שתף קטע נבחר

נפט בים: "הכול פה מזוהם, דבר לא ישתנה"

מי הים לאורך חופי הקריות הפכו מסוכנים לרחצה לאחר שנפט פרץ מצינור שהתבקע. "עד שהגענו לחוף, אסור להיכנס למים", התאכזבו הילדים. אחד מוותיקי החוף לא התרגש: "תמיד היה פה מזוהם"

 

אכזבה, ייאוש וכעס ליוו היום (ג') את המתרחצים בחוף קריית ים, שנמנעו מכניסה למים בעקבות זיהום הנפט במפרץ חיפה. מי הים לאורך חופי הקריות ועד לעכו הפכו מזוהמים ומסוכנים לרחצה. חוף קריית חיים המטופח, שבימים רגילים בעונת הקיץ עמוס בקייטנים ומתרחצים, הפך בן רגע לחוף כמעט שומם. כמה תיירים מרוסיה השתזפו על כיסאות, המצילים הזהירו במערכת הכריזה שלא להיכנס למים המזוהמים.

כתם הנפט בעומק הים הוקף בלוני ציפה כתומים כדי להקל על זיהויו מרחוק, הזרמים החזקים של הים סחפו אותו צפונה. הוא צפוי להגיע ליבשה בין אזור קריית ים לעכו, ושם אמורים לטפל בו. בחוף קריית חיים הביעו אכזבה נוכח החדשות. "עד שאמא שלי באה מוקדם מהעבודה ולקחו אותנו לים - אסור להיכנס למים כי יש זיהום. איזה מעצבן!", אמר אחד הילדים שנאלצו לראות את הים מרחוק. 

 

אחד מוותיקי החוף לא התרגש מכתם הנפט ששוחה לו צפונה לאורך החוף: "תמיד היה פה זיהום בגלל מתקני הזיקוק. כל שנה יש נזילה או דליפה. הכול פה מזוהם. כלום לא ישתנה".

 

הים מזוהם בקריות ( צילום: גיל נחושתן) ( צילום: גיל נחושתן)
הים מזוהם בקריות( צילום: גיל נחושתן)

 (צילום: המשרד להגנת הסביבה) (צילום: המשרד להגנת הסביבה)
(צילום: המשרד להגנת הסביבה)

 (צילום: המשרד להגנת הסביבה) (צילום: המשרד להגנת הסביבה)
(צילום: המשרד להגנת הסביבה)

זיהום בחופי הקריות (צילום: המשרד להגנת הסביבה) (צילום: המשרד להגנת הסביבה)
זיהום בחופי הקריות(צילום: המשרד להגנת הסביבה)
 

הנפט פרץ מצינור שהתבקע במפרץ חיפה במהלך עבודות לפינוי צינורות ישנים. הספינה שגרמה לביקוע הצינור פועלת מטעם חברת תש"ן (תשתיות נפט ואנרגיה). החברה, כך נמסר, קיבלה אחריות על האירוע ומטפלת בו.

 

מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, רני עמיר, הסביר שפעולות הניקוי יימשכו יום יומיים: "מדובר באזור חופי הקריות וייתכן שיגיע גם לעכו. לא מדובר באסון. מדובר באירוע זיהום ים בקנה מידה קטן. הדבר קרה סמוך ל-8:00 בבוקר במסגרת חפירה של צינור מספר 3. אוניה חופרת פגעה בצינור ישן ומפורר ומלא

בנפט ישן. חברת תש"ן הייתה ערוכה למקרה כזה ופרסה במיידית חוסם. מדובר על מעין חלון צף על פני המים. רוב הדלק נחסם אבל חלקו ברח לכיוון חופי הקריות. כרגע יש נפט במקטעים פזורים שימשיך להגיע לחופים ואולי לעכו. נפט זה חומר מסוכן ולא כדאי לגעת בו. לא כל החופים הם חופים מוכרזים. צריך לקרוא לציבור לא להגיע לחופים".

  

מחברת תש"ן נמסר בתגובה: "במסגרת שיתוף הפעולה ובהנחיית המשרד להגנת הסביבה, מפנה חברת תש"ן קווי דלק ישנים מהים. במהלך העבודות נפגע גמיש הצינור ונפט פרץ לים. בשל הסבירות הגבוהה לדליפה במהלך העבודה, נערכה מראש חברת תש"ן עם צוותי חירום שמטפלים בבעיה. בוצעה אטימה פיזית של הצינור כך שהדליפה פסקה ורוב הנפט נאסף. תש"ן פועלת בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם המשרד להגנת הסביבה לטיפול בבעיה והעבודות יימשכו עד לפינוי הכתם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
 צילום: גיל נחושתן
זיהום בחופי הקריות
צילום: גיל נחושתן
מומלצים