שתף קטע נבחר

שופט במחלוקת: עימות בין כחלון לנשיאת העליון

מרים נאור מתנגדת למינויו של יוסף אלרון, יוצא עדות המזרח, לכהונת שופט עליון. שר האוצר, המשמש חבר בוועדה לבחירת שופטים, מתעקש על בחירתו. לאחרונה התקשר אליו שופט עליון בדימוס והציע לו לא לבחור באלרון

מחלוקת עמוקה בתום פגישתם של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור ושר האוצר משה כחלון לגבי מינויו האפשרי של נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה יוסף אלרון לכהונת שופט בבית המשפט העליון.

נאור וכחלון. מחלוקת חריפה (צילום: אלכס קולומויסקי, גיל יוחנן) (צילום: אלכס קולומויסקי, גיל יוחנן)
נאור וכחלון. מחלוקת חריפה(צילום: אלכס קולומויסקי, גיל יוחנן)
אלרון, יוצא עדות המזרח, הוא מועמדו של השר כחלון החבר בוועדה לבחירת שופטים וכן של נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה והפוליטיקאים בוועדה. אלא שהוא איננו מקובל על חלק משופטי בית המשפט העליון. הם מגדירים אותו כ"מי שלא קורץ מהחומר" שעל פיו בוחרים את שופטי העליון. עם זאת, לאיש מחברי הוועדה התומכים במועמדות אלרון לא הוסבר מה פירושה של עמדה זו ומדוע אלרון אינו מועמד ראוי.

 

באחרונה אף קיבל השר כחלון שיחת טלפון מאחד מהחשובים בשופטי בית המשפט העליון בעבר שהציע לו שלא לבחור באלרון. כחלון לא הגיב לבקשה. השר כחלון איננו מסתיר שיש לו היכרות רבת שנים עם השופט אלרון, אך לדעתו היא איננה ברמה חברית היוצרת ניגוד עניינים. יצוין כי אלרון נחשב נשיא יעיל, שופט מוערך ובעל מזג שיפוטי טוב. הוא מקובל על הפרקליטות בצפון, על הסנגוריה הציבורית ועל עורכי הדין בצפון.

השופט יוסף אלרון. המועמד של כחלון (צילום: אתר בתי המשפט) (צילום: אתר בתי המשפט)
השופט יוסף אלרון. המועמד של כחלון(צילום: אתר בתי המשפט)
 

ל"ידיעות אחרונות" נמסר כי השר כחלון איתן בעמדתו להביא לבחירת אלרון. הוא אף התבטא באוזני מקורביו שמינוי אלרון הוא בבחינת "ייהרג ובל יעבור". כמו כן, גורמים משפטיים בכירים מזכירים כי "כחלון עומד כחומה בצורה ומסכל כל יוזמה של הקואליציה לפגוע במערכת המשפט, ובראשה בית המשפט העליון". הם הבהירו כי הוא מצפה להדדיות מצד השופטים ולכיבוד עמדתו. לטענתם, הוא הבהיר בפגישתו עם נשיאת העליון נאור כי אם בקשתו לא תכובד הוא "יסוג" מכל פעילות בוועדה.

 

גורמים בוועדה לבחירת שופטים אומרים כי בפסילתם את אלרון מביאים שופטי בית המשפט העליון לביטול "חוק סער", הדורש רוב מיוחס של שבעה מתוך תשעה חברי הוועדה לבחירת שופט עליון. לדבריהם, אם השופטים לא יסירו את הווטו שהם מטילים על בחירת אלרון, יחלו הליכים לביטול חוק סער ולבחירת שופטים בדרך של רוב רגיל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי, גיל יוחנן
כחלון מול נאור
צילום: אלכס קולומויסקי, גיל יוחנן
מומלצים