שתף קטע נבחר

4 נשים טוענות כי טראמפ תקף אותן מינית: "הידיים שלו היו בכל מקום, כמו תמנון"

גל עדויות נגד המועמד הרפובליקני. ב"ניו יורק טיימס" דווח על שני מקרים שהתרחשו לפני עשור ולפני שלושה עשורים. אישה אחת סיפרה כי טראמפ אחז בחזה שלה בטיסה, והשנייה סיפרה כי נישק אותה בניגוד לרצונה. בכלי תקשורת אחרים צוטטה עוזרת צלם שסיפרה כי מישש את ישבנה, וכתבת מגזין "פיפל" תיארה איך דחף אותה אל הקיר. מטה טראמפ: "רצח אופי"

"נגע בנשים בניגוד לרצונן". טראמפ אמש בעצרת בחירות בפלורידה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"נגע בנשים בניגוד לרצונן". טראמפ אמש בעצרת בחירות בפלורידה(צילום: AFP)

 

העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" הביא הלילה (יום ה') עדויות של שתי נשים שטוענות כי המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ נגע בהן בניגוד לרצונן. הראשונה, ג'סיקה לידס, בת 74, סיפרה לעיתון כי לפני יותר משלושה עשורים ישבה לצד טראמפ במחלקה הראשונה בטיסה לניו יורק.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

אמריקה בוחרת 2016 - עמוד מיוחד

 

לדבריה, פחות משעה לאחר ההמראה טראמפ הרים את הידית שחצצה בין הכיסאות שלהם והחל לגעת בה. לידס טענה כי הוא אחז בחזה שלה וניסה להעביר את ידו מתחת לחצאיתה. "זה היה כמו תמנון. הידיים שלו היו בכל מקום. זו הייתה הטרדה", אמרה לידס. לאחר מכן עברה למחלקת התיירים במטוס.

"זו הייתה הטרדה". ג'סיקה לידס (צילום: AP) (צילום: AP)
"זו הייתה הטרדה". ג'סיקה לידס(צילום: AP)

האישה השנייה, רייצ'ל קרוקס בת 33 מאוהיו, סיפרה כי פגשה את טראמפ בשנת 2005, כשהייתה בת 22. קרוקס הייתה פקידת קבלה בחברת נדל"ן שמשרדיה היו ב"מגדלי טראמפ" בניו יורק. באחד הבקרים נפגשו מחוץ למעלית והיא הציגה את עצמה. הם לחצו ידיים ולדבריה, טראמפ לא שחרר והחל לנשק את לחייה ולאחר מכן נישק אותה בפיה.

 

"זה לא היה בתום לב, אלא יותר כמו חילול"

"זה לא היה במקום", אמרה קרוקס והוסיפה: "כעסתי מאוד כשחשבתי על כך שהייתי עד כדי כך לא משמעותית מבחינתו, שהוא הרשה לעצמו לעשות את זה. זה לא הרגיש כאילו זה נעשה בתום לב, אלא יותר כמו חילול".

 

"שום דבר לא קרה", אמר טראמפ לכתבת "ניו יורק טיימס" שצלצלה אליו כדי לקבל את תגובתו. לדברי הכתבת, טראמפ החל לצעוק עליה והאשים את העיתון בכך שהוא מנסה לפגוע בקמפיין שלו. "את בן אדם מגעיל", אמר טראמפ לכתבת.

 

דוברו, ג'ייסון מילר, התייחס גם הוא לנושא ואמר כי "שקר מוחלט שגורם לרצח אופי בנושא כזה הוא מסוכן". גורמים בסביבתו של טראמפ מסרו לרשת ABC כי הוא מגבש תביעה נגד ה"ניו יורק טיימס" בעקבות הפרסום. על פי הדיווח, אחד המקורות מסר: "זו מלחמה". עורכי דינו של טראמפ שיגרו מכתב למערכת "ניו יורק טיימס" בדרישה לחזור בהם מהכתבה בטענה כי מדובר בהשמצות חסרות אחריות. אחד מעורכי הדין, מארק קסוביץ', אמר: "מדובר בכתבה של עיתון שפורסמה ממניעים פוליטיים כדי להביא לתבוסת טראמפ בבחירות".

 

במקביל פרסם גם העיתון "פאלם ביץ' פוסט" עדות של אישה נוספת. לטענת מינדי מקגווירלי, בת 36, טראמפ מישש את ישבנה לפני 13 שנים, בעת שעבדה כעוזרת צלם ב"מאר א-לאגו", אחד מנכסיו של טראמפ בפלורידה.

