שתף קטע נבחר

הרס"ר נעצר. החשד: חופשות לאח של הדוגמנית

מצ"ח חושדת שהנגד הבכיר מתל השומר קיבל שוחד משני חיילים בסדיר בתמורה להקלות בשירות שכללו גם ביטול תורנויות. עורך דינו: "אני בטוח שלא יינקטו צעדים פליליים"

המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) עצרה היום (ד') את הרס"ר המהווה חשוד מרכזי בפרשת השוחד בבסיס אכ"א בתל השומר. הנגד הוותיק חשוד שקיבל טובות הנאה משני פקודים שלו, חיילים בסדיר שאחד מהם אחיה של דוגמנית מפורסמת, תמורת הקלות בשירות, חופשות וביטול תורנויות.

 

החשוד, שקודם לאחרונה לדרגת הנגדות הבכירה ביותר (רב נגד), הכחיש בחקירתו את המיוחס לו. אחר הצהריים הוא יובא לדיון בעניינו בבית הדין הצבאי ביפו. במקביל צפויים החיילים המעורבים למסור שוב את גרסתם לחוקרים. הם דוחים בתוקף את טענות מצ"ח, המבוססות על האזנות סתר שבוצעו בחודשים האחרונים. האזנות אלה העלו לכאורה שטובות ההנאה שקיבל הרס"ר מחייליו התבטאו בכסף ובארוחות.

 

למרות החשדות, בחיל השלישות ובאגף כוח אדם החליטו להחזיר לתפקידו לפחות את אחד משני החיילים המעורבים. בצה"ל סירבו לענות לפניית ynet ולהסביר מדוע החיילים לא הושעו לכל הפחות עד לניקוי החשדות בעניינם.

אחד החיילים המעורבים לצד אחותו (צילום: רפי דלויה) (צילום: רפי דלויה)
אחד החיילים המעורבים לצד אחותו(צילום: רפי דלויה)

עורכי הדין עידן פסח, בני קוזניץ ואילן כץ (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
עורכי הדין עידן פסח, בני קוזניץ ואילן כץ(צילום: רועי עידן)

עו"ד אילן כץ, המייצג את הרס"ר, אמר בתגובה: "מדובר בנגד ותיק ומוערך שזכה מספר רב של פעמים בתעודות הוקרה והצטיינות. זהו נגד שהחל את שירותו בחטיבת הצנחנים כלוחם,

וערך הרעות חשוב בעיניו באופן שאינו מתנשא מעל חייליו. אני סמוך ובטוח שבסיומה של החקירה לא יינקטו צעדים פליליים נגדו".

 

עורכי הדין עידן פסח ובני קוזניץ, המייצגים את אחד החיילים החשודים בפרשה, מסרו: "מדובר בחשדות ראשוניים בלבד. העובדה שהחיילים שוחררו כבר בתום חקירתם מצביעה על כך שאין מדובר במעשים המצויים ברף החומרה העליון של עבירות השוחד. אנו נפעל לסגירת התיק ללא העמדתו לדין של מרשנו".

 

גורם צבאי המעורה בפרטי הפרשה אמר ל-ynet: "גם אם החשדות יופרכו, מדובר בתופעה שקיימת בצה"ל וקשה להתעלם מקיומה: חיילים ממשפחות מבוססות משרתים בתפקידים עורפיים, ולמרות תנאי השירות הקלים שלהם, הם עדיין מבקשים הקלות נוספות. במסגרת קשריהם הטובים עם מפקדיהם, גבולות נחצים ולכל הפחות יש בכך טעם לפגם אם לא יותר מכך. מפקד עם מוסר גבוה אמור לוודא שגבולות אלה לא נחצים, גם אם יחסיו חמים עם פקודיו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רפי דלויה
אחד החיילים החשודים ואחותו הדוגמנית
צילום: רפי דלויה
מומלצים