שתף קטע נבחר

טבח ענק של דאעש בסוריה: "לפחות 300 הרוגים"

לוחמי ארגון הטרור טבחו בעשרות חיילי אסד בדיר א-זור, וכנראה גם רצחו את בני משפחותיהם. הדיווחים בעולם הערבי סותרים - מרכז המעקב הסורי מדווח על 135 הרוגים, בעוד המשטר הסורי טוען: "יותר מ-300 נרצחו"

"טבחו בעשרות רבים". לוחמי ארגון הטרור בסוריה ()
"טבחו בעשרות רבים". לוחמי ארגון הטרור בסוריה

חמושים מארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) רצחו אתמול (שבת) עשרות בני אדם בתקיפה מאסיבית על אזורים הנשלטים בידי המשטר הסורי בדיר א-זור שבצפון-מזרח המדינה, כך דיווחו מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם. על פי הארגון, לפחות 135 בני אדם נרצחו באזור באופן של "הוצאה המונית להורג".

 

גורמים המקורבים למשטר הנשיא בשאר אסד וסוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחו כי מניין ההרוגים באזור אף מגיע ליותר מ-300 בני אדם, בהם לוחמים בשורות המשטר ובני משפחותיהם, אך הנתונים הללו לא אושרו בידי גורם רשמי. כלי התקשורת המזוהים עם חיזבאללה דיווחו גם על 280 הרוגים וכינו את ההתקפה כ"טבח מזוויע" שבמסגרתו נרצחו גם ילדים, נשים וקשישים. על פי הדיווחים הרבים, ראשם של רבים מההרוגים נכרת.

 (צילום: google maps) (צילום: google maps)
(צילום: google maps)
 

בכלי תקשורת המזוהים עם חיזבאללה טוענים כי כ-30 מחבלים מתאבדים של דאעש סללו את הדרך עבור החמושים בכפר, שמזוהה עם בני העדה הסונית. המחבלים חיפשו להרוג כל אדם שנטען כי שיתף פעולה עם צבא סוריה.

 

מניין ההרוגים האדיר באזור עדיין לא ברור, שכן הדיווחים בכלי תקשורת בעולם הערבי סותרים ועדיין לא רשמיים. כמו כן, בשלב זה לא פורסמו תמונות או סרטונים שמתעדים את הטבח המזעזע, וגם מסיבה זו קשה עדיין לאשר את הדיווחים הקשים.

דיווחים סותרים על מניין ההרוגים - המשטר מדווח על לפחות 300 שהוצאו להורג אתמול ()
דיווחים סותרים על מניין ההרוגים - המשטר מדווח על לפחות 300 שהוצאו להורג אתמול

מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, העוקב אחר האלימות במדינה באמצעות רשת רחבה של מקורות מקומיים בכל סוריה, דיווח כי החמושים רצחו עשרות בני אדם. "יש לנו לפחות 75 בני אדם שאנחנו יכולים לאשר שנהרגו, הפרטים קשים מאוד להרכבה כרגע, אבל אפשר להגיד שמניין ההרוגים עומד על עשרות", אמר ראש הארגון, ראמי עבד א-רחמן.

 

הארגון דיווח תחילה כי לפחות 35 חיילים ולוחמי משטר נהרגו בתקיפות. גורם סורי דיווח אתמול כי "דאעש ביצע טבח בקרב האזרחים". הוא אמר כי כוחות הצבא הצליחו להדוף את ארגון הטרור והרגו מחבלים רבים. "הם שלחו תחילה שישה מחבלים מתאבדים וניסו לפרות לעמדות צבאיות, אבל נכשלו", הוסיף.

 

מרכז המעקב הסורי דיווח כי לוחמי דאעש הצליחו לחדור אל צדה הצפון-מערבי של העיר, ושם ביצעו את הטבח הנורא. דאעש שולט בימים אלו ברוב אזוריה המזרחיים של העיר, בעוד כוחות המשטר שולטים על אזורים אחרים בעיר, בהם שדה התעופה הצבאי.

 

בסוכנות הידיעות "אל-אעמאק" המזוהה עם ארגון דאעש דווח כי אנשי הארגון הרחיבו את אחיזתם באזור והשתלטו על שטחים במערב ובצפון-מערבה של העיר. 110 מאנשיו של אסד נהרגו, על פי גרסתם, ועוד חמשה לפחות נשבו.

 

מחוז דיר א-זור מחבר בין בירת הארגון שבא-רקה לבין האזורים שבשליטת הארגון בעיראק. אזורים הנשלטים על ידי המשטר הסורי בעיר נמצאים במצור בעקבות השתלטות דאעש כבר למעלה משנה, ויותר מ-200 אלף בני אדם חיים שם בתנאים מחפירים, ללא מזון או תרופות.


פורסם לראשונה 16/01/2016 21:37

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
לוחמי דאעש בסוריה
צילום: AP
מומלצים