שתף קטע נבחר

אלו 16 הרופאים והאחיות שזכו בפרס ע"ש דניאלי ז"ל

דניאלי זוננפלד ז"ל נהרגה בתאונת דרכים בדרכה חזרה ממשמרת בהתנדבות במחלקה האונקולוגית בבית החולים שניידר. הוריה החליטו להקים קרן לזכרה ולהעניק מדי שנה פרס לאנשי הצוות הרפואי המסורים. הכירו את הזוכים

בשיתוף קרן דניאלי

 

בטקס שייערך בבית הנשיא יקבלו לראשונה רופאים ואחיות מהמחלקות לאונקולוגית ילדים את "פרס דניאלי - רפואה עם לב". הפרס הוא יוזמה של קרן דניאלי, שהוקמה על ידי מוטי זוננפלד לזכרה של בתו, דניאלי זוננפלד ז"ל, שהיוותה בחייה סמל ומופת לנתינה, אמפתיה ועשייה למען ילדים חולי סרטן.

 

דניאלי זוננפלד ז"ל נהרגה, כשהיתה בת 20, בתאונת דרכים בעת ששבה מהתנדבותה במחלקה האונקולגית בבית החולים שניידר.  דניאלי שמה לעצמה למטרה בחייה ללוות במסירות ילדים חולי סרטן. מתוך ראייה של הצורך לשלב אהבה ומסירות אנושית במקצוע הרפואה, התכוננה ללימודי רפואה. האישיות המיוחדת שלה נגעה בחייהם של עשרות חולים ומשפחות, ששיוועו ליחס חומל ודואג בהתמודדות עם כאבם.

 

השנה הפרס מוענק לראשונה, תוך התמקדות בצוותי מחלקות אונקולוגיה ילדים בבתי החולים ברחבי הארץ. כל המועמדים לפרס הומלצו על ידי משפחותיהם של ילדים חולי סרטן שטופלו במחלקות.

 

אלו הזוכים בפרס:

ד"ר גיל גלעד

רופא בכיר במחלקה המטולוגית אונקולוגית ילדים במרכז שניידר לרפואת ילדים. מדריך ומנחה סטודנטים לרפואה בקורס לחינוך רפואי ותקשורת במסגרת החוג לחינוך רפואי בפקולטה לרפואה ע""ש סאקלר, אוניברסיטת תל אביב.רב סרן במיל', משמש כקצין רפואה חטיבתי בחטיבת כרמלי. מתנדב ומלווה ניצולי שואה במסגרת ""עמך"" ופרויקט ההתנדבות בקהילה של מרכז שניידר ושירותי בריאות כללית. מתגורר בהוד השרון.  ד""ר גלעד עבד עם דניאלי ז""ל במהלך התנדבותה בביה""ח שניידר.

 

שאיפתי בתחום היחסים בין רופאים למטופלים: "להמשיך להכיר בייחודו של כל מטופל ולהעריך את המיוחד בכל אותם רגעים, משמחים וקשים שהתפקיד מזמן לי במחיצתם. לעשות כל שביכולתי להקל סבל, להיטיב את זמנם ולהעלות חיוך על פניהם ולראות תמיד זכות גדולה ביכולת שניתנה לנו לעשות שינוי".

 

על הזכייה בפרס: "במשך למעלה משנה, זכיתי להביט בהשתאות, הערכה (וגם, קצת קנאה) על הדרך בה הילכה דניאלי קסם על מטופליי הילדים, הוריהם ובני משפחותיהם. חוויתי את חיוכה הכובש, עיניה הכחולות הטובות, סקרנותה שלא ידעה גבולות, צניעותה ודרכה המיוחדת המחפשת לעשות רק טוב, משאירה חותם בכל מקום בו נגעה וממיסה כל לב. דניאלי נקטפה מאתנו ברגע מר ואכזר אך הזרעים שזרעה צומחים ומלבלבים ומהווים אות ומופת לרבים. דרכה תמשיך להיות דרכנו, מסירותה מסירותנו ומחויבותה הבלתי מתפשרת מחויבותנו"".

