שתף קטע נבחר

צפו בניסוי ליד חיפה: כלי שיט לא מאויש שיגר טורפדו

הפיתוח של אלביט, שמכונה "שחף" ונשלט ממרחק, מיועד לתקוף צוללות ולשלות מוקשים. הניסוי בדק אם כלי השיט מסוגל לשגר טיל גדול יחסית

 

 

צעד נוסף בדרך למבצעיות: חברת אלביט מערכות הודיעה היום (שלישי) על ניסוי מוצלח בשיגור טיל טורפדו מכלי השיט הבלתי מאויש והרב משימתי – ה–Seagull (שחף).

 

הניסוי בכלי השיט, המכונה באלביט כשר"מ (כלי שיט בלתי מאויש רב משימתי), בוצע באזור חיפה, ומטרתו העיקרית הייתה לבחון אם ניתן להתקין ולשגר את הטיל המדויק והגדול יחסית מכלי השיט. השלבים הבאים בפיתוח המערכת צפויים לכלול שיגור של הטורפדו לעבר מטרה על מנת להשמידה.

 

"השחף" של אלביט עדיין לא מופעל על ידי חיל הים, אך צה"ל עשוי לרכוש אותו או מקבילים לו מתעשיות ביטחוניות אחרות במהלך השנה הקרובה. הוא מיועד למגוון משימות ימיות, בהן נטרול מוקשים, תקיפת צוללות וכלי שטח יריבים, והגנה מרחבית על אזורים רגישים.

 (צילום: אלביט מערכות) (צילום: אלביט מערכות)
(צילום: אלביט מערכות)

סמנכ"ל חטיבת המודיעין באלביט מערכות, עופר בן דב: "הצלחת הניסוי מדגימה את יכולותיה המשימתיות המודולריות של המערכת, המאפשרת לעשות שימוש בסונר 'טובל' כחלופת לחימה נגד צוללות איכותית ביותר, תוך שימוש בשני צינורות מטילי טורפדו. יכולת ייחודית חדשה וחשובה זו הייתה זמינה עד כה לחילות ים רק באמצעות כלים מאוישים".

 

הניסוי, כמו הפעלת יתר חלקי הכשר"מ, בוצע מתחנת ההפעלה בחוף. השחף, שאורכו 12 מטרים, נחשף על ידי אלביט בתחילת השנה. הוא בעל מערכת לוחמה אלקטרונית לזיהוי ושיבוש יכולות אויב מרחוק. לפי אלביט, השחף מסוגל להישלט מרחוק ברמה גבוהה ולשהות במשך כמה ימים בים, ללא תדלוק.

 

בניגוד לעולם האווירי, שבו רשמו כלי טיס בלתי מאוישים דריסת רגל אדירה בעשור האחרון, בעיקר בחיל האוויר הישראלי, עולם הכלים הבלתי מאוישים בים וביבשה עדיין לא רשם את אותה התקדמות. פעילותם של שני כלי שיט בלתי מאוישים וקטנים שהופעלו בחיל הים הופסקה בגלל התיישנותם.

 

קצין בכיר בחיל הים הסביר ל-ynet כי "אנו נמצאים בהליך של פיתוח ורכש של כלים ימיים בלתי מאוישים שייכנסו לשימוש בשנתיים הקרובות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלביט מערכות
שיגור הטורפדו מ"השחף"
צילום: אלביט מערכות
מומלצים