 

כמו כן, כתבת מגזין "פיפל" נטשה סטוינוף כתבה מאמר ובו סיפרה כי בשנת 2005, גם כן במאר א-לאגו, טראמפ דחף אותה אל הקיר ולטענתה דחף את לשונו לגרונה.

 

לדברי הכתבת, היא הגיעה למקום כדי לראיין את טראמפ ואשתו מלניה, אולם מה שקרה באותו אירוע הותיר אותה המומה. לדבריה, היא הכירה את הזוג עוד קודם לכן והשיחות היו תמיד לבביות, ובאותו אירוע היא נסעה למאר א-לאגו כדי לראיין את השניים לרגל חגיגות 25 לנישואים שלהם.
 

סטוינוף סיפרה כי היא ראיינה את הזוג על שנת הנישואים הראשונה שלהם, ובמהלך הראיון טראמפ הציעה להראות לה את המקום. לטענתה, הם נכנסו לחדר שבו היו לבד, ובתוך שניות טראמפ סגר את הדלת, הצמיד אותה לקיר ודחף את לשונו אל פיה. "גדלתי עם שני אחים גדולים ואני גבוהה, כך שקשה מאוד לדחוף אותי, אבל טראמפ היה מהיר והצליח", סיפרה סטוינוף. "למזלי, המשרת הוותיק של טראמפ נכנס לחדר ואני הצלחתי לשחרר את עצמי". במטה טראמפ אומרים כי הסיפור שסטוינוף תיארה מעולם לא קרה.

 

ממטה טראמפ נמסר כי לא היו דברים מעולם. "כל מה שתואר לא קרה", נאמר לכתבת ששאלה את טראמפ על העניין. "את בושה, ומנסה להעלות האשמות שיפגעו בי. אני אתבע את מי שיפרסם את הדברים". כשטראמפ נשאל שוב הוא התעקש כי לא עשה את הדברים וטען כי מדובר ברכילות.

 

אמש נוסף ל"קלטת הלוהטת", שהובילה לאובדן תמיכה משמעותי במועמד הרפובליקני, פורסם ראיון שמדגיש גם הוא את יחסו של טראמפ לנשים. מיס אריזונה לשעבר, טאשה דיקסון, סיפרה כי במהלך תחרות מיס אמריקה 2001, טראמפ נכנס מבלי שהודיע לחדרי ההלבשה כשהמשתתפות בעירום חלקי ובדיוק החליפו בגדים לבגד ים ביקיני. "הוא פשוט הגיע והתחיל לשוטט. לא הייתה לנו שנייה ללבוש חלוק או ביגוד כלשהו. חלק מהנשים היו עירומות לגמרי וחלקן היו ללא חלק עליון".

 

היא הסבירה מדוע אף אחת לא התלוננה: "טראמפ היה הבעלים של התחרות ועשה זאת במטרה להשתמש בכוחו לצד נשים יפות. למי נתלונן? הוא הבעלים. כולם שם עובדים עבורו".

 

 

ברוסיה דווקא לא נפלו מהכיסא בעקבות אותה קלטת. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב לא שקל מילים בראיון עם כתבת CNN כריסטיאן אמאנפור, והסרטון הפך לוויראלי ברשת.

 

כשנשאל לגבי דברי טראמפ באותה קלטת, ענה לברוב: "אנגלית היא לא שפת האם שלי, אני לא יודע אם אני אשמע מכובד - יש כל כך ***** סביב הקמפיין הנשיאותי בשני הצדדים, אז אני מעדיף לא להגיב על כך".

 

אמאנפור פרצה בצחוק והגיבה: "אוי אלוהים, לא ציפיתי לזה".

 

בחודש מאי פרסם העיתון "ניו יורק טיימס" תחקיר שהתבסס על ראיונות עם עשרות נשים שעבדו עם המועמד הרפובליקני המוביל במהלך ארבעת העשורים האחרונים - בעולם הנדל"ן, הדוגמנות ותחרויות היופי; נשים שיצא איתן וכאלה שהיו איתו בקשר חברתי; ונשים וגברים שבחנו מקרוב את ההתנהגות של טראמפ מאז היה נער. בסך הכול נערכו יותר מ-50 ראיונות בשישה שבועות. העדויות של הנשים שרואיינו חשפו ניסיונות רומנטיים בלתי רצויים מצד טראמפ, הערות בלתי פוסקות על גוף האישה, הסתמכות על נשים שאפתניות והתנהגות בלתי הולמת במקום העבודה. העדויות שנחשפו בתחקיר של העיתון מגובות גם על ידי מסמכים משפטיים שונים וזיכרונות שנשים כתבו במהלך השנים.


פורסם לראשונה 13/10/2016 05:53

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
"זה רצח אופי". טראמפ
צילום: AFP
מומלצים