שתף קטע נבחר

חשד: סיגריה שהשליך חייל גרמה לשריפה במוצב

מוצב נווה יאיר בבנימין פונה לאחר שדליקה גדולה התפשטה באזור, ובצה"ל חוקרים אם רשלנות של חייל היא שהובילה לפרוץ האש

אש במוצב צה"ל (צילום: אהוד אמיתון/TPS) (צילום: אהוד אמיתון/TPS)
אש במוצב צה"ל(צילום: אהוד אמיתון/TPS)

אחת השריפות המרכזיות שהשתוללו במהלך היום השני של גל השריפות הייתה במוצב צה"ל בנווה יאיר שבבנימין. החיילים שבמוצב פונו לאחר שדליקה גדולה התפשטה באזור, ואמש (יום ד') התברר כי נבדק חשד שאותה שריפה נגרמה כתוצאה מרשלנות של חייל שהשליך סיגריה ולא כיבה אותה. בצה"ל פתחו בתחקור האירוע.

 

במשרד לביטחון פנים אמרו כי "חלק לא זניח מהשריפות נבעו מהצתות", וההערכה הייתה כי הרוב הגדול של השריפות שפרצו מעבר לקו הירוק הן הצתות מכוונות - אך לפי החשד באותה שריפה גדולה בבנימין אין מדובר בהצתה, אלא ברשלנות. אותה דליקה התפשטה בחסות הרוחות, וצוותי כיבוי בסיוע מכליות הצליחו להשתלט על האש לקראת השעה 20:00.

כבאיות במוצב בבנימין (צילום: אהוד אמיתון/TPS) (צילום: אהוד אמיתון/TPS)
כבאיות במוצב בבנימין(צילום: אהוד אמיתון/TPS)

 

 

השר גלעד ארדן והמפכ"ל רוני אלשיך הורו לתגבר משמעותית את הנוכחות בשטחים הפתוחים בעקבות השריפות, על מנת לייצר הרתעה ויכולת גילוי מהירה של הצתות. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי "יש סימנים גם להצתות טבעיות וגם להצתות אנוש", בתדרוך שמסר לעיתונאים בחפ"ק ליד זכרון יעקב. נתניהו אמר כי "תנאי מזג האוויר הקשים מייצרים אפשרות להרבה מאוד הצתות. התנאים הללו אינם עומדים להסתיים, ואנחנו נערכים בדרכים שונות כדי לטפל בבעיה".

 

מאז יום שלישי בבוקר פועלים כוחות כיבוי האש אל מול מאות שריפות, במזג אוויר של יובש קיצוני, שיימשך עד השבוע הבא. ביממה האחרונה בלבד פרצו 220 שריפות, מתוכן 189 בשטחים פתוחים. טייסת הכיבוי ביצעה עד שעות הערב 107 גיחות, שבמהלכן הוטלו 50 טון חומר מעכב בעירה.


פורסם לראשונה 23/11/2016 23:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אהוד אמיתון/TPS
המוצב שנשרף ופונה
צילום: אהוד אמיתון/TPS
מומלצים