שתף קטע נבחר

לתת - כי זה הרבה יותר מלקבל

כשהחלה שימרית להגיע אחת לשבועיים למועדוניות לילדים בתל אביב, הבינה שההתנדבות היא מתנה בעיקר לעצמה. "האהבה לה אני זוכה מהם מטעינה אותי באנרגיות עצומות. אני כנראה מקבלת יותר ממה שאני נותנת". טור אישי

בשנים האחרונות התעורר בי בעוצמה הדחף להתנדבות. היה ברור לי כי ההתנדבות תהיה בעבודה עם ילדים, כיוון שהחיבור שלי לילדים הוא טבעי, עמוק והכי מהבטן.

 

עוד כתבות בנושא

מרגישה טובה יותר כשאני עושה משהו טוב

בני נוער? קבלו 5 הצעות להתנדבות

 

בתור תושבת ת"א, החיה, עובדת ונושמת את העיר יום יום, חשבתי לתומי שאני מכירה אותה ואת תושביה מצוין. עד שהגעתי לעמותת לילך. כאן הבנתי שלת"א פנים רבות. 6 מועדוניות לילך, הפועלות רק בת"א, הכירו לי את אוכלוסיית הילדים בגילאי 3-12 שהנוכחות של המתנדבים במועדוניות הינה ערך מוסף משמעותי וכוח עזר מאוד חשוב בתשומת הלב היום יומית לילדים.

ההתרגשות מתחילה בשנייה שאני פותחת את דלת המועדונית ()
ההתרגשות מתחילה בשנייה שאני פותחת את דלת המועדונית

אני מגיעה להתנדבות במועדונית לילך בנווה שרת אשר בה 19 ילדים מדהימים בגילאי 3-5. ההתרגשות מתחילה בשנייה שאני פותחת את דלת המועדונית כשקופצים עליי לפחות חמישה מהם בחיבוק גדול. עד השעה 16:00 אנחנו משחקים בחצר או בתוך המועדונית: פאזלים, צביעה, לימוד הא-ב או כל מה שמתחשק להם באותו רגע. פשוט זורמת איתם ועם מה שמרגיש להם כדי לייצר לנו כיף יחד. משעה 16:00 מתקיים "מפגש" בתוך הגן עם הרכזת להעשרה, שירים ומשחקים משותפים ומשעה 17:00 ארוחת בין ערביים עד להגעת ההורים לאיסופים.

 

אני כנראה מקבלת יותר ממה שאני נותנת

במפגש האחרון נחשפתי ליומולדת שהתקיימה בגן לאחד הילדים. אירוע שמח, עליז וחגיגי... וכל זה בלי להרעיף על הילד הררי מתנות מיותרות ומושקעות. רק מתנה אחת הוענקה לחתן יום ההולדת וזכתה בתשומת הלב המרבית - המתנה מילדי הגן שהוענקה לו ע"י הגננת. במהלך "טקס" היומולדת כל ילד מתבקש לברך את "ילד היומולדת" בברכה חמה ואוהבת. מודה, אני התרגשתי מאוד.

 

מיותר לציין שגם הכיבוד הצנוע כולו מעשי ידי הצוות המקצועי , במינון הנכון ובכמויות הנדרשות ולא מעבר לכך. כל זה מתוך מחשבה שלא ליצור הבדלים ופערים בין הילדים.

בחרתי לי להתנדבות במועדונית בה נמצאים ילדים בני 3-5, איתם מצאתי "שפה משותפת"  (צילום: יח"צ) (צילום: יח
בחרתי לי להתנדבות במועדונית בה נמצאים ילדים בני 3-5, איתם מצאתי "שפה משותפת" (צילום: יח"צ)

אפילו את העוגה מכינים יחד ילד היומולדת ואם הבית של הגן. הילד בוחר את סוג העוגה וכל מלאכת העשייה והאפייה הינה חגיגה גדולה אחת בעבור הילד וחלק מהשמחה שהוא חווה ביום הזה.

 

הקצת שלנו, הוא הרבה בעבור האחר

בחרתי לי להתנדבות במועדונית בה נמצאים ילדים בני 3-5, איתם מצאתי "שפה משותפת". בכל ביקור שכזה אני זוכה לפרץ רגשות הדדי, כאילו פגשו את אחותם הבוגרת. שעות אחר הצהריים המשותפות שלנו עוברות מהר מידי. האהבה לה אני זוכה מהם מטעינה אותי באנרגיות עצומות המתכלות לקראת הביקור הבא שלקראתו אני מגיעה שוב - בידיעה שאני כנראה מקבלת יותר ממה שאני נותנת.

 

אבל האמת שנושא ההתנדבות בקהילה לא היה זר לי ממקום עבודתי הקודם, אך רק כשהגעתי למקום עבודתי בית ההשקעות אלטשולר שחם, הבנתי שהתנדבות חייבת להיות ערך משמעותי ובלתי נפרד מסל הערכים שלנו כחברה.

 

בעיניי הכותרת שבה פתחתי "לתת ...כי זה הרבה יותר מלקבל" אינה סיסמא כי אם משפט שמבטא אחריות חברתית אמיתית של כל אחד ואחד מאתנו כאדם פרטי החי בתוך חברה. הילדים המדהימים הללו הם דור המחר, מה שנזרע בהם כעת נקצור בהמשך. זו האפשרות שלנו לסייע במאמץ קטן מצידנו - לחברה ערכית יותר, שמקבלת את האחר , השונה, שפועלת למען שוויון הזדמנויות, גם למי מאתנו שיש לו פחות ממון ... כי אין זה המדד לאיכות טובה יותר.

 

ממליצה לכל אחד מכם לפנות מעט מקום לעשייה חברתית , להיות שותף ליצירת טוב למען האחר - כי הקצת שלנו, הוא הרבה בעבור האחר.

 

הכותבת היא מנהלת תקשורת שיווקית ואחריות חברתית ,אלטשולר שחם

 

עמותת לילך הוקמה בשנת 1996 למתן מענה לקבוצות בנות סיכון במרחב העיר תל-אביב. במהלך השנים, הפכה העמותה לבית עבור ילדים בסיכון וכיום מפעילה העמותה 6 מועדוניות לגיל הרך ולגילאי בית ספר יסודי אשר 3 מהן נמצאות בשכונת התקווה, 2 - בנווה שרת ובהדר יוסף ו – 2 במרכז תל-אביב. בהן כ-140 ילדים.

 

  • ב-15/3 יתקיים יום מעשים טובים העשירי, במסגרתו אנשים פרטיים, קבוצות, ארגונים, תנועות נוער, חיילים, תלמידים, סטודנטים וחברות עסקיות יקיימו פעילויות מגוונות למען הקהילה והסביבה. בין הפעילויות הבולטות: ניקוי יערות, צביעת מועדוניות ומוסדות רווחה, ניקוי חופים, קיום ימי כיף לאוכלוסיות מיוחדות, טיפוח גינות קהילתיות, יזום פעילות עם ניצולי שואה ועם בעלי צרכים מיוחדים.  בנוסף, יתקיימו מגוון אירועים ברחבי הארץ, אירועי ברים ותערוכות, שדרת יועצים ברוטשילד ועוד.

     

  • רוצים לעשות טוב ולהצטרף ליום מעשים טובים? היכנסו לאתר או חייגו כוכבית 9093.

     


  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רוח טובה
    יד שרה
    כיתבו לנו
    מומלצים