 

מימין: ד"ר גיל גלעד. משמאל: קרן שטריגלר ()
מימין: ד"ר גיל גלעד. משמאל: קרן שטריגלר


 

קרן שטריגלר 

אחות באשפוז יום המטו-אונקולוגיה ילדים בהדסה עין כרם. בעלת תואר B.S.N מהמרכז האקדמי לב – קמפוס טל ותואר שני ברפואת חירום במסלול המחקרי (M.A) מאוניברסיטת בן גוריון. את התזה שלה עשתה בנושא עמדות הצוות הרפואי והסיעודי במחלקות ילדים בבתי חולים בירושלים בנוגע לנוכחות הורים בזמן החייאת ילדם. נולדה בארה"ב ומתגוררת בירושלים.

 

שאיפתי בתחום היחסים בין אחיות למטופלים: "להמשיך לטפל בילדים עם סובלנות וסבלנות, לדבר איתם ולהתייחס אליהם בגובה העיניים ולהיות שם תמיד בשבילם ובשביל משפחותיהם".

 

על הזכייה בפרס: "זו זכות וכבוד גדול לזכות בפרס המכובד. ברצוני להודות למקימים על עצם הקמתו ועל הצורה שבה נבחרים הזוכים. כמו כן, לכל הילדים המדהימים והמשפחות האמיצות המתמודדות יום יום בגבורה שהשתתפו בתהליך. אני מביעה תקווה שאצליח תמיד להמשיך לטפל ולתת מכל הלב ובאהבה גדולה".

 

ענת יהל 

מתאמת השתלות מח עצם בבית החולים שניידר. שימשה כמדריכה קלינית במערך ההמטו-אונקולוגי וכאחות ביחידה להשתלת מח עצם. אחת מוסמכת, בעלת תואר ראשון בסיעוד מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני בסיעוד מאוניברסיטת תל אביב. מתגוררת בתל אביב.

 

שאיפתי בתחום היחסים בין סיעוד למטופלים: "לתת את הטיפול המיטבי תוך חיוך, להקל על המשפחות עד כמה שאפשר את השהות בבית החולים וההתמודדות עם הקהילה".

 

על הזכייה בפרס: "מרגש לקבל אהבה כזו מהמטופלים". 

 

מימין: ענת יהל. משמאל: ד"ר שפרה אש ()
מימין: ענת יהל. משמאל: ד"ר שפרה אש

 

ד"ר שפרה אש

מנהלת את יחידת אישפוז יום אונקולוגית ילדים בבית חולים שניידר לרפואת ילדים. יו"ר האיגוד להמטולוגיה ואונקולוגיה ילדים בישראל. בעלת תואר דוקטור לרפואה, הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת ת"א. בין השנים 2000-2001 עבדה במחקר בבוסטון, ארה"ב בבית חולים Dana Farber Cancer Institute. לאחר חזרתה לארץ עבדה כרופאה בכירה בבית חולים שניידר. פעילה בהוראה ובעלת תואר מרצה מאוניברסיטת תל אביב. מובילה את תחום הטיפול הרפואי בגידול מסוג נוירובלסטומה בילדים. מזה כשלוש שנים חברה בוועדה המארגנת של הארגון האירופאי הבינלאומי ה- SIOPEN (International Society of Pediatric Oncology Europe Neuroblastoma), המנהל את המחקר הטיפולי במחלה זו וגזברית של הארגון. בשנתיים האחרונות מובילה מחקר בינלאומי בנושא גידול מסוג נוירובלסטומה שחדרה לתעלת השדרה. בארץ פעילה ומשמשת נציגה של ישראל במספר מחקרים טיפוליים בגידולים מוצקים בילדים. מתגוררת בראש העין. 

 

שאיפתי בתחום היחסים בין רופאים למטופלים: "אני רואה את הילד המטופל ומשפחתו במרכז, ומשתדלת להעניק את הטיפול הרפואי המיטבי והמתקדם ביותר בכדי להביא להבראתו של הילד החולה. אני קשובה לילד ומשפחתו ומערבת אותם בהחלטות הטיפוליות כדרך חיים. אני מאמינה שליווי של משפחה, שאחד מילדיה אובחן כחולה סרטן, מורכב ומאתגר, מלווה עליות ומורדות ונמשך לאורך שנים רבות. לפיכך, אני שומרת על קשר עם החולים ומשפחתם גם לאחר סיום הטיפול במחלה. הטיפול המורכב בילד ומשפחתו מתאפשר בזכות עבודה בשיתוף פעולה מלא עם צוותים מקצועיים רב תחומיים, המעניקים להם מערכת תמיכה רחבה. אני מאמינה ששיתוף פעולה ועבודת צוות יוצרים אווירה תומכת, משתפת ומחבקת על מנת שהילד ומשפחתו יוכלו לצלוח את תקופת הטיפולים הקשים תוך שמירה על איכות חיים בזמן הטיפולים ולאחריהם".

