטי הקדום. בגן לאומי בית גוברין מנגנים הרכבים מוזיקליים בתוך המערות, ומי שמחפש סיורים רגועים יותר בטבע יכול למצוא כאלה בשמורות ובגנים כמו בשמורת החולה ובחי-ברים ברחבי הארץ".  

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

נמל תל אביב הבוקר  (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
נמל תל אביב הבוקר (צילום: מוטי קמחי)
 

יערני קק"ל מסרו כי עשרות אלפים כבר החלו לפקוד את האתרים והיערות: רוכבי אופניים,

קבוצות מטיילים ומשפחות בחניוני הפיקניק ובעשרות הסוכות הכשרות שהציבו במיוחד לציבור הדתי.

 

מטיילים רבים פקדו את האתרים שבהם מתקיימות פעילויות מיוחדות לחג, כגון גן לאומי קיסריה ("רוכבים על הזמן"), גן לאומי ציפורי ("פסטיבל אומנים ובעלי מלאכה בעיר המשנה"), וגן לאומי ממשית שם התקיים השוק הנבטי, וכן בשמורת טבע עין גדי, גן לאומי מצדה, גן לאומי בית שערים ושמורת טבע עיינות צוקים.

 

כמו כן, כ-8,000 איש ילונו הלילה בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביהו שפירא
אגמון החולה
צילום: אביהו שפירא
מומלצים