שתף קטע נבחר

צילום: AFP

הקרב על הקרמלין: צסק"א פוגשת את קובאן

פיינל פור היורוליג: קבוצתו של ברצוקאס עשתה היסטוריה והפכה לרוסית הראשונה למעט צסק"א שמגיעה למעמד. בשישי (19:00) השתיים נפגשות בחצי הגמר. קובאן תעקוץ? תשובות אצל דילייני ורנדולף

צסק"א מוסקבה היא הלוזרית הנוכחית של הכדורסל האירופי. אחרי שנכנסתי למקלטים, וניתקתי כל קשר עם האנושות (בכל זאת אסור לעצבן את הקרמלין), אסביר. אם עד העונה שעברה נחשבה ריאל מדריד לקבוצה התבוסתנית ביבשת, הזכייה שלה ביורוליג אחרי 20 שנה עקרות, העבירה את הטייטל הלא מחמיא לדוב הרוסי.

 

"נקודות בצבע" - לעמוד הפייסבוק של ברק חקלאי

 

צסק"א אומנם הגיעה 13 פעמים ב-15 העונות האחרונות לפיינל פור האירופי, אולם זכתה רק פעמיים בתואר הנכסף! ומול מי היא עשתה זאת, ניחשתם נכון - מכבי תל אביב. הרוסים גברו בגמר של 2008 על צביקה שרף והצהובים 77:91, בעונה שהרס"ר ירצה למחוק מהרזומה (שלושה הפסדים בשלושה גמרים, אובדן אליפות), וב-2006 (69:73).

 

תאודוסיץ'. צסק"א הפכה ללוזרית של היבשת (צילום: AFP) (צילום: AFP)
תאודוסיץ'. צסק"א הפכה ללוזרית של היבשת(צילום: AFP)

 

לאורך כל העונות האחרונות צסק"א היא ללא ספק הקבוצה הטובה ביבשת, עד לפיינל פור. כך גם הפעם. הקבוצה הרוסית קולעת הכי הרבה נקודות ביורוליג (90.7), האחוזים שלה לשלוש הם הטובים ביותר (42.3), וגם מדד היעילות שלה מדרג אותה ראשונה מבין כל הקבוצות (106.1).

 

אבל משהו קורה לצסק"א באירוע הגדול ביבשת. פעם אחת זה ואסיליס ספאנוליס שבא להרוס את החגיגה, פעם אחרת ויקטור חריאפה שמאבד כדור, וטייריס רייס הרשע קולע סל ניצחון. המוח אומר לשים מחר (ו', 19:00) את הז'יטונים על ננדו דה קולו (מלך הסלים ביורוליג - 18.9 נקודות) וחבריו, אך משום מה יכול מאוד להיות שלוקומוטיב קובאן בהופעת הבכורה במעמד, וראשונה עבור קבוצה רוסית שהיא לא צסק"א מוסקבה, יכולה לעקוץ.

 

למה אתם שואלים? כי קובאן היא קבוצת הגנה טובה, אולי הטובה ביבשת. החבורה של גיורגוס ברצוקאס היווני ספגה לאורך העונה רק 70.4 נקודות (הכי מעט במפעל), הדיחה את ברצלונה 2:3 בהצלבה אחרי אחת הסדרות המותחות של השנים האחרונות, ובעיקר מכיוון שיש לה שני השחקנים עם תשוקה מטורפת למשחק.

 

רנדולף. הכוכב של קובאן (צילום מסך מתוך פייסבוק)
רנדולף. הכוכב של קובאן(צילום מסך מתוך פייסבוק)

 

את מה שאנתוני רנדולף ומלקולם דילייני עשו לחואן קרלוס נבארו וקרלוס ארויו, יצטרכו לכתוב בספרי ההיסטוריה של היורוליג. קובאן נקלעה לפיגור 2:1 בסדרת ההצלבה והייתה מרחק דקות מהדחה. אבל אז רנדולף, בחירה 14 של גולדן סטייט בדראפט 2009, נכנס לפעולה, קלע מכל מצב, כולל 10 נקודות בהארכה (28 במשחק) כדי לנצח 80:92 ולהשוות ל-2:2. המשחק החמישי כבר היה לפרוטוקול בלבד. המומנטום מהמפגש הקודם עזר לרוסים לשייט ל-67:81 וככל הנראה לגרום לצ'אבי פסקוואל לאבד את מקום עבודתו בעוד חודש.

  

רנדולף הוא עוד אחד ממאוכזבי NBA שבאו לאירופה להחיות מחדש את הקריירה ולהטעין מצברים. אחרי שש שנים בליגה הטובה בעולם שהחלו טוב ודעכו עם הזמן (זה לא הפריע לא להרוויח קרוב ל-10 מיליון דולר), החליט הפורוורד/סנטר לשנות מיקום. קובאן אמרה תודה, הכניסה את היד לכיס והוציאה משם 1.8 מיליון דולר כדי להחתימו. מאז שני הצדדים מרוצים מאוד.

 

מלקולם דילייני הוא כבר כמה שנים שם ידוע ביבשת. אחרי עונת בכורה פנטסטית ביורוליג (2013/14) עם באיירן מינכן, הרכז האמריקאי היה מבוקש בכל הקבוצות הגדולות באירופה. אבל בדומה לטייריס רייס, העדיף דילייני את הכסף הגדול וחתם בקובאן עבור 1.2 מיליון דולר. בנוסף ליכולות ההתקפיות הנהדרות שלו (15.4 נקודות ו-4.8 אסיסטים ביורוליג), קשה להתעלם מההגנה המצוינת, כזו שיכולה לעשות לא מעט בעיות לצמד הכוכבים הגדול של צסק"א, דה קולו את תאודוסיץ'.

 

אז לקראת המפגש הראשון בהיסטוריה של הפיינל פור בין שני מועדונים רוסים, אי אפשר להכריז על פייבוריטית ברורה לניצחון (המאזן ביניהן ב-VTB עומד על 1:1). מה שבטוח זה שיהיה קרב אדיר בין האיכות והעומק של צסק"א לתשוקה וההגנה של דילייני, רנדולף וברצוקאס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים