שתף קטע נבחר

האפיפיור על טראמפ: "לא נוצרי"; טראמפ: "אתה מביש"

האפיפיור נשאל על תוכניתו של טראמפ להקים חומה בגבול ארה"ב-מכסיקו, ואמר כי מי שרוצה לעשות דבר כזה "אינו נוצרי". טראמפ השיב אש: "אם דאעש יתקפו אותך תתפלל שאהיה נשיא". אמירה בולטת נוספת של פרנציסקוס: רמיזה שנשים שנדבקו בזיקה יכולות להשתמש באמצעי מניעה

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

האפיפיור פרנציסקוס נשאל היום (ה') בתום ביקור במכסיקו על דעתו בנוגע להשקפותיו של דונלד טראמפ בנושא המהגרים. טראמפ הבטיח שאם ייבחר לנשיא הוא יקים חומה לאורך הגבול עם מכסיקו מטקסס עד קליפורניה, ויגרש 11 מיליון איש שנמצאים בארה"ב בניגוד לחוק.

 

האפיפיור אמר כי כל מי שרוצה לבנות חומה לאורך גבול ארה"ב-מכסיקו אינו נוצרי. דבריו של האפיפיור, לעיתונאים בטיסה בדרכו הביתה ממכסיקו, נאמרו שעות אחרי שהתפלל בגבול מכסיקו-ארה"ב לזכרם של המהגרים שמתו כשניסו לחצות את הגבול לארה"ב.

טראמפ היום בדרום קרוליינה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
טראמפ היום בדרום קרוליינה(צילום: AFP)
 

"אדם שחושב רק על בניית חומות, איפה שהן לא יהיו, ולא על בניית גשרים, אינו נוצרי", אמר פרנציסקוס. האפיפיור, שלא שמע לפני כן על תוכניותיו של טראמפ בגבול, אמר כי הוא נותן לו "ליהנות מהספק" אך הדגיש כי "אם הוא אמר זאת בצורה הזאת הרי שהאיש אינו נוצרי".

 

טראמפ כהרגלו הגיב בחריפות. המועמד הרפובליקני במרוץ לנשיאות אמר כי מנהיג דתי שמפקפק באמונתו של אדם הוא "מביש". הוא הוסיף כי "לאף מנהיג, במיוחד לא למנהיג דתי, צריכה להיות את הזכות לפקפק באמונתו או בדתו של אדם אחר".

האפיפיור במטוס בדרך לוותיקן (צילום: AFP) (צילום: AFP)
האפיפיור במטוס בדרך לוותיקן(צילום: AFP)
 

טראמפ ענה לאפיפיור ואמר כי הוא אמור לייחל לכניסתו לבית הלבן. במהלך קמפיין בחירות בדרום קרוליינה אמר טראמפ: "אם וכאשר הוותיקן יותקף על ידי דאעש, וכולם יודעים שהוא

הפרס האולטימטיבי של דאעש, אני יכול להבטיח לכם שהאפיפיור רק יקווה ויתפלל שדונלד טראמפ יהיה נשיא".

 

בנוסף האשים את ממשלת מכסיקו בכך שהיא משתמשת באפיפיור כמו ב"חייל צעצוע", וכי מנהיג הכנסייה הקתולית "שמע רק צד אחד של הסיפור". הוא הוסיף: "אני גאה להיות נוצרי וכנשיא לא אאפשר שיתקפו ויחלישו בעקביות את הנצרות".

 

רגע בולט נוסף בשיחת האפיפיור עם הכתבים היה כאשר פרנציסקוס נשאל אם ביצוע הפלה במקרה של הידבקות בנגיף הזיקה היא "הרע במיעוטו". פרנציסקוס אמנם אמר כי מדובר בפשע ו"ברוע טהור", אך הוסיף כי "הימנעות מהריון אינה רוע טהור" - רמיזה יוצאת דופן לאישור לנשים להשתמש באמצעי מניעה במקרה חריג מסוג זה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
טראמפ והאפיפיור
צילום: רויטרס
מומלצים