שתף קטע נבחר

מסלול המירוץ הישראלי - הפתיחה בסוף החודש

בעוד כשלושה שבועות יתקיים בבקעת הירדן מירוץ ראלי קרוס ראשון על גבי מסלול ייעודי, בנוכחות אלפי צופים. נשמע כמו חלום טוב מדי? ראש המועצה האזורית מתחייב

מסלול מירוצי הראלי קרוס הישראלי בשלבי הקמה מתקדמים. כפי ש-ynet דיווח לראשונה, מסלול הראלי קרוס שמוקם בימים אלה בבקעת הירדן בסמוך לפצאל, קורם עור וגידים. העבודות במקום החלו זה מכבר, בניסיון לעמוד בלוח הזמנים המקורי שנקבע - מירוץ ראשון בשבוע האחרון של חודש מאי (27-28.5).

 

התוואי העתידי-סופי. מתחרים יקרים, שננו אותו (מיקי יוחאי) (מיקי יוחאי)
התוואי העתידי-סופי. מתחרים יקרים, שננו אותו(מיקי יוחאי)

 

דויד אלחייני, ראש המועצה האזורית בקעת הירדן ומי שהתגייס בכל המרץ לטובת הפרויקט, אמר ל-ynet כי "הספורטאים משוועים למקום מסודר שיאפשר להם להתחרות. שוחחתי איתם ושמעתי עד כמה הם מתוסכלים מהמצב. ספורטאים שצריכים לנדוד ממקום למקום ופשוט להתחנן כדי להתחרות במקומות ארעיים כמו מנחתי מטוסים ואחרים. כל זאת במקום להגיע למסלול מסודר ובטוח להם ולצופים. זה פשוט אבסורד שמדינת ישראל, היחידה שיש בה חוק לספורט מוטורי, היא גם היחידה בה אין מסלול מירוץ שיאפשר להתחרות בצורה מסודרת".

 

מה לדעתך הופך את הבקעה למקום טוב לתחרויות?

"אנחנו מכירים את הפוטנציאל האדיר של המקום, והתקיימו כאן באזור באופן כזה או אחר תחרויות. אין היום אף אתר אחר שיכול לשמש לספורט המוטורי עוגן לתחרויות ואימונים, לייצר לספורטאים אופק חיובי. בבקעה יש אזור שלא קיים במקומות אחרים, עם שילוב בין שטחים גדולים, מזג האוויר נוח וקרבה למרכז הארץ. כל אלה הופכים את הבקעה לפלטפורמה אידיאלית עבור מרכז לספורט מוטורי".

 

 (מיקי יוחאי) (מיקי יוחאי)
(מיקי יוחאי)

 

היו הרבה ניסיונות דומים בעבר שנכשלו, למה שהפעם זה יצליח?

"זה נכון, אבל אנחנו מכוונים מטרה. כשאני אומר שיהיה מסלול בבקעת הירדן, יהיה מסלול בבקעת הירדן. אנחנו הולכים על הפרויקט הזה זה בכל הכוח. זה מחולל שינוי, וחושף את האזור לאפשרויות פיתוח נוספות. אסור גם לשכוח שיש לנו יתרון, כי אנחנו משתפים פעולה באופן מלא עם המשטרה והצבא. כשהדברים נעשים בצורה מאורגנת ובעיקר מקצועית, אפשר לשכנע את כולם שהספורט הזה לגיטימי".

 

לדברי מיקי יוחאי, יזם הפרויקט ומהשמות המוכרים בעולם הספורט המוטורי הישראלי, "המסלול בנוי לפי כל תקני פדרציית המרוצים הבינלאומית, ה-FIA. מבחינת רוחב (25 מטר לכל אורכו), אורך (1.2 ק"מ), מספר הפניות (9), והזוויות כולל פניית "ג'וקר" - מעקף בו חייב כל מתחרה לעבור לפחות פעם אחת במקצה, תנאי שנדרש כדי לקיים בעתיד תחרויות בינלאומיות. השלב הבא הוא לייצר גם משטחי אספלט, כי מסלול ראלי קרוס חוקי מחייב בין 40 ל-60 אחוזים אספלט. התקווה היא בהחלט להזמין משתתפים מחו"ל שיבואו לכאן להתחרות".

 

 (מיקי יוחאי) (מיקי יוחאי)
(מיקי יוחאי)

 

עוד אמר יוחאי ל-ynet כי "בשבוע החולף חפרנו 30 ס"מ לכל תוואי המסלול, והמשכנו בהידוק הקרקע עם מצע של חומר-מחצבה כנהוג בכבישים לפני סלילת אספלט. המטרה של החפיר היא לסמן את המסלול במקום גדרות בטון, מה שנותן שוליים בגובה של 40 ס"מ המונעים מרכב לסטות החוצה ללא הפרעה אם הנהג איבד שליטה. פגיעה בחפיר הרבה יותר סלחנית לרכב ולנהג מאשר מעקה בטון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיקי יוחאי
תוואי המסלול הראשוני
מיקי יוחאי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים