שתף קטע נבחר

מאיים בתביעה נגד מרצדס: "שמו לי מנוע קטן יותר"

בעל מכונית יוקרה שילם כ-150 אלף שקל להחלפת מנוע במוסך מורשה של החברה, וגילה שהתקינו לו מנוע אחר. היבואן: "מדובר בטעות שנעשתה בתום לב, הצענו לו להחליף מנוע"

 

המרצדס המדוברת ()
המרצדס המדוברת

איש עסקים ששילם 150 אלף שקל לצורך החלפת מנוע ברכב היוקרה שלו, נדהם לגלות שהמנוע המקורי, של 600 כ"ס, כלל לא הגיע למכוניתו, מסוג מרצדס MG. תחת זאת הוא זכה במנוע קטן יותר. כעת הוא שוקל להגיש תביעת פיצויים על סך חצי מיליון שקל. 

 

לפני כמה שבועות, כאשר ביקר במוסך איש העסקים התל אביבי, הודיעו לו שמקור הבעיות במכונית נעוץ בעייפות המנוע ואין מנוס מלהחליפו. הוא לא חשב פעמיים ולאחר שקיבל גם את הערכת המחיר לתיקון התקלה - 150 אלף שקל, הפקיד את הרכב היוקרתי במוסך וטס לחופשה של שבועיים. המחיר היקר נבע בין היתר מהצורך להביא את המנוע המיוחד מחו"ל, על העלויות הכרוכות בכך. הבטיחו לו שכשישוב מחו"ל המכונית תהיה מוכנה לנסיעה.

 

כששב ארצה מיהר למוסך לקבל את המכונית, לאחר שנעשו הרישומים הנדרשים במשרד הרישוי. אלא שכעבור מספר ימים, בבדיקה אקראית שערך במוסך אחר, הוא נדהם לגלות שהמנוע החדש שהוכנס למכוניתו כלל אינו מתאים לה, והוא בעל 500 כ"ס בלבד. המום מהתגלית הוא התקשר למנהל המוסך המרכזי שבו החליף את המנוע, ותהה לפשר הממצא.

מימין: עו"ד עופר אלמוג ועו"ד אסף שרעף (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
מימין: עו"ד עופר אלמוג ועו"ד אסף שרעף(צילום: מוטי קמחי)
 

לאחר שהבינו כי גילה את שנעשה, מסרו לו כי מדובר בטעות שהובילה להרכבת מנוע לא מתאים למכוניתו. במכתב רשמי שנשלח לו ממרצדס ניסו בחברה למזער את הנזק: "בהמשך לשיחות עמך, וכפי שהובהר לך, אנו מבקשים כי חברתנו תחליף את המנוע המותקן עתה ברכבך ללא עלות במנוע במצב כמעט חדש לחלוטין מייבוא. המנוע שיורכב הוא מנוע התואם לחלוטין לרכבך. אנו מצטערים על הטעות שאירעה בתום לב".

 

אך בעל המכונית חש מרומה וכיוון שהוא סמוך ובטוח שלא מדובר בתום לב כלל וכלל, החליט לפנות לעורכי הדין אסף שרעף ועופר אלמוג ששיגרו מכתב איום לפני תביעה למרצדס: "המנוע אינו תואם את רכבו", כתבו עורכי הדין. "מיותר לתאר בפניכם את ההשלכות הבטיחותיות של התקנת מנוע שאינו תואם רכב ואת הסכנות שהיו עלולות להיגרם למרשי. במעשיכם אלה פעלתם בניגוד לדין תוך עשיית עושר ולא במשפט, מעשיכם עולים אף כדי מעשה פלילי על פי חוק העונשין".

 

מהיבואן נמסר בתגובה: "מדובר ברכב משנת 2009 שיובא לישראל כרכב משומש בייבוא אישי. לאחרונה התגלתה ברכב תקלה במנוע, ובעקבותיה סוכם עם הלקוח על החלפת מנוע. עקב טעות במספר המזהה ובתום לב, הותקן מנוע זהה חיצונית אך עם הספק נמוך יותר. אף הלקוח עצמו שנסע ברכב עד לגילוי הטעות, לא שם לב להבדל כלשהו. מיד עם גילוי הטעות פעלה החברה לאתר מנוע מתאים ומשזה נמצא ביקשה את אישור הלקוח לביצוע ההחלפה. הלקוח סירב עד כה לפניית החברה ואף דרש פיצוי בסך מאות אלפי שקלים. בכפוף לאישור הלקוח תפעל החברה להחלפת המנוע לשביעות רצון הלקוח. החברה מצטערת על התקלה שקרתה כאמור בתום לב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים