שתף קטע נבחר

פקק בדואר: עלייה של 25% בהזמנת חבילות מחו"ל

מיעוט ימי העבודה באוקטובר בעקבות חגי תשרי גרם לעומס בדואר ישראל. במוקד הטלפוני המתנו כרבע שעה ולחבילות ייקח זמן רב מהרגיל כדי להגיע ליעדן. בדואר מסרו שבספטמבר הגיעו לארץ 3.5 מיליון חבילות מחו"ל, 700 אלף יותר לעומת ספטמבר אשתקד ו-800 אלף לעומת אוגוסט 2015. הדואר: "נערכנו לגידול המואץ בתגבור כוח אדם זמני וכן נפתחו מרכזי מסירת חבילות"

אם ניסיתם להתקשר הבוקר (ד') למוקד שירות הלקוחות של דואר ישראל בחיוג המקוצר, 171, בטח נתקלתם בצליל תפוס או ניתוק במקום במענה אנושי. בניסיון דרך מספר טלפון אחר: 03-7321309 הגענו למוקד, רק כדי להמתין כ-13 דקות על הקו. לקוח אחר טוען שהמתין הבוקר 20 דקות על הקו.

 

נראה שהעומס במוקד נובע מכך שהחגים הסתיימו ובדואר ישראל צריכים להתמודד עם מספר חבילות גדול מהרגיל. בעקבות החגים חל גידול של 25% במשלוח חבילות בספטמבר האחרון, לעומת ספטמבר בשנה שעברה.

 

במהלך החודש שעבר הגיעו ארצה 3.5 מיליון חבילות, רובן מחו"ל, במשקל 580 טון. זאת לעומת 2.8 מיליון חבילות במשקל 565 טון שהגיעו לארץ בספטמבר 2015. בדקנו גם כמה חבילות הגיעו לארץ באוגוסט בשנה שעברה: 2.7 מיליון חבילות במשקל 448 טון. באוגוסט השנה הגיעו לארץ 3.4 מיליון חבילות במשקל 568 טון בחודש המקביל.

 

מגמת העלייה ברורה ומגיעה לעד 30% בהשוואה של ספטמבר 2016 (תקופת "לפני החגים" השנה) לעומת אוגוסט 2015 (תקופת "לפני החגים" בשנה שעברה).

 

דואר ישראל. העומס האמיתי יגיע בנובמבר (צילום: יוגב אטיאס) (צילום: יוגב אטיאס)
דואר ישראל. העומס האמיתי יגיע בנובמבר(צילום: יוגב אטיאס)

 

רבים מהלקוחות מתקשרים למוקד מתוך החשש שהחבילות שלהם מתעכבות בגלל חודש החגים. לדוגמא, הזמנה מאתר אופנה בחו"ל שהיתה מגיעה תוך שבועיים, מתעכבת כבר 3 שבועות. זה טבעי, רק שאזרחי ישראל עדיין בטראומה משנים קשות בהן הדואר לא תפקד. בדואר מרגיעים: למרות הגידול במספרים, הכל תחת שליטה.

 

400 טון חבילות ב-10 ימי סוכות

"בדואר ישראל נערכו לגידול המואץ בהזמנות עם תגבור כח אדם זמני, וכן נפתחו מרכזי מסירת חבילות ברחבי הארץ להורדת עומסים מהסניפים", מסרו בדואר. "כיום יש מעל 300 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר, זאת בנוסף לכ-700 יחידות דואר ברחבי הארץ.

 

"בעשרת ימי סוכות נחתו בישראל כ-400 טון חבילות, שמחולקות בימים אלו בבתי הדואר ברחבי הארץ. בעקבות מיעוט ימי העבודה בחודש אוקטובר יתכנו עומסים בנקודות השירות ואנו ממליצים להזמין תור באפליקציה.

 

"חלק מהשירותים, כמו בירור מעקב אחר פריט ניתן לקבל גם באפליקציה או באתר, ללא המתנה לנציג, ואף ניתן לבצע בירורים באמצעות הערוצים הדיגיטליים - צ'ט עם נציג באתר דואר ישראל, או בעמוד הפייסבוק של הדואר".

 

עוד מוסרים בדואר כי "לפני מספר שבועות התחלנו לעבוד עם רובוהולד, אפליקציה המקשרת את הלקוח עם נציג ללא צורך בהמתנה. נכנסים לאפליקציה של רובוהולד שניתנת להורדה חינם באפסטור או באנדרואיד, וכשהנציג מתפנה, השיחה עם הלקוח מקושרת למוקד של דואר ישראל.

 

"אנו מעריכים כי בחודשים אוקטובר עד דצמבר 2016 יוזמנו מחו"ל חבילות במשקל כולל של כ-2,500 טון, זאת לעומת כ-2,000 טון בתקופה המקבילה אשתקד, זאת כתוצאה מביקושים גבוהים סביב 'יום הרווקים הסינים' שיחול ב-11 בנובמבר ואחריו הבלאקפרידיי, הסייבר מאנדיי והוזלות הכריסמס".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים