שתף קטע נבחר

מיקרוסופט ישראל הפסיקה עבודת עשרות מהנדסים

החברה הודיעה במפתיע כי תעצור פרויקט בו מעורבים 60 מהנדסים. אך בעוד העסקת עובדי הקבלן הופסקה מיד, העובדים הקבועים קיבלו חודש כדי לאתר תפקיד אחר בחברה. עם זאת, הם מעריכים שבודדים יצליחו בכך

60 מהנדסים המועסקים בחברת מיקרוסופט ישראל גילו היום (א') כי החברה החליטה לעצור במפתיע את הפרויקט עליו עבדו. כך נודע ל-ynet. עבודתם של כמחצית מהמהנדסים, המועסקים כעובדי קבלן, הופסקה מיד. לעומת זאת, עובדי החברה הקבועים קיבלו חודש כדי למצוא משרה חדשה בחברה, אחרת ייפלטו החוצה.

 

 

מדובר קבוצה שעבדה על פרויקט הולולנס (HoloLens) לפיתוח משקפיים של מציאות רבודה בהתבסס על טכנולוגיה שפיתח סטארט-אפ ישראלי שנרכש על ידי מיקרוסופט לפני כשש שנים. ד', אחד מהמהנדסים שהועסק בקבוצה שעבדה על הפרויקט, מספר כי החברה הודיעה להם היום על החלטתה לעצור את הפרויקט הזה ולהמשיך את הפיתוח באמצעות טכנולוגיה אחרת, שמיוצרת בארה"ב.

 

"אנחנו עובדים בפרויקט הזה כשנתיים וחצי, 30 עובדי מיקרוסופט ו-30 עובדי קבלן", סיפר ד', שגויס לחברה כעובד מהמניין לצורך הפרויקט. "היום הודיעו לנו שסוגרים את הקבוצה ועובדי הקבלן פוטרו מיד ולא יחזרו מחר לעבודה. לעובדים הקבועים, כמוני, נתנו חודש למצוא משרה אחרת בתוך החברה, ומי שלא ימצא כנראה יקבל הודעת פיטורים בסוף החודש".

 

משקפי הולו-לנס של מיקרוסופט ()
משקפי הולו-לנס של מיקרוסופט

 

ד', אב לילדים, עוד לא ממש מעכל את הבשורות. "אני עוד לא יודע לאן זה לוקח אותי", הוא אומר. "בגדול, זו תקופה טובה לחיפוש עבודה, אבל אף פעם לא נעים להתמודד עם חוסר וודאות, במיוחד כשזה מגיע בהפתעה".  

 

לדבריו, החברה מספקת סיוע מסוים לעובדים שמחפשים כרגע עבודה חדשה בחברה, אבל מעריך כי בסופו של דבר, רוב העובדים הקבועים ייפלטו החוצה. "בסופו של דבר צריך למצוא התאמה בין העובד לבין קבוצה בחברה שתהיה מעוניינת בו", הוא מסביר. "בחברה מנסים ליצור סנכרון ביננו לבין ראשי הקבוצות, אבל בגלל שאנחנו קבוצת חומרה בעוד שמיקרוסופט בגדול היא קבוצת תוכנה - אין הרבה התאמות ולהערכתי, רק מעטים מביננו יישארו".

 

ממיקרוסופט נמסר בתגובה: "אנחנו מבצעים הערכות שוטפות של הצרכים העסקיים שלנו ולאחרונה קיבלנו החלטות המשפיעות על מספר משרות באחת הקבוצות שלנו. בהתאם לצורך, אנו מגבירים השקעות באזורים מסוימים ומקטינים השקעות באחרים. כתוצאה מכך יש תזוזה של משרות על פני הארגון ולעתים, ביטול משרות. בראש סדר העדיפויות שלנו עומד הטיפול בעובדים שיושפעו מההחלטה והתמיכה בהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים