שתף קטע נבחר

מְסַמֵּר שיער: הסַפָּר של נשיא צרפת מרוויח 10,000 אירו

צרפת סוערת בעקבות החשיפה שהנשיא הסוציאליסטי מוציא יותר מ-100 אלף אירו בשנה - על הפריזורה. "כולם צריכים לסדר את השיער, הלוא כך?", ניסה להסביר דובר מטעמו. בינתיים חוגגים בטוויטר: "בואו נביא מישהו קירח"

לוק של מיליון דולר. או 10,000 אירו בחודש (צילום: AFP) (צילום: AFP)
לוק של מיליון דולר. או 10,000 אירו בחודש(צילום: AFP)

יממה לפני יום הבסטיליה, שבו יצאו המוני צרפתים לרחובות לחגוג את עצמאותם, סוערות הרוחות במדינה האירופית בעקבות חשיפה של השבועון הצרפתי "לה קנאר אנשנה", שלפיה הסַפָּר של הנשיא, פרנסואה הולנד, משתכר בכ-10,000 אירו כל חודש. הולנד עצמו מרוויח כ-15 אלף אירו בחודש.

 

שיערו של המנהיג הלא פופולרי מעולם לא עמד למבחן, בניגוד לשיערם של מנהיגים אחרים שמייצרים לא מעט באזז סביבם – כמו המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, ראש העיר לונדון לשעבר בוריס ג'ונסון, ואפילו ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת הדיווח החדש על אודות החוזה של הספר, ששמו פורסם רק בתור אוליבר ב., סמר את שערותיהם של הצרפתים הזועמים על הוצאה כה נרחבת על ידי נשיא סוציאליסט.

 

"אני יכול להבין את השאלות, אני יכול להבין ששופטים את זה", אמר דובר מטעם הממשלה, שאישר את הנתונים על משכורתו של הספר, שעומדת על 9,895 אירו בחודש. "כולם מסדרים את השיער שלהם, הלוא כך?", הוסיף.

 

"בואו נביא מועמד קירח כדי לחסוך כסף"

מחוקק מטעם מפלגת הימין "החזית הלאומית" (FN) כינה את הולנד "הוד מלכותו" בטוויטר, בעוד משתמשים אחרים החליטו להעניק לנשיא בפוטושופ שלל תסרוקות יצירתיות "כדי לעזור לספר שלו להרוויח את לחמו". ההאשטג #Coiffeurgate (ספר-גייט) מככב בצרפת, ולא מעט גולשים הציעו כי בבחירות ב-2017 כדאי להריץ מישהו קירח כדי לחסוך מכספי המסים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מגזין התחקירים "לה קנאר אנשנה" דיווח כי בנוסף למשכורתו של הספר, הוא גם זכאי ל"קצבת דיור" ו"קצבאות משפחה" אחרות. הוא הועסק ב-2012 והוא נוסע עם הנשיא כמעט לכל ביקוריו במדינות זרות ולכל נסיעותיו במדינה. בחוזה שלו מצוין כי הוא חייב "לשמור על סודיות מוחלטת על עבודתו ועל כל מידע שהגיע אליו בזמן העסקתו או לאחריה".

 

הולנד, שנבחר גם כן ב-2012, תמיד הציג את עצמו כ"מר רגיל", וזאת בניגוד מוחלט לקודמו בתפקיד, ניקולא סרקוזי, שאורח חייו הנוצץ הביא לכינויו "הנשיא בלינג בלינג".

 

שורה של סקנדלים אישיים ופוליטיים, לצד כלכלה מדשדשת ואבטלה גבוהה, הובילו את הפופולריות של הנשיא הצרפתי לרמות הנמוכות ביותר בהיסטוריה המודרנית של המדינה. מבקרים משמאל למפלגתו מאשימים אותו בבגידה באידיאלים סוציאליסטיים והתחממות לאנשי עסקים עם סדרת רפורמות כלכליות ותעסוקתיות, וזאת למרות שהצהיר במהלך הקמפיין שהעולם הפיננסי הוא "האויב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
הנשיא והפריזורה היקרה. פרנסואה הולנד
צילום: AFP
מומלצים