 

ד"ר דרור לוין  

מנהל המרפאה להמטו-אונקולוגיה ילדים במרכז הרפואי סוראסקי, תל אביב. מנהל השירות לגידולי עצם ורקמה רכה בילדים. סגן יו"ר הוועדה הרפואית של איחוד הצלה. משמש כמפקד גדוד רפואה בדרגת סא"ל, השתתף באופן פעיל במלחמות ישראל ובמבצעים רבים, לרבות המערכה האחרונה ב"צוק איתן". מתגורר ברחובות.

 

שאיפתי בתחום היחסים בין רופאים למטופלים: "רפואה טובה היא השילוב של מקצועיות ואנושיות".

 

על הזכייה בפרס: הרעיון של הענקת פרס על רפואה אנושית מקסים ונפלא בעיניי".

 

מימין: ד"ר דרור לוין. משמאל: פרופ' סרגיי פוסטובסקי ()
מימין: ד"ר דרור לוין. משמאל: פרופ' סרגיי פוסטובסקי

 

פרופ' סרגיי פוסטובסקי

סגן מנהלת המערך להמטולוגיה-אונקולוגיה ילדים בבית חולים רות רפפורט רמב""ם. השתתף בכתיבה של יותר מ-60 מאמרים מדעים ופרקים בספרים המפורסמים בספרות מקצועית בארץ ובינלאומית. בעל תואר MD מהאוניברסיטה לרפואת ילדים בסנט פטרסבורג, רוסיה. רב - סרן במילואים. מתגורר בנשר.

 

שאיפתי בתחום היחסים בין רופאים למטופלים: "אמפטיה, פתיחות וכנות". 

 

על הזכייה בפרס: "זהו הפרס היחיד שניתן כהערכה על ידי הצד המטופל ולא הצד המטפל או גורם מקצועי אחר, ולכן בעל משמעות מיוחדת שמדגיש את חשיבות היחסים בין הילד החולה ומשפחתו והרופא".

 

אביבה ימין

סגנית אחות אחראית באשפוז יום המטו-אונקולוגיה ילדים במרכז הרפואי סוראסקי, תל אביב. עבדה כאחות במשך 18 שנים במחלקת ילדים ושנתיים במיון ילדים. לוקחת חלק פעיל בנושא של הדרכת המטופל ומשפחתו, ליווי ותמיכה בילד האונקולוגי ומשפחתו לאורך כל הדרך מאבחון ועד סיום הטיפול. כמו כן, מלווה את המשפחות ואת החולים בסוף החיים. משתתפת יחד עם הרופאים במחלקה במחקרים שונים ובפרסום מאמרים בארץ ובחו""ל. מתגוררת בשוהם.

 

שאיפתי בתחום היחסים בין אחיות למטופלים: ""השאיפה היא לתמוך וללוות את הילד ואת משפחתו תוך כדי שמירה על כבוד, יצירת קשר אישי, ומתוך היכולת לתת לכל ילד ומשפחתו את ההרגשה שהוא היחיד והמיוחד עבורי.

 

על הזכייה בפרס: "הזכייה בפרס מאוד מרגשת עבורי, בשבילי זו הוקרת תודה של הילדים והמשפחות. הזכייה נותנת לי את הכוחות להמשיך בדרך בה בחרתי".

 

מימין: אביבה ימין. משמאל: גילי גילת ()
מימין: אביבה ימין. משמאל: גילי גילת

  

גילי גילת

 

אחות במערך המטו-אונקולוגיה ילדים בבית החולים אדמונד ולילי ספרא תל השומר, לרבות אשפוז יום ועבודה ביחידה לטיפול תומך לילדים חולי סרטן. בוגרת תואר BSN מאוניברסיטת חיפה. נולדה באסטוניה ועלתה ארצה, מתגוררת באריאל.

 

שאיפתי בתחום היחסים בין אחיות למטופלים: "אני שואפת לתת תחושה של ביטחון מבוסס ידע ויחס חם ואמפתי לילדים ולבני משפחותיהם. משתדלת לזכור שהמשמרת שלי נגמרת ושלהם ממשיכה גם מעבר לכתלי בית החולים".

 

על הזכייה בפרס: "אני מעריכה עד אין סוף את הילדים והוריהם שבתוך המציאות הקשה מוצאים כוחות לפירגון ולמילה טובה. לדעתי, זה הפרס הגדול שהמטפל יכול לקבל כי זה אוצר של מילים טובות".

