שתף קטע נבחר

בנו של טראמפ: הפליטים הסורים - כמו סוכריות רעילות

כמה ימים לאחר שהשווה דונלד טראמפ ג'וניור את יחס התקשורת לאביו ליחס הנאצים ליהודים בשואה, שיגר בנו של המועמד הרפובליקני התבטאות בעייתית נוספת: פליטים הם כמו סוכריות עם קומץ רעיל - צריך לזרוק את כל החבילה ליתר ביטחון

טראמפ ג'וניור (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
טראמפ ג'וניור(צילום: רויטרס)

דונלד טראמפ ג'וניור, בנו של המועמד הרפובליקני לנשיאות, הסעיר רק לפני כמה ימים את ארה"ב בעקבות בדיחת שואה במהלך ראיון, וכעת שוב דואג לספק כותרות לקמפיין הצמוד. בציוץ שפרסם אתמול (ב') בטוויטר השווה בנו של טראמפ את הפליטים הסורים ל"סוכריות רעילות" בניסיון להסביר את המדיניות הקשה של אביו כלפי מהגרים.

 

טראמפ הצעיר פרסם תמונה בטוויטר שבה נכתב: "לו הייתה לך קערה מלאה בסוכריות צבעוניות ("סקיטלס") והייתי אומר לך ששלוש מהן עלולות להרוג אותך, האם היית לוקח לך חופן מהן? זו בדיוק בעיית הפליטים הסוריים שלנו". לצד הציוץ צורף הכיתוב: "התמונה אומרת הכול. בואו נשים סוף לאג'נדת הפוליטיקלי-קורקט שלא שמה את אמריקה במקום הראשון".

 

תגובותיהם של יריביו של טראמפ לא איחרו להגיע בעקבות הציוץ של בנו של המועמד לנשיאות. "זה דוחה", סיכם בקצרה דובר הקמפיין של קלינטון, ניק מריל, לצד ציוצים רבים ברשתות החברתיות נגד התבטאויותיו של טראמפ ג'וניור. תגובות זועמות רבות ברשת כללו תמונות גרפיות וקשות לצפייה של ילדים סורים שנפצעו או שניסו להגיע לחוף מבטחים.

 

גם היצרנית של סוכריות "סקיטלס" לא בדיוק התלהבה מהאזכור של בנו של טראמפ. דוברת מטעם החברה מסרה הערב כי היצרנית לא חושבת שהאנלוגיה של בנו של המועמד הרפובליקני הייתה מדויקת. "סקיטלס זה סוכריות, פליטים הם אנשים", מסרה הדוברת מישל גרין.

 

לפני פחות משבוע עורר טראמפ ג'וניור סערה נוספת בשל התבטאות בעייתית, לאחר שהשווה את יחס התקשורת לאביו ולמפלגתו אל הרצח ההמוני שביצעו הנאצים במלחמת העולם השנייה. בראיון לתחנת רדיו בפילדלפיה, שבו התרעם על יחס התקשורת האוהד למפלגה הדמוקרטית אל מול יחס מחמיר, לטענתו, כלפי המפלגה הרפובליקנית, אמר: "הם נותנים לה להתחמק על כל דבר, על כל שקר, על כל משחק שמשחקים במפלגה הדמוקרטית. אם הרפובליקנים היו עושים את הדברים האלה, כבר היו מחממים את תאי הגזים".

 

הליגה נגד השמצה מיהרה לגנות בחריפות את דבריו של בנו של המועמד לנשיאות. "הפיכת השואה ותאי הגזים לנושא טריוויאלי זה אף פעם לא בסדר", נמסר. "אנחנו מקווים שאתה מבין את הרגישות של העניין ואת הפגיעה שבאמירת בדיחות שואה. אנחנו מקווים שתחזור בך מדבריך".

 

אך גם בתו הבכורה של איל הנדל"ן, איוונקה מארי טראמפ, זכתה לכותרות משלה בתקשורת האמריקנית לאחר שדווח כי החל מאתמול בבוקר, היא מקבלת אבטחה צמודה של השירות החשאי של ארה"ב. מהקמפיין של טראמפ לא נמסר אם האבטחה סביבה תוגברה בשל איום ממשי או בשל בקשה מיוחדת מצדם.

 

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי מדובר בפעם הראשונה שבה אחד מילדיו של מתמודד לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית מקבל הגנה מסוג זה, וכי בניו האחרים של טראמפ לא יאובטחו בשלב זה על ידי השירות החשאי. עם זאת, צ'לסי קלינטון, בתה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון, זוכה לאבטחה צמודה מצד סוכני השירות החשאי זה כחודש.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
דונלד טראמפ ג'וניור
צילום: רויטרס
מומלצים