שתף קטע נבחר

ילדי השכול חגגו מצווה אצל הנשיא: 'זה ניצחון'

ראובן ריבלין אירח 60 ילדים וילדות, בני 13 ו-12, שנפצעו בפיגועים או ששכלו את בני משפחותיהם. "האחים שלי לא זכו לחגוג", אמר שלו אילן, שאחיו ואחותו נרצחו בפיגוע בבית ישראל ב-2002. ריבלין: "יש מחיר לדבקות בארץ"

 

 

שלו וטליה אילן עם הוריהם (צילום: עפר מאיר) (צילום: עפר מאיר)
שלו וטליה אילן עם הוריהם(צילום: עפר מאיר)
בבית הנשיא בירושלים התקיים אתמול (ב') טקס בת ובר מצווה לכ-60 ילדות וילדים למשפחות נפגעי פעולות איבה. היו בהם יתומים, אחים שכולים וילדים שנפצעו בפיגועים. בין המשתתפים בטקס היו האחים שלו (13) וטליה (12) אילן, שאחיהם ואחותם נרצחו בפיגוע בשכונת בית ישראל ב-2002. "לא הכרנו את האחים שלנו", סיפר שלו, "אבל זו הרגשה טובה להיות כאן כולנו. אנחנו מתמודדים יום יום עם ההשפעה של מה שקרה אז. זה מרגש להיות פה במיוחד כששני האחים שלנו לא זכו לחגוג בר מצווה".

 

לידור אילן ז"ל היה בן 11 כשנרצח בפיגוע ואחותו אוריה הייתה בת שנה וחצי. לטקס הגיעו שלו וטליה עם הוריהם, רונית ושמעון, שסיפרו: "עם כל הכאב והעצב אנחנו ממשיכים קדימה. זה בור עמוק בנשמה שמלווה אותנו כל הזמן. כשאנחנו מביאים לכאן את שני הילדים שלנו, שנולדו אחרי שאחיהם נרצחו, זה מסמל עבורנו את הניצחון שלנו על החיים".

 

האירוע נערך על ידי הארגון היציג של נפגעי פעולות האיבה. בטקס השתתפה גם ורד כהן, שאביה צביקה נרצח בפיגוע בקו 14 בירושלים ב-2003. "ילדים שלא איבדו אבא לא יוכלו להבין", היא אומרץ "אבא שלי נרצח כשאני הייתי עדיין בבטן של אימא, ובכל יום אני מרגישה את המחסור שלו".

הנשיא והילדים החוגגים (צילום: עפר מאיר) (צילום: עפר מאיר)
הנשיא והילדים החוגגים(צילום: עפר מאיר)

ורד כהן ואמה חנה (צילום: עפר מאיר) (צילום: עפר מאיר)
ורד כהן ואמה חנה(צילום: עפר מאיר)

הנשיא ראובן ריבלין פנה למשפחות ואמר: "זו תקופה לא קלה לעם ישראל. בחודשים האחרונים אנחנו עדים לאירועים קשים. ילדים צעירים שוב נותרו יתומים בשל מעשי רצח של אויבנו. יש מחיר לדבקותנו בארץ הזו. יש מחיר להיותנו יהודים. מחיר שהוא כואב וקשה. מחיר שכל אחת ואחד מכם מכיר באופן אישי,

אבל בצד כל אלה יש גם גאווה ועצמה והתרוממות הרוח".

 

בטקס השתתף שר הרווחה חיים כץ שאמר: "אני מבקש לומר לכם שכולנו מקווים שהאבדן האישי שלכם והמחיר הכבד ששילמתם ואתם משלמים - בגופכם ובנשמותיכם - לא היה לשווא. אני מתחייב להמשיך ולפעול למימוש זכויותיכם וזכויות קרוביהם של בני משפחות שאיבדו את קרוביהם".

 

בטקס דיבר גם נאור בן עזרא, שנפצע באוקטובר באורח אנוש בפיגוע בפסגת זאב וחגג השבוע בר מצווה. "השיקום שלי מהפציעה ממשיך גם בימים אלה ואני מתכנן לשוב וללמוד בבית הספר, לשחק עם חברים ולשוב לשגרת חיים", אמר. "הדרך שעומדת בפני ארוכה אבל אני מוכן להתמודד עם הכול ולא לוותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עפר מאיר
הנשיא ריבלין ובני/בנות המצווה
צילום: עפר מאיר
מומלצים