 

ד"ר יורם נוימן

סגן מנהל המערך להמטו-אונקולוגיה ילדים, מנהל המכון להמטו-אונקולוגיה ילדים, בית החולים לילדים אדמונד ולילי ספרא בשיבא. זוכה פרס הצטיינות של משרד הבריאות, זוכה פרס מנכ"ל משרד הבריאות ופרס שיבא. בעל תואר MD ברפואה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי + ארבעה ילדים ועשרה נכדים. מתגורר בהרצליה.

 

שאיפתי בתחום היחסים בין רופאים למטופלים: "לבסס את יחסי האמון בין הרופא לחולה, בעיקר במקצוע האונקולוגיה הפדיאטרית בו אני עוסק. הרופא חייב להיות הכתובת הראשונה בכל בעיה ועניין של החולה, להיות היוזם של בירורים והתייעצויות בארץ ובחו"ל ולהשתדל לתת לחולה את הטיפול המתאים ביותר למחלתו".

 

מימין: ד"ר יורם נוימן. משאל: ד"ר עבד אבו קוידר ()
מימין: ד"ר יורם נוימן. משאל: ד"ר עבד אבו קוידר

 

ד"ר עבד אבו-קוידר

רופא בכיר ביחידה להמטו-אונקולגית ילדים בבי""ח סורוקה. פרסם מחקרים על אפיון אוכלוסיית הילדים חולי ה-CONGENITAL DYSERYTHROPOEITIC בנגב, ועל אבחון טיפול ומעקב אחר ילדים הסובלים מגידולי מוח ומערכת העצבים המרכזית.

 

שאיפתי בתחום היחסים בין רופאים למטופלים: "השאיפה היא ליצירת קשר טיפולי בלתי אמצעי הכולל את שיתוף ההורים, ובמידת האפשר הילדים, בקבלת ההחלטות הטיפוליות".

 

על הזכייה בפרס: "הקרן מייצגת מגמה מבורכת של שיפור הקשר של מטפל-מטופל הן בפן הרפואי והן בפן האנושי". 

 

ד"ר אילת בן-ברק

רופאה בכירה במחלקת אונקולוגיה ילדים, מנהלת שירות המטולוגיה ילדים בבית החולים רמב"ם. למדה רפואה בטכניון בחיפה ובעלת תואר MD מהטכניון. מתגוררת בחיפה.

 

שאיפתי בתחום היחסים בין רופאים למטופלים: "שאיפתי היא לתת את הטיפול המיטבי למטופלים שלי מהבחינה המקצועית והן במישור התקשורתי-טיפולי, תוך תקשורת פתוחה ושיתוף פעולה".

 

על הזכייה בפרס: ""אני מחויבת למקצועי כרופאה יום-יום שעה-שעה, לא על מנת לקבל תודה ולא על מנת לקבל פרס, אלא למען הבראת כל מטופלי תוך מתן רפואה מקצועית ואנושית".

 

מימין: ד"ר אילת בן ברק. משמאל: שולה בקל ()
מימין: ד"ר אילת בן ברק. משמאל: שולה בקל

 

שולה בקל 

אחות אחראית ביחידה האונקולוגית לילדים בבית החולים העמק בעפולה. למדה סיעוד בביה"ס לאחיות שרמן בעפולה. בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה אתרופולוגיה ממכללת עמק יזרעאל ותואר שני במינהל מערכות בריאות מאוניברסיטת ת""א. מתגוררת בעפולה.

 

שאיפתי בתחום היחסים בין אחיות למטופלים: "בניית יחסי אמון, שיתוף פעולה, הכווונה, העצמה, כבוד מתוך הוגנות מקצועית ואישית".

 

על הזכייה בפרס: "זה פרס שכמה פנים לו. מצד אחד, צובט בלב שחיים ניגדעו בעודם באיבם. את פועלה של דניאלי ז"ל שמעתי מהורים לילדים שאושפזו בשניידר, וכעת מטופלים כאן בעמק, על התכונות הנדירות שהיו לה והנתיב שפילסה לליבו של הילד החולה. יחד עם זאת, מבחינתי הפרס הוא של כולם, ממנף את המקום הקטן שבנינו בפריפריה, כך שידעו שגם בפריפריה ישנם אנשים מקצועיים שדואגים לרווחת הילד ומשפחתו לצד מתן טיפול מקצועי, איכותי ובטיחותי. זה מאוד מאוד מרגש אותי . ישר כוח לכולם, להוגה הפרס ולשותפים. תודה ענקית למשפחה האצילה שבדרכה המיוחדת מנציחה נפש". 

