שתף קטע נבחר

קטועי רגליים מיום כיפור וצוק איתן הוזמנו לדיון - בקומה 3 בלי מעלית

גורמים מיישובי עוטף עזה הוזמנו לפגישה בעיריית שדרות. בהם היו מעוזיה סגל מחוף אשקלון וגדי ירקוני מאשכול, שניהם איבדו את רגליהם. אלא שהבניין לא מונגש לנכים, ורק אחרי המתנה בחום הכבד הועבר הדיון לקומת קרקע. ראש העיר התנצל. סגל: "זה לא הפתיע אותי, רשויות לא הפנימו את הנגישות לנכים"

סיפור על חוסר רגישות וחוסר נגישות: מנהל מחלקת הרווחה של מועצת חוף אשקלון, מעוזיה סגל, וראש מועצת אשכול גדי ירקוני, שניהם איבדו את רגליהם במלחמות ישראל (יום הכיפורים וצוק איתן), הוזמנו אתמול (יום ב') לדיון בקומה השלישית בעיריית שדרות, אבל עם הגעתם התברר להם שהמבנה לא מונגש לנכים. רק לאחר זמן מה, ואחרי שהשניים המתינו בחום הכבד, הוחלט להעביר את הדיון למתנ"ס העירוני בקומת הקרקע.

 

ראש העיר שדרות אלון דוידי התנצל בפני השניים. "לצערי הרשויות המקומיות לא הפנימו את המושג נגישות לנכים", אמר סגל בתגובה. את המפגש יזמה קואליציית הטראומה שמפעילה את מרכזי החוסן ביישובי עוטף עזה, ואליה הוזמנו כל ראשי הרשויות בדרום, מנהלי מחלקות הרווחה ועובדי מרכזי החוסן. המפגש נקבע לחדר הדיונים של עיריית שדרות בקומה השלישית, בצמוד ללשכת ראש העיר.

בניין עיריית שדרות (צילום: זאב טרכטמן ) (צילום: זאב טרכטמן )
בניין עיריית שדרות(צילום: זאב טרכטמן )

גדי ירקוני (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
גדי ירקוני(צילום: עידו ארז)

סגל הוא גיבור ישראל שאיבד את רגליו בהפגזה סורית בקרבות ההתשה של אחרי מלחמת יום הכיפורים. ירקוני, שהיה מרכז המשק של קיבוץ נירים, איבד את רגליו בפגיעת פצמ"ר בשעה האחרונה של מלחמת צוק איתן. מאז הוא נעזר ברגליים תותבות ואינו יכול לטפס במדרגות.

 

כשהגיעו לעיריית שדרות הם גילו שאין במבנה מעלית. במקום התפתחה דרמה קטנה: השניים איימו להחרים את הפגישה במחאה על חוסר הנגישות, ורק לאחר דין ודברים הוחלט להזיז את מיקום הדיון, שהחל באיחור גדול.

 

סגל אמר ל-ynet: "אתמול היה יום מאוד חם. בעיקרון, אם אני באמת רוצה ובכל מחיר, אני יכול לעלות שלוש קומות, אבל זה כרוך במאמץ גדול מאוד וזמן רב. אילו הייתי מתחיל לטפס במדרגות ודאי הייתי מגיע מותש לדיון ומזיע לגמרי, מתנשף. כך גם ירקוני, שסירב לטפס לחלוטין. אנשיו לא הסכימו שינסה אפילו.

 

"מי שיזם את הפגישה הניח שישנה נגישות לנכים בבניין הרשות המקומית. אותי באופן אישי זה לא מפתיע. לצערי רשויות בארץ לא הפנימו את המושג נגישות לנכים. זה מתחיל בגישה ללשכת ראש הרשות ומגיע עד לחנייה. לכל רשות מקומית יש תקציב ייעודי לנגישות נכים, אבל רובן בוחרות שלא לעשות בו שימוש. אני מקווה שיופקו הלקחים".

 

מעיריית שדרות נמסר: "לצערנו בניין העירייה אינו מונגש וממוגן, מצב שנמשך שנים ארוכות. ראש העיר פעל רבות מאז כניסתו לתפקיד לקידום פתרון נושא מהותי זה, ובאוגוסט 2016 תועבר פעילות עיריית שדרות לבניין נגיש וממוגן. עד למעבר זה, יש הנחיה ברורה לקיום כל הפגישות שבהן יש משתתפים בעלי מוגבלות בקומת הכניסה בלבד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
גדי ירקוני
צילום: הרצל יוסף
מומלצים