שתף קטע נבחר

איש שב"כ נהרג בתאונה מבצעית בעוטף עזה

בתחילה חשבו שמדובר בירי מחבלים, אך תוך זמן קצר התברר כי נסיבות האירוע בטיחותיות ונבדק אם מדובר בפליטת כדור או ירי דו-צדדי. כוח רפואי ניסה להחיותו אך נאלץ לקבוע את מותו, והודעה נמסרה למשפחתו

הותר לפרסום: איש שב"כ נהרג אמש (ג') במהלך פעילות מבצעית בעוטף עזה. מהשב"כ נמסר כי הודעה נמסרה למשפחתו וכי נסיבות האירוע נבדקות.

 

האיש היה בפעילות סמוכת גדר. בתחילה חשבו הכוחות שמדובר בירי מחבלים, אך תוך זמן קצר התברר כי נסיבות האירוע בטיחותיות: נבדק אם הוא נהרג מפליטת כדור או מירי דו צדדי. כוח רפואי של אוגדת עזה ביצע פעולות החייאה מתקדמות, אך בסופו של דבר נאלץ לקבוע את מותו.

 

כוחות מיוחדים של שב"כ פועלים מעת לעת בשטח בסמיכות לגדר הגבול של הרצועה, גם בחודשים האחרונים ביתר שאת לבדוק בין היתר את החשדות לחפירות מנהרות התקפיות חוצות גדר.

 

בעוטף עזה עדים התושבים מדי יום כי לצד האיום התת-קרקעי מתהווים איומים נוספים. בתקופה האחרונה הבחינו התושבים באנטנות חדשות שהציב חמאס במוצבים שנמצאים מעבר לגבול, במרחק של עשרות מטרים בלבד מישראל - מוצבים שעל הקמתם דווח לראשונה ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet - וכן במצלמות ובאמצעים טכנולוגיים שונים שצפויים לשמש את ארגון הטרור במלחמה הבאה מול ישראל ולשפר את יכולתו בעימות מול צה"ל.  

 

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון הבהיר כי ידרוש מראש הממשלה "לבצע מהלך של הסרת חסמים לתקציבים ופרויקטים לקידום ההתיישבות בעוטף עזה". לצד המתיחות הרבה בתקופה האחרונה ושורת הפרסומים על חידוש חפירת המנהרות, נשמעים גם מסרים מרגיעים משני הצדדים. ההערכה בישראל היא כי חמאס איננו מעוניין בסבב אלים נוסף בעתיד הנראה לעין, וחיזוק להערכה זו הגיע לאחרונה כאשר בכיר חמאס ברצועה איסמעיל הנייה טען בפומבי כי הארגון מחויב לשקט. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
פעילות בעוטף עזה
צילום: רועי עידן
מומלצים