 

דינה קרסנטי 

סגנית אחות אחראית, אחראית על טיפול יום במחלקה לאונקולוגיה ילדים בבית החולים רות רפפורט רמב"ם. שותפה בפורום התלסמי הארצי ובמחקר בנושא כאב בשיתוף עם בי""ח הדסה. בעלת תואר BA בסיעוד מאוניברסיטת חיפה. מתגוררת בחיפה.

 

שאיפתי בתחום היחסים בין אחיות למטופלים: "היחסים מושתתים על אמון הנבנה מיום קבלת הילד ומשפחתו בד בבד עם יחס, אמפתיה, חמלה ודאגה לבריאותו הנפשית והפיזית של המטופל ומשפחתו, על פי דתם ואמונתם ותוך שמירה על כבודם ופרטיותם".

 

על הזכייה בפרס: "אני מודה למשפחת זוננפלד על הרמת הכפפה ועל ששמה את הצוות הסיעודי והרפואי על הנס. הצוות עובד ימים כלילות במטרה להביא את הילדים לבריאות שלמה. השלם שווה לסכום חלקיו וכל אחד ואחד בצוות חשוב בדרך להבראתו של המטופל".

 

 
מימין: דינה קרסנטי. משמאל: חיה הירשברג ()
מימין: דינה קרסנטי. משמאל: חיה הירשברג

 

חיה הירשברג

אחות במחלקת המטו-אונקולוגית ילדים בבית חולים סורוקה. לפני כן עבדה כאחות בבית חולים העמק במחלקת ילדים וכן כאחות במחלקה פנימית בהדסה. בעלת תואר BSN בסיעוד מהאוניברסיטה העברית. נשואה + 6 ומתגוררת בבאר שבע.

 

שאיפתי בתחום היחסים בין אחיות למטופלים: "אני מאמינה שתפקידה של אחות איננו מצטמצם לתחום הסיעודי הצר, אלא כאשת מקצוע הקרובה ביותר אל החולה ומשפחתו ביכולתה להועיל לבריאותו הגופנית של החולה על ידי מתן תמיכה נפשית הן לו והן למשפחתו. להסביר פנים לחולה ולמשפחתו, לעדכן אותם על המתרחש ולעודד את רוחם בשעות קשות - זהו חלק בלתי נפרד מהטיפול בעיניי".

 

על הזכייה בפרס: "כל מפעל שבא לשפר את הקשר בין מטפל למטופל הינו מבורך מאוד. על פי מה שקראנו על חייה ואופיה של דניאלי זוננפלד ז""ל, מטרות הקרן תואמות בהחלט את אישיותה. אני שמחה שנפלה בחלקי הזכות להיבחר על ידי המשפחות של החולים וזהו הפרס הגדול ביותר שאני יכולה להעלות על דעתי - להיוודע שאני מצליחה לעזור ולהקל על הקושי של המטופלים".

 

 

 

תמר נתנזון-ברכה

תמר נתנזון-ברכה
תמר נתנזון-ברכה

אחות מפקחת קלינית במערך ההמטולוגי-אונקולוגי בבית החולים שניידר. בעלת תואר מוסמך במדעי הבריאות (M.A.) בסיעוד מאוניברסיטת תל-אביב. מתגוררת בקדימה.

 

שאיפתי בתחום היחסים בין אחיות למטופלים: "מתן טיפול אישי, איכותי וכוללני למטופלים ומשפחותיהם. השראת תחושת ביטחון, תמיכה וסיוע במבוכי המסלול האונקולוגי".

 

על הזכייה בפרס: ""זו זכות להיות מוערכת על ידי המטופלים ובני משפחותיהם, מחזק את תחושת השליחות אותה אני מבצעת ובה אני מאמינה בכל לבי".

 

ד"ר מירה חריט 

רופאה בכירה במחלקה להמטו-אונקולוגיה ילדים בהדסה. בעלת תת התמחות בגידולים ממאירים של הלימפה ומערכת הדם. נולדה במוסקבה ב-1962 ועלתה ארצה. את לימודי הרפואה סיימה ב- 1987.





 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דניאלי זוננפלד ז"ל. רצתה ללמוד רפואה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים