שתף קטע נבחר

סופית: החיילת שהתלוננה והתאבדה - חללת צה"ל

צה"ל שינה את עמדתו לאחר הפרסום: משפחתה של סליאור אמזלג מבאר שבע, ששמה קץ לחייה אחרי שטענה כי מפקדיה התעללו בה, תקבל את הליווי שמקבל כל נופל אחר. ביום הזיכרון ישלח הצבא נציג לעמוד ליד קברה. אחותה: האמת יצאה לאור

  

הלוחמת סליאור אמזלג ז"ל. ההנצחה תיבחן בהמשך  (צילום: באדיבות המשפחה) (צילום: באדיבות המשפחה)
הלוחמת סליאור אמזלג ז"ל. ההנצחה תיבחן בהמשך (צילום: באדיבות המשפחה)

 

הלוחמת סליאור אמזלג מבאר שבע, שהתאבדה לאחר שטענה כי סבלה מהתעללות מצד מפקדיה, תוכר כחללת צה"ל. באגף כוח אדם בצה"ל, שהתנגד לדרישה של הוריה, החליטו להתקפל ואף ישלחו ביום הזיכרון נציג שיעמוד מול קברה, בניגוד לשנים קודמות. משמעות ההחלטה היא שמשפחת אמזלג תלווה על ידי קצין נפגעים, כמו כל משפחת חלל אחר. בהמשך ייבחן נושא ההנצחה. הסיפור פורסם לראשונה ב-ynet.

 

סליאור ז"ל, ששימשה לוחמת קרקל, שמה קץ לחייה על רקע התעללות לכאורה מצד מפקדיה. לפני שבועיים נחשף המקרה שלה ב-ynet ואזרחים רבים ביקשו להגיע ולחלוק לה כבוד ביום הזיכרון. במשרד הביטחון הכירו לאחרונה בסליאור כחללה, לאחר מאבק ממושך של המשפחה, אך בענף הנפגעים ובאגף כוח אדם סירבו לתרגם את ההחלטה למשמעויות הסמליות שכה חשובות למשפחה: ציון שמה של סליאור כחללת צה"ל ברשומות, כיבוד זכרה כחללה בטקסים הרשמיים וליווי של המשפחה על ידי קצינת הנפגעים מיחידתה של יקירתם.

 

 

עו"ד שלמה ציפורי ()
עו"ד שלמה ציפורי
ביום הזיכרון בשנה שעברה, חודשים ספורים לאחר שסליאור שמה קץ לחייה במהלך תקופת נפקדות שעלתה על 21 ימים, בצבא נצמדו לפקודות היבשות וסירבו לבקשת המשפחה להכיר בה כחללה. באופן חריג, נבדקו טענות שהעלתה בקבילה שהגישה לפני מותה, והן נמצאו מוצדקות בעיקרן על ידי נציב קבילות החיילים במשרד הביטחון. באחד המכתבים למשפחה אף הודו בצה"ל כי נמצאו "כשלים בהליכי גיוסה ובהתנהלות מפקדיה". סליאור טענה בטרם מותה כי חלק ממפקדיה התעללו בה נפשית בקריאות גנאי בגלל

 המראה החיצוני שלה, והיא ניסתה להתאבד לפחות פעם אחת בשטח הבסיס בטרם יצאה לנפקדות.

 

במכתב שקיבל אתמול עורך דינה של המשפחה, שלמה ציפורי, מהגורמים האמונים באכ"א, נכתב: "על מנת למנוע חוסר הלימה בין החלטות צה"ל להחלטות משרד הביטחון, ובשים לב לנסיבות המקרה הייחודיות, החליט ראש אכ"א כי משפחתה של סליאור תלווה על ידי מערך הנפגעים. סוגיית הנצחתה של סליאור תיבחן בהמשך על ידי הגורמים המוסמכים".

 

אתי, אחותה של סליאור, הגיבה להתפתחויות: "ההחלטה של צה"ל להכיר באחותי לא מקלה את הכאב בשום דרך ובשום אופן. יש הקלה שצה"ל לוקח אחריות על המוות של אחותי ומכבד את זכרה כמו את של שאר החללים. נלחמתי שנה ושבעה חודשים יום ולילה כדי שהאמת תצא לאור ושצה"ל ייקח אחריות על הכשלים שלו ועל ההתעללות שהיא עברה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות המשפחה
סליאור אמזלג ז"ל
צילום: באדיבות המשפחה
מומלצים