שתף קטע נבחר

הניסוי מתחיל: אופנועים יורשו לנסוע בנת"צים

כלי רכב דו-גלגליים יורשו לעשות שימוש בנתיבי תחבורה ציבורית בעיר תל אביב מתחילת פברואר ולמשך כחצי שנה. שר התחבורה מבטיח: בוחנים הרחבת הניסוי לערים נוספות

עכשיו זה סופי: קטנועים ואופנועים ירשו לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב, כך החליט שר התחבורה, ישראל כץ. כפי שנחשף ב-ynet, במסגרת ניסוי שיימשך כחצי שנה ואשר יתחיל ב-1 בפברואר הקרוב, יורשו כלים דו-גלגליים ממונעים לעלות על שישה נתיבי תחבורה ציבורית מרכזיים ולעבור בארבעה צמתים באזור תל אביב. בהמשך מתכננים במשרד התחבורה להרחיב את הניסוי גם לנתיבי תחבורה ציבורית בערים נוספות. את הניסוי ינהל צוות חוקרים מהטכניון, ובראשו יעמוד המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר. במשרד התחבורה אומרים היום (א') כי בימים הקרובים יוחלט אם לאפשר נסיעת דו-גלגלי לאורך כל דרך נמיר ורחוב אבן גבירול.

 

חשיפת ynet: ניסוי בנת"צים - אופנועים וקטנועים בין אוטובוסים

 

צומת דרך נמיר-יהודה המכבי. גם לדו-גלגלי (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
צומת דרך נמיר-יהודה המכבי. גם לדו-גלגלי(צילום: הלל פוסק)

 

הנתיבים בהם יוכלו דו-גלגליים להשתמש כבר ב-1 בפברואר:

  • רחוב אבן גבירול (דרומה) בין רחוב יהודה המכבי לנורדאו
  • רחוב אבן גבירול (צפונה) בין רחוב ז'בוטינסקי לפנקס
  • רחוב אבן גבירול (דרומה) בין מלכי ישראל לשאול המלך
  • דרך נמיר (צפונה) בין תחנת הדלק רמת אביב ורחוב איינשטיין
  • דרך נמיר (דרומה), בין רחוב רוקח למחלף ההלכה
  • רחוב המסגר (דרומה), בין יצחק שדה לרחוב הרכב

 

בנוסף מבהירים במשרד התחבורה כי גם בצמתים הבאים, בהם עוברים נתיבי תחבורה ציבורית, תותר הנסיעה לרוכבים:

  • רחוב אבן גבירול-כיכר רבין (דרומה) לפני הצומת
  • רחוב אבן גבירול-ז'בוטינסקי (דרומה) לפני הצומת
  • רחוב אבן גבירול-יהודה המכבי (צפונה) אחרי הצומת
  • רחוב דרך נמיר עד רחובות עגנון ולבנון (צפונה) אחרי הצומת

 

לדברי שר התחבורה, ההחלטה לאפשר לרוכבי דו-גלגלי לעשות שימוש בנתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב למשך תקופת המבחן היא נכונה, בטיחותית ותחבורתית. "אחרי תקופת מבחן קצרה, ואני מקווה מוצלחת, בכוונתי לעגן את ההחלטה באופן קבוע בתקנות", אמר כץ. יש להזכיר כי לפי התוכנית הראשונית, הניסוי אמור היה להמשך כשנה ולכלול את כל נתיבי התחבורה הציבוריים בתל אביב.

 

כמתוכנן, משרד התחבורה מתכוון לאסוף כמות גדולה ככל האפשר של נתונים, אשר יסייעו לקבלת החלטה סופית באשר לשימוש גורף של רכב דו-גלגלי בנת"צים. בין היתר יותקנו מצלמות תיעוד על אוטובוסים, אופנועים וקטנועים. בנוסף ילוו הניסוי בתצפיות ומעקב אחר התנהגות האופנועים והקטנועים, ויערכו מדידות של נפחי תנועה ומהירויות הנסיעה בנת"צים ובנתיבי נסיעה סמוכים. עיקר התצפיות והמדידות יערכו באמצעות מצלמות קבועות שיצלמו את כלי הרכב בנת"צ ובנתיב הנסיעה הסמוך. בצמתים יבוצעו הצילומים באמצעות מצלמות הבקרה של עיריית תל אביב.

 

עוד הבטיחו במשרד התחבורה כי מוני תנועה ואימות נפחי תנועה יוצבו בנת"צים, ואלה ישמשו כאמצעי משלים למצלמות הווידאו. במשרד אומרים כי יבחנו כיצד מתקבל ההסדר החדש בקרב משתמשי דרך שונים, בעיקר נהגים והולכי רגל. לפני תחילת הניסוי יוצב שילוט מתאים בקטעים בהם מותר יהיה לנסוע עם כלים דו-גלגליים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
גם רוכבים בנת"צים
צילום: רונן טופלברג
צילום: גיל יוחנן
ישראל כץ, שר התחבורה
צילום: גיל יוחנן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים