שתף קטע נבחר

אבו יונס: "לה פמיליה מנהלים את בית"ר"

יו"ר בני סכנין תקף בחריפות את בית"ר ירושלים במהלך פאנל בכנס שדרות: "מה שקורה שם הוא לא סוד, ההנהלה נכנעת להם פעם אחר פעם". בבית"ר הגיבו בזעם: "הוא עושה מעשה מסוכן ונפשע, הגיע הזמן להפסיק את השנאה כלפינו". חלאילה התנצל על התקרית עם אלי כהן והוחזר לאימונים

יו"ר בני סכנין, מוחמד אבו יונס, העביר היום (ד') במהלך פאנל "ספורט מניף ערים", בו השתתף במסגרת כנס שדרות במכללת ספיר, ביקורת חריפה נגד בית"ר ירושלים וארגון האוהדים "לה פמיליה".

 

אבו יונס: "מה שקורה בבית"ר ירושלים זה לא סוד, בפועל 'לה פמיליה' הם אלו שמנהלים את בית"ר. ההנהלה נכנעת להם פעם אחר פעם. אנחנו עושים מאמצים שהמצב הביטחוני והמתח לא יעברו למגרשים. הכדורגל יכול להיות גשר לשלום ובימים אלו אנחנו עושים ניסיון לייצר מפגש בין הכדורגל הישראלי לפלסטיני. במגזר הערבי יש פער בבניית המתקנים החדשים. מה שמקבלת סכנין זה לא מה שמקבלות קבוצות אחרות, בין אם בגלל ביורוקרטיה או אפליה של הממסד".

 

מבית"ר ירושלים נמסר בתגובה: "בושה וחרפה שבכל פעם ששואלים את אנשי סכנין שאלות שלא קשורות ישר מופיעות בפיהם תשובות שקשורות לבית"ר ירושלים ולה פמיליה. עד כמה שאנחנו זוכרים לפי האירועים האחרונים שראינו בסכנין, הקהל שלהם הוא שמנהל אותם. ההתבטאויות הגזעניות, איומי המלחמה וגילויי האלימות מאוהדי סכנין אל עבר אוהדי בית"ר ירושלים היו אלפי מונים יותר ממה שמיוחס לבית"ר בימים קיצוניים. לא ראינו את אבו יונס מגנה או בא בטענות על כך. שייטול קורה מבין עיניו ושלא ינסה להסיט את השיח הציבורי מהתנהגות הקהל הפרועה של אנשי ואוהדי סכנין אל עבר אוהדי בית"ר ירושלים. הקהל שלנו השנה פלוס-מינוס מתנהל למופת. לא הגענו העונה לבית הדין על התנהגות חמורה, מה שמעיד על העבודה הקשה שאנחנו עושים מול האוהדים שלנו. הניסיון להכפיש הוא בבחינת בוז לכדורגל הישראלי. דווקא בימים אלו שמדברים על הסתה ואלימות, בא ומגדיל אדון אבו יונס ומלהיט את היצרים כדי ליצור פה משהו בעייתי מאוד מבחינה חברתית ובכל הנוגע לכדורגל. הוא עושה מעשה מסוכן ונפשע והכל עשוי להסתובב עליו בחזרה".
 
לא ברורה לנו התנהלותו הנלוזה. מוטב שיחנך קודם את קהל קבוצתו, הידוע וזכור לכל עקב התנהגות פרועה, גזענית, אלימה ומיליטנטית בביקור האחרון שלנו אצלם לפני כחודש וחצי. אנו נלחמים ונאבקים חדשות לבקרים בכל נגע האלימות והגזענות, להבדיל ממנו. לפי המקרים החוזרים והנשנים ביציעי אצטדיון דוחא ניתן להבין למעלה מכל ספק כי מי שמוכתב ומנוהל ע"י הקהל היא קבוצת בני סכנין ולא ההפך. אלי טביב והמועדון משקיעים מכוחם כל העת על מנת לבער את נגע האלימות והגזענות. התבטאויותיו של יו"ר בני סכנין מלבים את האש, יוצרים הסתה מכוונת ומלהיטים את היצרים. מוטב כי בתקופה כה רגישה בין העמים במדינת ישראל הוא ידחוף לקירוב לבבות ולא לשנאה פרועה. צריך לשים סוף לפופוליזם הזול ולשנאה הנוטפת לעבר מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מצד יו"ר סכנין ויפה שעה אחת קודם".
 

לה פמיליה.  (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
לה פמיליה. (צילום: טל שחר)

 
בתוך כך, קפטן בני סכנין, חאלד חלאילה, הוחזר היום (ד') לאימונים אחרי שהתנצל על התנהגותו אתמול. חלאילה נזרק מהאימון אחרי שהעביר ביקורת על החלטת שיפוט של המאמן אלי כהן במשחקון פנימי. חלאילה הביע חרטה והסביר כי התנהגותו נבעה מכעס רגעי.

 

בקרב אנשי ההנהלה נמשכות השיחות לגבי כהן שמעמדו התערער אחרי ההפסד בשבת להפועל כפר-סבא. אחד מחברי ההנהלה סיפר: "האווירה לא טובה, מה שקרה עם חלאילה לא הוסיף".

 

בסכנין עומלים כעת על ההכנות למשחק מול עירוני קריית שמונה. אברהם פאס החלים מפציעה וישוב להרכב. מי שימשיך להיעדר הוא עלאא אבו סלאח הפצוע.

 

  • השתתף בהכנת הידיעה: דוד בן שימול

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים