שתף קטע נבחר

צילום: חיים הורנשטיין "ידיעות אחרונות"

גדעון סער על יעלון: "החלטה אמיצה, עוד יתרום רבות למדינת ישראל"

השר לשעבר גדעון סער שלקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים, מביע היום הערכה לשר הביטחון הפורש. השרה גמליאל: "אם ההתנהלות מולו הייתה שונה, היינו חוסכים את התפטרותו". בכירים בליכוד: כל מי שלא מקבל את מה שהוא רוצה - פשוט פורש

השר לשעבר גדעון סער שנטל לפני כשנה וחצי פסק זמן מהחיים הציבוריים מביע היום הערכה לשר המתפטר יעלון. "אנשים עם עקרונות מקבלים החלטות אמיצות. הם אינם נדבקים לכסא בכל מחיר. בוגי יעלון הוא אדם ישר ומנהיג אמיץ. אני בטוח שעוד יתרום רבות למדינת ישראל", כתב סער בחשבון הטוויטר שלו.

 

שמו של סער, מבכירי הליכוד שפרש כאמור מהחיים הפוליטיים, נקשר לא אחת במערכת הפוליטית בשמו של יעלון, כשניים אשר יכולים לחבור יחדיו להקמת מסגרת פוליטית חדשה או להוות ציר חדש שיתמודד על הנהגת הליכוד.  

הציוץ של סער ()
הציוץ של סער

 

 

התגובות סביב התפטרות יעלון הגיעו היום מכל קצוות המערכת הפוליטית. "יעלון הוא איש ערכי שקיבל החלטה מצפונית המחזירה את הכבוד לפוליטיקה הישראלית. אנו מודים לו על תרומתו למדינת ישראל בכל תחנות חייו ובטוחים שישוב לפעילות ציבורית למען מדינת ישראל", נמסר ממפלגתו של השר נפתלי בנט. השרה איילת שקד: "יעלון הוא איש ערכי שתרם רבות למדינת ישראל. מקומו צריך היה להיות סביב שולחן הממשלה. צר לי על החלטתו לפרוש מהחיים הפוליטיים".

 

המחליף של יעלון בכנסת: פעיל הימין יהודה גליק

 

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל אמרה כי "התפטרותו של יעלון היא אבידה גדולה למחנה הלאומי בכלל ולמפלגת הליכוד בפרט. במשך עשרות שנים, עוד בימיו כקצין ומפקד בסיירת מטכ"ל ובהמשך כרמטכ"ל, יעלון תרם רבות למדינה. כולנו חייבים לו רבות על כך. אין לי ספק שאם ההתנהלות מולו הייתה שונה ולא מזלזלת, היינו חוסכים את התפטרותו היום".

 

בכירים בליכוד ציינו כי נתניהו לקח בחשבון אפשרות שיעלון יבצע את המהלך. לדבריהם, שיחת הטלפון בין ראש הממשלה לשר הביטחון אמש נועדה כדי להרגיע, אך תקפו: "נוצר מצב אבסורדי שכל מי שלא מקבל את מה שהוא רוצה פשוט פורש. פרישת גדעון סער ומשה כחלון היו הרבה יותר משמעותית מבחינת הפגיעה בליכוד מאשר יעלון".

ישיבת ממשלה (ארכיון) (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
ישיבת ממשלה (ארכיון)(צילום: עמית שאבי)
 

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר: "על רקע הנסיבות והאירועים האחרונים, פסק הזמן שהוא לוקח מהחיים הפוליטיים לצורך חשיבה מחודשת מובן ואף אולי ראוי, ועם זאת מהווה הפסד לכולנו. בוגי מנהיג עשייה מקצועית, אמיצה, צנועה, שקולה ואחראית למען ביטחון המדינה עשרות שנים. אני מלא תקווה שהוא יחדש כוחות וישוב לעשייתו בקרוב עבור העם, המדינה והארץ".

 

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, קרא ליעלון לחזור בו מהחלטתו: יעלון מילא בשנים האחרונות את תפקיד שר הביטחון בהצלחה רבה, ביושר ובנאמנות. השר יעלון הוא איש ערכי שתרם עשרות שנים לביטחון ישראל ואני קורא לו לחזור בו מהחלטתו ולהמשיך לכהן בממשלה".

 

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) קרא ליעלון לחזור בו מהחלטתו: "הוא תרם תרומה בלתי רגילה למערכת הביטחון בישראל ופעילותו הייתה למופת. גם בהתנהלותו מול הציבור החרדי תמיד נהג בכבוד, הדדיות והבנה, אף שלא בא מרקע דומה. יש בו מנהיגות מוכחת ונקווה שיחזור בו".

 

חברו למפלגה של יעלון, יו"ר הקואליציה החדש דוד ביטן, הגדיר את ההתפטרות של יעלון כ"צעד נמהר" ואף טען כי שר הביטחון היוצא היה מיועד להיות שר החוץ. "הוא היה יכול להביא את יכולותיו הרבות ולתרום למדינת ישראל ממשרד החוץ. הרחבת הקואליציה הינה אינטרס לאומי ולצורך גיבושה על כולם להתעלות מעל השיקולים האישיים. כולי תקווה שיעלון יחזור בו עד ליום שני וישוב לעשייה".

 

גם באופוזיציה הגיבו להתפטרות. "ביבי הצליח לעשות סיכול ממוקד לשר הביטחון של מדינת ישראל אחרי שארב לו פעם אחר פעם", אמר ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני), שר הביטחון לשעבר. "היום נתניהו הבהיר לציבור כי הוא איננו המנהיג של כל העם אלא רק של החלק הקיצוני שבו".

 

עוד אמר פרץ: "אילו היה זה משיקולים לאומיים, דיינו. אך מדובר בשיקולים פוליטיים צרים ובדרך התנהלות מכוערת. צר לי על פרישתו של יעלון מהכנסת, שכן מדובר באדם ערכי שנוכחותו בשדה הפוליטי תרמה להעלאת רף הנורמות הציבוריות. למרות שאנו חלוקים אידיאולוגית, תמיד הערכתי את התנהלותו הממלכתית, אך כנראה שביבי מבין ומכבד רק את שפת הכוחנות וחוסר האחריות ולכן התנהלותו של בוגי אינה יכולה להתקיים בכפיפה אחת עם זו של בנימין נתניהו".

 

חברת הכנסת ציפי לבני, גם כן מהמחנה הציוני, צייצה בטוויטר שלה: "חלקתי על עמדותיו המדיניות של שר הביטחון יעלון, אבל הערכתי ואני מעריכה את עמדותיו הערכיות. הבעיה היא שערכים הם לא בקווי היסוד של הממשלה הזאת".

 

חברתה לסיעה מרב מיכאלי צייצה גם כן: "עוד איקס על החגורה של נתניהו. איבדנו קול מאוזן ושפוי בממשלה הימנית המטורללת והמסוכנת שנתניהו מוביל".

פורסם לראשונה 20/05/2016 10:15

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים