שתף קטע נבחר

פעילי ליכוד לנתניהו: "לא פינינו ולא נפנה!"

לקראת פינוי עמונה, 28 חברי מרכז וראשי סניפים מהמפלגה שיגרו לראש הממשלה מכתב ובו הבהירו כי פינוי המאחז אינו מקובל עליהם. "לא נוכל להשלים עם הרס של יישוב בארץ ישראל", כתבו. "אם הליכוד יממש מדיניות השמאל יבואו אחרים וינהיגו את המדינה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אמיל סלמן) (צילום: אמיל סלמן)
ראש הממשלה בנימין נתניהו(צילום: אמיל סלמן)

28 חברי מרכז ליכוד וראשי סניפים של המפלגה שיגרו אמש (יום א') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו הם מפצירים בו למנוע את פינוי מאחז עמונה, זאת כמה ימים לפני שחוק ההסדרה יובא להצבעה במליאת הכנסת ולפי ההסכם המסתמן יקודם ללא סעיף עמונה. "לא נוכל להשלים עם הרס של יישוב בארץ ישראל", כתבו חברי המפלגה. "אם הליכוד יממש מדיניות השמאל יבואו אחרים וינהיגו את המדינה".

 

לקריאת המכתב המלא - הקליקו

 

עוד נכתב כי "הציבור הימני אמר את דברו בקלפי וכל זאת הודות לאמון הרב שנתן בך, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. הודות לכך השגנו ניצחון מרשים. ועתה פונים אנו אליך אדוני ראש הממשלה כשחובת ההוכחה היא עלינו לעמוד בהבטחתנו 'לא פינינו ולא נפנה', ומתוך חשש עמוק לביטחון הציבור.

 

"ועוד יותר בשל העובדה שישנה תמיכה רחבה בתושבי עמונה והיערכות מפני הפינוי, הרס וגירוש של עמונה - יישוב בן 20 שנה ובו 40 משפחות, יישוב בלב ארץ בנימין. תמיד ידעת בכישרונך הרב ובכושר התושייה שלך להתמודד עם כל המערכות, כולל עם מערכת בתי המשפט, ולצאת בכבוד מבלי לפגוע בכבודם של אחרים. אנו בטוחים כי גם הפעם תמצא את הדרך להשאיר את עמונה במקומה כפי שנמצאה הדרך להשאיר את הבדואים בנגב על אף פסק דין חלוט".

עמונה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
עמונה(צילום: AFP)

מסתמן: חוק ההסדרה יקודם ללא סעיף עמונה

בתום שבוע של פגישות קדחתניות שנמשכו שעות ארוכות מסתמן כי הושג אתמול פתרון מוסכם על כל השותפות הקואליציוניות שממתין לאישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

 

על פי הסיכום, חוק ההסדרה יעלה להצבעה במליאה בקריאה ראשונה ביום רביעי הקרוב ללא סעיף 7, הנתון במחלוקת, הכולל מתן פתרון ליישוב עמונה ומאפשר בעצם לעקוף פסק דין של בג"ץ שהורה לפנות את המאחז.

 

במקביל, יאושר בישיבת הממשלה הקרובה או בישיבת הקבינט פתרון נכסי הנפקדים המדבר על העתקת בתי המפונים מעמונה לחלקות סמוכות שבעליהן לא אותרו. בחלק מהמקרים מדובר במבנים שיזוזו מטרים בודדים ובחלק מהמקרים עשרות עד מאות מטרים לחלקות סמוכות, והמדינה תישא בכל עלויות הפינוי ובניית הבתים מחדש.

 

לפי הערכות, מדובר בעלות של כ-50 מיליון שקל. במסגרת הפתרון המסתמן, ישהו המפונים בנכסי הנפקדים במשך תקופה שיכולה להתארך עד לכשלוש שנים ולא שבעה חודשים כפי שהוצע לפני כן.

 

כעת ממתינים ראשי המפלגות לאישור של היועץ המשפטי לממשלה, ואם יינתן, ייפתר המשבר שהתסיס באחרונה את הקואליציה.


פורסם לראשונה 04/12/2016 22:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
ראש הממשלה נתניהו
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים