שתף קטע נבחר

לפני ישראל: ירדן, האיטי וסנט קיטס ונוויס

הנבחרת בכדורגל הגיעה לשפל חדש בדירוג פיפ"א כשהידרדרה למקום ה-98 ואפשרה לכמה מדינות קטנות ובלי הישגים משמעותיים בענף לעקוף אותנו

ההפסד 3:1 לנבחרת איטליה במוקדמות מונדיאל 2018 הוביל את נבחרת ישראל לירידה נוספת בדירוג פיפ"א ב-22 מקומות. הצניחה הזו היא המשך של המגמה בתקופה האחרונה שדרדרה את ישראל עד למקום ה-98 בעולם והנמוך בתולדותיה. מעל ישראל אפשר למצוא כמה משכנותיה וגם מספר מדינות שספק אם תדעו למצוא על הגלובוס.

  

סנט קיטס ונוויס (77)

מדינה המורכבת משני איים בים הקריבי ומונה בסך הכל כ-50,000 איש. ממוקמת לא רחוק מאנטיגואה וברבודה, שגם כן מעלינו בדירוג (89). משחקה הראשון נערך ביוני 1979 והישג השיא שלה הוא מקום שני באליפות הקריביים. העפלה לגביע העולם או לאליפות מרכז וצפון אמריקה כמובן מעולם לא התרחשה.

  

 

גם מפגשים בין ישראל לסנט קיטס ונוויס הם עדיין בגדר דמיון, אבל בשנה שעברה ערכה הנבחרת מהקריביים מפגש ראשון מול יריבה מאירופה, כאשר ניצחה את אנדורה 0:1. בתחילת החודש הסתיים המפגש שלה עם ניקרגואה בתיקו 0:0. בסגל הנבחרת אפשר למצוא את הארי פנאיוטו שגדל בלסטר ואף ערך הופעה אחת בבוגרים. בגיל 21 הוא שוחרר בקיץ מהמועדון ומאז הוא בלי קבוצה.

 

ירדן (86)

השכנה של ישראל שומרת על יציבות בשנים האחרונות בדירוג פיפ"א וכיום היא במקום ה-86. שיאה היה בשנת 2004, אז דורגה במקום ה-40 בזכות ההעפלה לרבע גמר אליפות אסיה.

 

נבחרת ירדן (צילום: Getty Images) (צילום: Getty Images)
נבחרת ירדן(צילום: Getty Images)

 

זו הייתה ההשתתפות הראשונה מבין שלוש של ירדן בטורניר היבשתי. לגביע העולם היא מעולם לא העפילה. במוקדמות מונדיאל 2014 היא הפתיעה ועלתה לפלייאוף, שם הובסה על ידי אורווגואי החזקה 5:0.

 

מפגשים בין ירדן לישראל לא התרחשו מעולם, שכן הסכם השלום בין המדינות נחתם לאחר מעבר ישראל לאופ"א. רק ארבעה שחקנים בסגל הנבחרת משחקים מחוץ לירדן ומלך ההופעות הוא השוער עאמר שאפי, בן 34, שלבש את המדים הלאומיים 130 פעמים.

 

האיטי מול פרו בקופה אמריקה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
האיטי מול פרו בקופה אמריקה(צילום: רויטרס)

 

האיטי (93)

חזרה למאייה הראשונה בזכות טיפוס של שמונה מקומות וטיפסה מעל נבחרת ישראל. הוזמנה בקיץ האחרון למהדורה המיוחדת של הקופה אמריקה סנטנריו וסיימה את הופעתה הראשונה בטורניר עם שלושה הפסדים ומאזן שערים 12:1.

 

כמו ישראל, האיטי מתרפקת על הופעה אחת בגביעי העולם וסופרת כבר מעל 40 שנה מאז ההשתתפות במונדיאל 1974. שנה לפני כן היא זכתה באליפות מרכז וצפון אמריקה לאחר שסיימה ראשונה בבית הגמר, לפני מקסיקו וטרינידד וטובגו. קפטן הנבחרת הוא השוער ג'וני פלאסיד (28) ששיתף פעולה עם אלירן עטר בריימס ושיחק בנבחרת הצעירה של צרפת.

 

קפריסין חוגגת בישראל (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
קפריסין חוגגת בישראל(צילום: אורן אהרוני)
 

קפריסין (87)

עד לפני כמה שנים, הנבחרת מהאי השכן דורגה אי שם במקום ה-132 והפער מישראל עמד על כמעט 100 מקומות. רגע מכריע במהפך היה בהפסד 2:1 לפני כשנה בטדי, במוקדמות יורו 2016.

 

הניצחון ההוא של קפריסין היא הראשון מאז 1999 ושלישי בסך הכל ב-20 מפגשים, לעומת 13 ניצחונות של ישראל. בהגרלת מוקדמות גביע העולם 2018 הייתה קפריסין בדרג החמישי (לעומת ישראל ברביעי), והיא פתחה את הקמפיין בהפסד 3:0 ביתי לבלגיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים